Att bli gammal

Flakmonkey
Att bli gammal

Så sitter man på tuben igen, som så många gånger förut på väg ut till föräldrahemmet i Täby. Där ska nämligen vi tillsammans med min morbrors familj fira att morfar fyller 95 år. Det är rejält mycket och jag tänker lite på hur livet som gammal kommer vara annorlunda när jag blir det.

Lika gammal kommer jag förstås vara, kanske med mindre krämpor då jag haft ett minst sagt lugnare liv på ett kontor jämfört med livet som arbetare på landet med sågverk, lantbruk och en herrans massa annat. Det som jag klurar mest på är dock om inte jag kommer ha mer att göra när jag blir äldre, dvs jag kommer kunna göra mycket av det som jag gjorde när jag var ung även när jag blir gammal, vilket kan vara svårt för de som är gamla nu. Förutsatt att jag är vid mina sinnens fulla bruk så lär jag ju fortfarande kunna se på fikm, spela TV-spel,etc... För det kommer man väl inte sluta med i första taget, eller??

#blogg

Medlem
Att bli gammal

Ptja är man som mig och har spelat spel sen innan man kunde gå eller tala så lär man inte sluta i första taget


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Vi har pratat om det där i umgänget under de senaste tio åren eller så och kommit fram till att vi nog blir en av de första generationerna som kommer att sitta på hemmet och nöta twitch-fps... med pauser endast för att yngre sköterskor ska assistera med nödvändiga kroppsfunktioner...

Ser ingen anledning att sluta spela bara för att en siffra tickas upp ett steg till

Medlem

Borde införa en lag nu att Vårdnadshem har tvång på att ha de senaste konsolerna, HD-TV och vad det nu blir i framtiden, och de bästa spelen:)

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Borde införa en lag nu att Vårdnadshem har tvång på att ha de senaste konsolerna, HD-TV och vad det nu blir i framtiden, och de bästa spelen:)

Det är gamer-generation som för politiken då, no problems


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Fyller 24 nästa vecka och det är inget jag ser framemot. 23 har känts helt lagom och jag kan allt stanna här nu tycker jag.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Ibland undrar jag vad som skulle hända om vi plötsligt förlorade internet. Fan vad det skulle bli tomt. Det kan ju mycket väl hända på något sätt. Man börjar ju ta det för givet, liksom.

Flakmonkey

Kul att fler verkar ha tänkt på det här Spelandet kommer säkerligen vara väldigt annorlunda om en 50 år.. men grunden kommer nog ändå vara där.. kan inte se mig själv sluta gejma så länge jag kan göra det rent fysiskt.. så kanske kommer vi sitta där på ålderdomshemmet och spela Call of Duty 40 när vi är gamla och grå?

Medlem

Undrar vad ungdomar om 50 år tänker när vi talar om Supernintendo, PS2, Amiga et cetera... Som de i dag tänker om kottar, modelljärnväg eller svartvit tv kanske?

1
Skriv svar