Vilken musik lyssanr ni på när ni spelar?

Inaktiv
Vilken musik lyssanr ni på när ni spelar?

Undrar mest vilken musik ni lyssnar på när ni spelar.
Själv tycker jag att det finns få spel med sköna soundtracks.

Själv beror det mest på vilket spela jag spelar.

fps är det nån tung och ösig rock.

racing så blir det nästan alltid nån trance eller tung house.

rts så är det mycket the streets och supersci, supersci's nya skiva kan vara den bästa hiphop skivan som släppts på flera år, och så ör dom svenska oxå

mmorpg så blir det typ alla låtar på disken, men spelar inte mycket sånt längre.

Medlem

Brukar inte lyssna på musik när jag spelar utan jag försöker uppleva spelen så som dom är gjorda. Detta för att...

...vid FPS vill jag höra var fienden kommer ifrån
...vid racing varvtalet på motorn (VROOOM)
...stämningen försvinner när man lyssnar på egen musik.

För övrigt lyssnar jag på musik när jag surfar, programmerar eller gör något annat. Då blir det SR P4 eller 106.7 Rockklassiker via nätet, eller min musiksamling på datorn.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv

Det enda spel som jag har musik på är i WoW, och då lyssnar jag mestandels på Dimmu Borgir och Iron Maiden 8)

Medlem

Spelets eget soundtrack blir det ju typ alltid, ibland kan det dock vara skönt att stänga av ljudet och slå på en cd/mp3 och fragga loss till sin favorit musik.


signatur

<3

Spelets soundtrack, oavsett om det är bra eller dåligt. Är det bra lyssnar jag gärna utanför spelet också...

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Spelets soundtrack, oavsett om det är bra eller dåligt. Är det bra lyssnar jag gärna utanför spelet också...

Jupp samma här, lyssnar ibland på tracks ifrån zelda spel, half-life och lite andra lir, är ju helt klart lika skönt som vanlig musik att sitta och lyssna på.


signatur

<3

Medlem

Jag spelar mest FFXI just nu, och soundtracket till det spelet är inte så roligt efter att man hört alla låtarna sisådär 500+ ggr...
När jag spelar det så lyssnar jag på de låtar jag känner för, men det blir mest metal ändå. Typ Einherjer, Edguy, Sonata Arctica och lite annat. 8)

Inaktiv

Synth/EBM


signatur

War never changes.

Inaktiv

Själv lyssnar jag *nästan* bara på spelens egna musik, beroende på vad det är för spel.

Är det CS eller BF2 jag lirar kör jag igång lite tung metal, som HammerFall eller så.

Racing kör jag aldrig, så jag vet inte riktigt vad jag skulle lyssna på då.

När det gäller RTS tycker jag alltid att spelets egna soundtracks är bäst.

Annars blir det mest hårdrock och metal.


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Inaktiv

När jag spelar UT2004 brukar jag lyssna på snabba låtar, gillar inte trance/techno så lyssnar oftast på Metallica och musik i den stilen. Nåt som jag gillar är också att lyssna på film soundtracks typ Matrix
Dock kan jag absolut inte lyssna på musik när jag ska speal seriösa matcher, men på public eller trams-spela så går det inte att vara utan

Medlem
Inaktiv

ENTOMBED!!!!


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Redaktör

*Xtrmntr sets mode: +o prikk


signatur
Medlem

När man spelade Most Wanted så var det "The Dillinger Escape Plan - Unretrofied" som rullade på, passade perfekt.

Medlem

Jag lyssnar på spelets musik, eller ingen musik alls.

Inaktiv

Kan ni lyssna på musik när ni spelar??!?!
Jag klarar att sitta i vent. Vet egentligen inte om det stör mig. Men jag gör det.


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

QRT
Medlem

Oftast spelets soundtrack men ibland händer det att man slår igång winamp och stänger av spelets musik.. lyssnat på en del death/black metal när jag spelat Civ4 på sistone.

Medlem

Spelar mest Wow och då är det antingen playlist 1 eller 3 som gäller. Ligger en hel del metal i 1:an som In Flames, Dark Tranquility och Opeth. 3:an innehåller J-pop dock som jag bara slappar till.


signatur
Inaktiv

När jag spelar Cs/Bf2 blir det mest Jimi Hendrix och Sabaton.

Medlem

Mycket DevilDriver och Children of Bodom som gäller här!


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem
Skrivet av Vantskruv:

Brukar inte lyssna på musik när jag spelar utan jag försöker uppleva spelen så som dom är gjorda. Detta för att...

...vid FPS vill jag höra var fienden kommer ifrån
...vid racing varvtalet på motorn (VROOOM)
...stämningen försvinner när man lyssnar på egen musik.

För övrigt lyssnar jag på musik när jag surfar, programmerar eller gör något annat. Då blir det SR P4 eller 106.7 Rockklassiker via nätet, eller min musiksamling på datorn.

What he said

Inaktiv

Det enda spel där jag lyssnar på musik när jag spelar är något Paradox spel, typ HoI2.

Slayer, Dying Fetus, Damageplan och Skinless.:evil:


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Flakmonkey

Lyssnar extremt sällan på musik när jag lirar men när jag lirar public DM i UT2004 så brukar jag sätta på prodigy eller något annat med högt tempo och utan sång... annars sitter man ju och sjunger med ^^

Inaktiv

Beror på vad jag spelar, men oftast Deathmetal/Black, Grind osv.. Cannibal corpse, dissection, deicide, arch enemy med mera x)


signatur

I'm a gamer, enjoy!

Medlem

brukar bara lyssna på musik till strategi spel o då blir d oftast skön reggae som bob marley och lite hip hop. passar bra

Medlem
Skrivet av prikk:

ENTOMBED!!!!

Hehe, funkar alltid när det gäller ut2k4 public tdm. Passar precis till frenetiskt fraggande.

evh
Medlem

Children of bodom och Dark Tranquillity går alltid hem. Men är ytterst sällan jag lyssnar på musik när jag spelar ^^


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Medlem

Rammestin! o/


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Beror på så mycket, till fps så funkar allt från 130bpm och uppåt, när det gäller mmorpg så föredrar jag in-game soundtrack för stämningens skull, fast ibland händer det att man drar på lite nightwish i lurarna.

Medlem

Endast i mmo spel som jag lyssnar på annat en ingame musiken.

Då blir det allt från,Suzuki Ami ,ZZ Top,Noelia,System of A Down
Favoriterna just nu iaf.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skriv svar