GTA IV: Bilder och info om pc-versionen

Robot
Medlem
GTA IV: Bilder och info om pc-versionen

Ska bli kul att pröva
Jisses vad spelet blev fult i hög upplösning och utan den där "pastej-målning"-effekten
Nästan så de borde ha med den till PCn också (valfritt kanske?)


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Tycker kontrollerna och själva spelet i sig brukar kännas något bättre på konsol, men på PC har man en rätt stark mod-community, så de blir att man skaffar de även till PC. Sen är ju inte lite bättre grafik något dåligt de heller

Medlem

Yeeees, så jävla sweeeeet! Najs med lite fet upplösning och skarpa texturer (nått som D3 borde ta efter ). Det här spelet kommer uppta exakt all min fritid så fort det kommer ut.
Undrar om man kan köra med ratt och grejjer om man har det, skulle vara jävligt skojjigt.

Medlem

Ska bli så grymt! Blir till att skaffa ny dator om det inte går att köra full grafik på nuvarande riggen.

Medlem

ser fram i mot o fixa med cfg:erna 999 hastighet/acc

Inaktiv

Det lär ju bli skarpt som fan på PC, nästan för skarpt kan jag tänka mig.

Tycker att dom borde vart lite generösare med hårdvara i dagens konsoler för dom har inte kommit så långt grafikmässigt om man jämför med PC'n som hade skarpare/snyggare grafik för typ 6 år sedan än vad dagens konsoler har.

Annars är jag ändå nöjd men det kunde vart mycket bättre.

Medlem

nåt jag inte fattar med dagens konsoller är att dom har riktigt dåligt med ram-minne varför inte trycka i 2gb ram när det finns

Medlem

Klart köp till PC, blir så frustrerad över att inte ha full kontroll över kameran vid bilkörning eller siktet vid skottlossning. Jag kan nästan lova att jag kommer kunna klara spelet på under halva tiden på PC jämfört med 360, även om just att klara spelet snabbt inte är själva grejen.

Medlem

Konsolerna blir smekta som vanligt....;)

Medlem

verkar onekligen sjyst, ps3 eller pc är frågan nu!

Medlem
Skrivet av LuNxOr:

nåt jag inte fattar med dagens konsoller är att dom har riktigt dåligt med ram-minne varför inte trycka i 2gb ram när det finns

För att dom inte behöver mer.

AAhh PC versionen, finns inget bättre. Varför köpa konsol när PC:n äger.


signatur
Inaktiv

Och somliga säger att PC inte är "Next Gen"....

Medlem
Skrivet av Kalkyl:

Och somliga säger att PC inte är "Next Gen"....

haha menart.


signatur

<3

Medlem

Hoppas folk köper spelet bara...PC-folket är så snåla.

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

Konsolerna blir smekta som vanligt....;)

AHh jo det är konstigt.. Men varför är det ett större spelutbud inom konsolerna då?

Folk kommer inse att PC suger då man blir tvungen att uppgradera datorn för 5-7 tusen kronor. Då köper man en ps3. (hellre)

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

Hoppas folk köper spelet bara...PC-folket är så snåla.

Jag kommer köpa det.

Medlem

Givet köp när det kommer ut!

Medlem

Replay funktion var verkligen nått man saknade på 360.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

grymt!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Undrar vad minimikraven kommer ligga på. Bör väl inte vara alltför höga iom det ändå är ett konsolspel i grunden (?).

Medlem

Hett! Skönt att bli av med den där gröten till grafik. Hoppas bara dom har förbättrat innehållet nu. Annars blir det Saints Row 2.

Skrivet av Kawazu:
Skrivet av LuNxOr:

nåt jag inte fattar med dagens konsoller är att dom har riktigt dåligt med ram-minne varför inte trycka i 2gb ram när det finns

För att dom inte behöver mer.

Inte? Va konstigt att utvecklare ständigt nämner utmaningen med att behöva nöja sig med den låga mängden RAM på konsollerna då.
PC-versionerna av spel har ju ofta större och finare texturer av en anledning.

Skrivet av showerguy:
Skrivet av Hannu87:

Konsolerna blir smekta som vanligt....;)

AHh jo det är konstigt.. Men varför är det ett större spelutbud inom konsolerna då?

Folk kommer inse att PC suger då man blir tvungen att uppgradera datorn för 5-7 tusen kronor. Då köper man en ps3. (hellre)

Större spelutbud? Personligen tycker jag då att 80-90% av spelen på konsol är skräp, och de få som är bra förstörs av antingen dålig prestanda eller hemska kontroller. Så det är ju en smaksak. Sen är det knappast större spel-utbud på konsollerna ändå. Det mesta släpps ju på alla platformar, plus att PC har många fler exklusiva titlar.

Behöver man uppgradera sin dator för 5-7 tusen spänn varje gång ett nytt spel kommer så borde man se över sitt hemska val av hårdvara. Det är så överdrivet så det svider i öronen.
Vill man hänga med i utvecklingen så kostar det självklart en slant extra. Vill man stanna i utvecklingen så finns det enkla och begränsade alternativ, en konsol, som självklart ständigt blir billigare ju äldre de är. Man får det man betalar för.

Medlem

Fail


signatur

hejsanhejsanhejsan

Vadå sen när har konsolerna större spelutbud????

Okej svara mig då om man kan spela Gabriel Knight spelen på PS3??


signatur
Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

Hoppas folk köper spelet bara...PC-folket är så snåla.

Nu ska vi inte va sånna. Det är fult att anta att ALLA PC spelare är pirater. Faktiskt viktigt att skilja på dem.

Ang. spelutbudet så har ju självklart konsolerna en bredare marknad... om man ser konsolerna som EN plattform. Ser man dem som PS3, Wii och Xbox 360 istället så jämnar det dock ut sig rätt regält.
Skulle tro att 90% av alla 360 spel kommer ut till PC förr eller senare. PS3:n har fortfarande väldigt få titlar värda att porta, likaså Wii. Det enda spel jag saknar på PC just nu är Metal Gear Solid 4, men jag får trösta mig med Total War-serien, Company of Heroes och alla communitymods till TF2 och Half-Life.

Medlem
Skrivet av jovviz:
Skrivet av Kalkyl:

Och somliga säger att PC inte är "Next Gen"....

haha menart.

Wow, ni var då riktigt smarta gossar här som jämför 3 år gamla konsoler (åtminstone x360) med dagens datorer, mycket lyckat

På den tiden hade Geforce 7 just blivit lanserat och de flesta satt ännu på Geforce 6.
Kan tänka mig att det var riktigt next-gen
hade säkert kunnat köra GTA 4 i 2560x1600...


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

GTA IV på PC kanske vore något...

Medlem

Underbart! Det har verkligen varit svårt att inte skaffa sig en konsol för att lira den här guldklimpen men eftersom man redan på förhand anade att det skulle komma till PC så blev det lättare

Till alla er som tänker tanka detta säger jag bara. FY SKÄMS! Jag kan knappast själv ärligt säga att jag aldrig laddar ner något men när ett så otroligt bra spel som GTAIV släpps så tycker jag det bara är rätt att man ställer upp med några hundralappar och stödjer spelindustrin för annars kommer det till slut bara komma massproducerade kopior till spel som kommer bli nästan omöjliga att spela pga alla hinder som utvecklarna satt in för pirater och det vill väl ingen förutom EA skall hända va?

Medlem

Lätt att man köper det här! Tror multiplayer kommer vara galet kul.

Skriv svar