Medlem
ZyXEL router

Tja, meckat en stund nu med att försöka komma underfund var jag öppnar portar i Zyxels trådlösa router. Men det enda jag hittar är var man blockerar olika portar o IP:en. Någom som har en som skulle kunna beskriva var jag hittar det?

O när ja ändå e i farten, är det någon som vet vilka portar Steam använder sig av?

//GT


signatur

I'm the best around...

nj
Medlem
Skrivet av Grönatummen:

Tja, meckat en stund nu med att försöka komma underfund var jag öppnar portar i Zyxels trådlösa router. Men det enda jag hittar är var man blockerar olika portar o IP:en. Någom som har en som skulle kunna beskriva var jag hittar det?

O när ja ändå e i farten, är det någon som vet vilka portar Steam använder sig av?

//GT

Du kan alltid kika på PortForward.com för guide hur portar öppnas i din router. Annars så är det även bra om du skriver ut vilken modell det är du har.

Angående Steam så finns det att läsa här i Steams supportavdelning.

Medlem

Är det inte Advanced - Access control åsså enabla någonting där inne. Sedan sätta upp regler? Hade en förut, så minnet är vagt. Hoppas någon mer kan hjälpa dig ytterligare.

*Edit*
nj to the rescue.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av Grönatummen:

Tja, meckat en stund nu med att försöka komma underfund var jag öppnar portar i Zyxels trådlösa router. Men det enda jag hittar är var man blockerar olika portar o IP:en. Någom som har en som skulle kunna beskriva var jag hittar det?

O när ja ändå e i farten, är det någon som vet vilka portar Steam använder sig av?

//GT

Du kan alltid kika på PortForward.com för guide hur portar öppnas i din router. Annars så är det även bra om du skriver ut vilken modell det är du har.

Angående Steam så finns det att läsa här i Steams supportavdelning.

Tja, tack så mycket. Får testa när ja kommer hem. Anledningen till att jag inte skrev vilken modell det är var för att jag sitter på jobb just nu o kan inte vilken modell det är utantill. Antog också att de borde ha ett gemensamt gränssnitt för de olika modellerna


signatur

I'm the best around...

Medlem

På min Zyxel (glömt av vilken) så är det under SUA/NAT i menyn (192.168.1.1 i webbläsaren).

Inaktiv

Tjena, kommer in på sidan " 192.168.1.1 " å där ska man skriva in lösenord. vad är de för lösen man ska skriva in å var hittar man det ? är de nåt slags företagslösebnord eller är de nåt man bestämmer själv?? HJÄÄLP !!!

ps : måste in där för att ta bort en blockering som min bredbandsrouter blockar.

Medlem
Skrivet av Skalbamse:

Tjena, kommer in på sidan " 192.168.1.1 " å där ska man skriva in lösenord. vad är de för lösen man ska skriva in å var hittar man det ? är de nåt slags företagslösebnord eller är de nåt man bestämmer själv?? HJÄÄLP !!!

ps : måste in där för att ta bort en blockering som min bredbandsrouter blockar.

På min router var standardpasset 1234 innan jag bytte det. Testa det.

Medlem
Skrivet av Skalbamse:

Tjena, kommer in på sidan " 192.168.1.1 " å där ska man skriva in lösenord. vad är de för lösen man ska skriva in å var hittar man det ? är de nåt slags företagslösebnord eller är de nåt man bestämmer själv?? HJÄÄLP !!!

ps : måste in där för att ta bort en blockering som min bredbandsrouter blockar.

Beror på vilken router du har, min Netgear har "admin" som användarnamn och "password" till lösenord.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av Skalbamse:

Tjena, kommer in på sidan " 192.168.1.1 " å där ska man skriva in lösenord. vad är de för lösen man ska skriva in å var hittar man det ? är de nåt slags företagslösebnord eller är de nåt man bestämmer själv?? HJÄÄLP !!!

ps : måste in där för att ta bort en blockering som min bredbandsrouter blockar.

googla på typ "router password"

titta här tex:

http://www.phenoelit-us.org/dpl/dpl.html

1
Skriv svar