Förslag på bra spel till dålig dator.

Medlem
Förslag på bra spel till dålig dator.

Halloj, skulle vilja få lite förslag på spel som jag kan spela på en två år gammal laptop. Det är en 1,5 ghz med 512 mb ram samt 64 mb grafikkort.

Skulle vara bra om ni kunde lägga fram lite förslag på bra spel som går fint på en sån här dator samt är roligt.

Medlem

Flatout? Riktigt skönt bilspel med "full" skademodell. Ska funka fint på din dator.


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Inaktiv
Medlem
Skrivet av BlackBozze:

Flatout? Riktigt skönt bilspel med "full" skademodell. Ska funka fint på din dator.

FlatOut rekommenderas varmt. Sjukt kul racing/destruction derby spel!

Inaktiv

Settlers 2

kan vara ett av tidernas bästa spel, speciellt med 2 möss och splitscreen, men vet inte om det finns stöd för 2 separata möss i xp.

Heroes 3, Fallout 2 och Baldurs Gate 2 går utsökt på en sådan dator. Bara där har du så du klarar dig över sommaren.

Medlem

Oj oj vad mycke spel ni har fått fram, ska ta och kolla på några imorgon, fortsätt att pumpa på med fler spel.

Inaktiv

ååh, fallout 2 hade jag helt glömt bort. blir någ att gå igenom garderoben och leta på det imorron, riktigt roligt spel.

sen kan jag lägga till GTA:Vice city. satt fast framför datorn länge när det kom.
sen finns det en drös gamla goa spel på http://abandonia.com oxå. bara vraka o välja

Inaktiv

Homeworld <-------------------------------------------

Skrivet av Qraft:

Homeworld <-------------------------------------------

En modern klassiker som jag på något sätt lyckades glömma bort! Ett av de få spel jag nästan gråtit i. Ett strategispel med verkliga känslor - vem hade kunnat tro det?

Inaktiv

Kolla efter något Bullfrog spel! Retro gaming at its finest!

Dom rekommenderas starkt!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Ooja, Bullfrog... Härlig stämning i de gamla spelen. Introt i Dungeon Keeper gör ju hela spelet värt att spela! Och den sjuka humorn i Theme Hospital (märkte ni ordvitsen?) är ju underbar.

De tycker jag du ska kolla upp också wamie!


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

Har både theme hospital och dungeon keeper 2 och jag har klarat ut båda, men håller med att de är underbara spel.

Medlem

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Outcast (inte starwars spelet), det första deus ex, grim fandango, soldiers heroes of ww2 (kanske lite höga systemkrav, är inte säker), operation flashpoint, mafia.

Bland det bästa som har gjorts, tidens tand biter inte på dem.

Inaktiv

Du klarar GTA San Andreas åsså, glömm inte det för i helvete--!!


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Synd bara att EA var elaka nog att köpa upp och splittra gamla goa' Bullfrog! Personligen såg man ju fram emot DKIII.


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Inaktiv

Fallout 1
Fallout 2
Fallout Tactics

Baldurs Gate 1
Baldurs Gate 1: Tales of the Sword Coast
Baldurs Gate 2: Shadows of Amn
Baldurs Gate 2: Throne of Baal

Icewind Dale 1
Icewind Dale 2
Icewind Dale 1/2?: Heart of Winter

Planescape Torment

Neverwinter Nights (?)
NWN: Shadows of Undrentide
NWN: Hordes of the Underdark

Typ...alla äventyrsspel från LucasArts

...och självklart: NOX!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Warcraft 2 o 3

Knights of the old republic

Call of Duty

GTA

Skribent

The Longest Journey

Medlem
Skrivet av bastard:

The Longest Journey

För fan!

Monkey Island-serien, Grim Fandango, Broken Sword och allt annat i äventyrsväg får inte heller glömmas! 8)


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv

Kollade min lilla samling med spel och hittade några riktigt bra godbitar! Men vissa av dom kan vara ganska svåra att få tag på nu för tiden. Men vem vet? Dom kanske finns i en spelaffär nära dej!

Corsairs - Asbra pirat-spel! Yaaargh! Borda dom! Betyg: 4/5

Pizza Syndikatet - Ett 100% svenskt spel! En fet dos med humor har det, också! Betyg: 4/5

Cultures - En blandning av The Sims och The Settlers! Superkul spel! Betyg: 4/5

RECOIL - Kör omkring i en experimentiell stridsvagn och spräng saker! Betyg: 3/5

Jagged Alliance 2 - Ett av dom bästa taktik-spel jag någonsin spelat! Betyg: 5/5

StarTopia - Ett spel av Muckyfoot. Riktigt roligt! Se bara till att du har mycket tid på dej om du ska spela det! Betyg: 4/5

Battle Realms - RTS á la Samurai! Ett av dom bästa RTS jag spelat! Betyg: 5/5

Avslutar med ett spel som är praktiskt taget oslagbart: Oni! Superbt spel! Ass-kicking time! Betyg: 4/5


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Sid Meier's Sim Golf
sitter och bygger golfbanor och tävlar mot golfproffs på min gammla trotjänare (innan du rynkar på näsan när du ser titlen avslutas med Golf så bör du tänka på att spelet är gjort av Sid Meier och därför är fullt av runda tecknade otacksamma golfare och inte nån Tiger Woods&co med stela rutiga byxor och realistisk simulering av Magnus effekten)

Medlem

System Shock 2

Medlem

Vaddå dålig dator? Du ska inte snacka om dålig dator innan du har sett min :).

Pentium 3 450mhz
192 ram minne
10gb stor hdd
Matrox MGA-G200 med 8mb

DÄR har ni en dålig dator


signatur

#Komsi - Vi gillar Mulle

Inaktiv

Diablo 1 och 2.

Inaktiv

Ski Free!

^^


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Oj oj vad många förslag till spel som har kommit upp nu, de är ju PERFEKT! Nu är ju bara problemet att jag måste köpa dem :), ska nog dra ner några demos till några av spelen som låter intressanta först dock.

Medlem

Folk har redan skrivit vissa av titlarna jag tänkte på, men kan ju lägga till Civilization 2 och/eller 3 samt gamla hederliga Battlefield 1942

Andra förslag kan ju vara Hearts of Iron, Freedom Force och... varför inte Half-life?

Medlem

vad kan man köra på en intel p3 800mhz och något okänt pci gkort


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

12
Skriv svar