Modern Warfare 2 (Call of Duty 6)

Medlem
Modern Warfare 2 (Call of Duty 6)

Modern Warfare 2 (Call of Duty 6)

Wow ? så kan man beskriva nya Call of Duty spelet med ett ord!
Jag har bara ägt det i knappt 2 dygn och har inte gjort mycket mer än att spelat detta spel. Singleplayer, multiplayer och splitscreen, lika roligt på olika sätt.

Singleplayer
Man måste spela igenom singleplayer läget först, det är bara ett måste! Dels kommer du igång med siktet och lär dig kartorna lite grann.
Jag spelade igenom singleplayer läget på en 5-6 timmar och det var riktigt underhållande timmar. Som vanligt i CoD spelen så håller storyn en bra och jämn handling som man inte blir uttråkad på.
Denna gången är det självaste USA som blir attackerat och det är ju lite speciellt att springa runt i ett bombat White House och döda terrorister. Sweet!

Splitscreen
Jag bjöd över tre goda vänner igår och vi körde splitscreen läget på min 42? TV. Det fungerade, men man fick sitta rätt så nära TV´n för att det skulle gå att se ordentligt. Riktigt kul var det i alla fall och jag vill gärna ha en re-match mot ?Camper Mogge??

Multiplayer
Ja, multiplayerläget är själva hjärtat i spelet, helt klart. Här fungerar allting perfekt och det är så klart väldigt underhållande och beroendeframkallande.
Jag har spelat alldeles för många timmar redan (trött) men känner att jag vill spela mer! mer! mer!
Du som spelare levlar snabbare ju bättre du spelar (ju fler du dödar och ju fler prestationer du klarar av) och detta är en riktig morot.
Utan detta läget hade det varit som ett snyggt Counter Strike ungefär.

Spelet får det helt förtjänta betyget 5/5 av mig och jag ser fram emot att lämna skrivbordsstolen nu och åter sätta mig i soffan med det nyladdade batteriet i Xbox kontrollen. Här ska levlas!

Inlägg från http://www.swesson.se

#blogg

Medlem
Modern Warfare 2 (Call of Duty 6)

Jag måste ta och skaffa det, får nog ta och titta i plånboken och offra lite pengar för denna godbit.

Medlem
Skrivet av Loading:

Jag måste ta och skaffa det, får nog ta och titta i plånboken och offra lite pengar för denna godbit.

ja, det MÅSTE du faktiskt

Medlem

Det är underbart! Vilken rank är du? Jag är 21, men skyller på skolarbete.

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Det är underbart! Vilken rank är du? Jag är 21, men skyller på skolarbete.

jag ligger också däromkring rankar långsamt. Haha

Medlem

Okay, riktigt grymt spel. Kör för närvarande mest med första assault riflen med thermal scope, slight of hand, deep impact & commando. Om du orkar kan du gärna lägga till mig på live, alltid kul att följa hur det går för folk man känner till. "Athaleos" heter jag ^^

Medlem

Drog upp till 33 på tisdagen ;D, men slackat lite nu. Bara 40 : (

Medlem

SPelvärldens motsvarighet till populärmusik som 50 cent, Michael Jackson mfl. Usch


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Skrivet av Emetic:

SPelvärldens motsvarighet till populärmusik som 50 cent, Michael Jackson mfl. Usch

Vilket spel är jazz då? Jag gillar jazz.

Medlem

Så "populär" betyder automatiskt något dåligt för dig Emetic? Så du anser att du har mycket bättre smak än "de allmänna massorna"?

Intressant.

Medlem
Skrivet av d-aniel:
Skrivet av Emetic:

SPelvärldens motsvarighet till populärmusik som 50 cent, Michael Jackson mfl. Usch

Vilket spel är jazz då? Jag gillar jazz.

Grim Fandango? :$

Medlem

Precis klarat av single player kampanjen, tog 4 timmar och 54 minuter att klara av det. En aningen kort men uppdragen bjöd på mycket spänning och riktigt fräcka miljöer så det var det lätt värt! (detta gäller PC versionen dock)

Måste säga att chansen och välja om man ville spela flygplatsbanan gjorde mig mer taggad till att göra det..

1
Skriv svar