Wrath of the Lich King-intro ute

Medlem

Lite smågäspig film men ändå sprängdes jag av gåshudisk orgasm.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av Salmonella:

WoW suger, men Blizz kan sina cinematics.

wow har sina bra delar och sina dåliga som flesta mmo's(och spel då) fast håller med delen med cinematics:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Rätt snyggt gjort ända till slutet då den hemska loggan kom upp...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Grymt snyggt, som vanligt.

Medlem

Jag förstår inte riktigt varför skeletten börjar ge ifrån sig "blå gas" eller "andlig blå luft"??

Är det en aura från Sindragosa (Frost wyrmen) som gör att dom blir mäktigare eller något sådant. Eller skriker dom bara ett stridsrop för att Frost wyrmen vrålar och att dom gör sig redo för krig?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Bästa trailern från Blizzard någonsin! Gåshud!;)

Medlem

Ååh, så härligt när Frostmourne-temat sjungs av en ensam sopran när Arthas går fram på isen...(kolla sista videon i WC3:TFT för att höra det där med) Helt otroligt kunnande i komposition, layout, koncept, historia, ja allt. Om dom nu bara kunde göra Warcraft-filmen i CG

Inaktiv

oj oj underbar film

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag förstår inte riktigt varför skeletten börjar ge ifrån sig "blå gas" eller "andlig blå luft"??

Är det en aura från Sindragosa (Frost wyrmen) som gör att dom blir mäktigare eller något sådant. Eller skriker dom bara ett stridsrop för att Frost wyrmen vrålar och att dom gör sig redo för krig?

Korta versionen: The Lich King hade sina 'minions' på auto-walk och när det blåa kom fram aktiverade och kontrollerade han dom var för sig.

Långa: Arthas kontrollerar alla sina minions var för sig. Han är inte längre en ensam varelse utan han kontrollerar alla sina 'skapelser' genom sin egen vilja, dom är han och han är dom. Det började när Ner'zhul(Lich King= Arthas+ Ner'zhul) för första gången kom ner på världen, hans medvetande blev tusenfalldigt expanderat. Enbart med hans tanke och vilja tvingade han dom nära rikerna(Männsikor och andra varelser) och tjänare att böja sig till hans vilja. Så med andra ord, vad jag och flera(Vad jag läst) tror är att som sagt att han hade dom på 'auto-walk' och sen när det 'blåa' kom fram ur ögonen och munnen på sina tjänare aktiverade han dom och kan kontrollera dom som om det vore hans egna kropp och själ!

Blizzard visar igen att när det kommer till cinematics så är dom kungar! Jag har aldrig sätt något som är så vällgjort någonsin från en cgi-film, vare sig en trailer eller en riktig långfilm.

Absolut världsbäst just nu, ingenting kan mäta sig med den här kvaliten.

Medlem

Jaha, det förklarar saken. Det låter logiskt. Jag vill inte framstå som en person som kommit i kontakt med Warcraft förns WoW, utan jag har spelat och haft kontakt med Warcraft världen sedan första spelet (Warcraft I). Jag älskade Warcraft II och III + expansionen förstås.

Läser en hel del historia på wikipedian.

Men iallafall, vad gör skeletten på auto-walk? Är det då deras egna "individuella" tankar och personligheter? Så att dom inte står hjärndöda där nere kan bli ihjäl huggna utan att dom gör motstånd.

Fast jag antar att dom är fortfarande kontrollerade av Lich King, eftersom han har suttit på den där tronen långt innan Arthas Menethil kom dit.

Dom blev nog "bara" lite mer kontrollerade nu?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Älskar verkligen Blizzards kvalitet.

WAR och DOW2 filmen var coola, men saknade alla detaljer, den grymma stämningen och de urläckra animationerna som Blizzard alltid leverar. Titta bara på snöflingorna hur de rör sig. När Arthas svärd blir blått så sjunker de sakta ner på svärdet och lyser till innan de försvinner, urläckra detaljer :).

Hur som helst är de fortfarande oslagbara när det kommer till förrenderade filmer. Men kul att konkurrensen är bättre än någonsin med.

Avstängd
Skrivet av Oneone:

fy fan va cooooool, om endå spelet vore lika coolt

Säger så, fast på ett kristet sätt. ^^

Jag blev sugen på att köra WoW där, för jag vill verkligen ha fortsättningen på WC3, men jag är inte det minsta på att köra spelet. Körde det ett tag förr. Hellre WC4.

Skriv svar