Hearts of Iron 3 tillkännagivet

Hearts of Iron 3 tillkännagivet

Vid Tor vilken trevlig nyhet . Mästarna är tillbaka. Hoppas de tar spelet till nya höjder


signatur
Medlem

fifan va gutt, hade hoppats på detta eller Crusader Kings 2.

Synd bara på den långa väntan

Medlem

Paradox borde få en egen kyrka som dyrkar dom!

Bara Victoria 2 och Crusader Kings 2 som saknas och ett sätt att lätt konvertera savegames mellan CK, EU3, Victoria 2 och HoE3 sen är det bara att låsa in sig i ett par år

Medlem

weeeeee!!!!
men vad fan ska man göra det närmsta året?


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Ska testa detta tror jag då jag inte kört 1:an eller 2:an men har spelat EU 3 desto mer


signatur

Rädda skogen ät en bäver

Skrivet av w4rhog:

weeeeee!!!!
men vad fan ska man göra det närmsta året?

Spela compendium modden såklart

+ Fallout modden som fortfarande är i Beta stadiet men fullt spelbar


signatur
Medlem

En underbar nyhet!

Har velat ha en 3:a ganska länge vid det här laget, så man välkomnar varmt nyheten. Även om den är ett år bort.

Det enda jag verkligen inte hoppas Paradox gör, är att dem använder en 3D-värld som världskarta. Utan vanlig karta som i de tidigare spelen. På det sättet får man en bättre känsla av att man är en general, som sitter vid en karta och planerar och beordrar sina trupper runt.

Annars kan nog inget gå fel.


signatur

"To do all that one is able to do, is to be a man; to do all that one would like to do, is to be a god."

Medlem

NAJS!!!
Efter att ha spelet HoI2 och EU2 och EU3 hoppas jag på det bästa av det bästa.
Bara det inte blir som EU: Rome som enligt mig var en katastrof men men smaken är som bake nu blickar vi frammåt

Medlem

NEEEEEEEEEEEEJ

har en massa jävla skåningar i gamla bf42klanen som försöker få alla att lira stekjärn (har blivit slagordet för hearts of iron) på våra lan :< inte gör dehär liret saken bättre :/

Medlem

Underbart! Älskar både ettan och tvåan tror inte dom kommer göra en besviken med nummer tre.

Medlem

"vid tor..." det var det fjantigaste jag hört.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Tjafs! Drar igång ett nytt lir som Nat Chi och firar och längtar!!!

Skrivet av Ziros:

En underbar nyhet!

Har velat ha en 3:a ganska länge vid det här laget, så man välkomnar varmt nyheten. Även om den är ett år bort.

Det enda jag verkligen inte hoppas Paradox gör, är att dem använder en 3D-värld som världskarta. Utan vanlig karta som i de tidigare spelen. På det sättet får man en bättre känsla av att man är en general, som sitter vid en karta och planerar och beordrar sina trupper runt.

Annars kan nog inget gå fel.

Jag vet inte en blandning av Close combat och Hoi hade vart kul men den önskan är inte särskilt realistisk tyvärr.


signatur
Skrivet av bjosarn:

"vid tor..." det var det fjantigaste jag hört.

Lika fjantigt som att skriva "herregud"? Skrev först det men tänkte det var fjantigt. Tror mer på Tor då.

Förlöjligar du min tro eller? Fy fasen

Hade du sagt samma sak om jag skrivit "vid Allah"? Usch trångsynta människa


signatur
Medlem

tror jag kom i byxan!

för dig som undrade vad man skall göra under tiden... hmm vad sägs om EU3 inklusive napoleons ambition och in nomine

fan om någon känner fört kan vi dra igång ett multiplayer game i eu3 + expansioner och köra?

adda min msn för intresse: pb747@msn.com köra någon kväll i veckan eller oftare. vi är nog redan 3st här som är på! fler vore ännu roligare

Medlem

Aff... Ja-... eh... Magiskt!

Medlem

Riktigt trevligt! Sett framemot detta besked, och ser ännu mera framemot releasen!


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Det här är som att de kungör att det skall komma ett nytt sorts knark från labbet inom kort!
Hoppas nu verkligen inte de använder den rötna EU3/Rome-motorn utan kör på med vacker och översiktlig 2D som vanligt.
Paradox vet att fansen inte vill ha avancerad grafik utan detaljrikedom och innehåll - jag vill ha tusentals events att ta ställning till!

Även detta verkar bli WW2-baserat. Själv skulle jag helst se ett motsvarande spel baserat på senare halvan av 1900-talet, med kallt krig som kan bryta ut när som helst av tusen orsaker, fast med ännu mer detaljerad truppföring på regementsnivå i konfliktområdena, t.ex. Koreakriget, Vietnamkriget etc. och med stöd för att spela med mindre organisationer, t.ex. motståndsrörelser/gerillagrupper etc. Det skall gå att "zooma ut" från regementsnivå till divisionsnivå och så räknar datorn ut striden på strategisk nivå där man inte detaljstyr.
Det är väl lite för mycket begärt kan man tänka

Skrivet av Forcie:

...Även detta verkar bli WW2-baserat. Själv skulle jag helst se ett motsvarande spel baserat på senare halvan av 1900-talet, med kallt krig som kan bryta ut när som helst av tusen orsaker, fast med ännu mer detaljerad truppföring på regementsnivå i konfliktområdena, t.ex. Koreakriget, Vietnamkriget etc. och med stöd för att spela med mindre organisationer, t.ex. motståndsrörelser/gerillagrupper etc. Det skall gå att "zooma ut" från regementsnivå till divisionsnivå och så räknar datorn ut striden på strategisk nivå där man inte detaljstyr.
Det är väl lite för mycket begärt kan man tänka

Precis vad jag också vill se men hellre under just WW2!


signatur
Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Nedräkningen kan börja:P


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem

JAAA! fy faaaaan vad jag är glad
har kört allt för många timmar HoI2 sedan det kom ut, men jag älskar det så hårt! tack åå tackför HoI3 ) tackar tackar taaack!!!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Vadå konceptbilder? Det är ju verkliga bilder från kriget :/ Bara dom lagt på filter o gjort om de lite lr vafan dom har gjort..

Medlem
Skrivet av Katana:

NEEEEEEEEEEEEJ

har en massa jävla skåningar i gamla bf42klanen som försöker få alla att lira stekjärn (har blivit slagordet för hearts of iron) på våra lan :< inte gör dehär liret saken bättre :/

Måste vara extremt svårt att vara i din position, twitchgamer som inte klarar sig utan att döda minst 1 person i minuten framför datorn

Skrivet av corporaln0ll:

Vadå konceptbilder? Det är ju verkliga bilder från kriget :/ Bara dom lagt på filter o gjort om de lite lr vafan dom har gjort..

Nja den tyska soldaten är verklig de andra har de ritat upp. Bolsjevikflaggan på riksdagshuset är ju givetvis historiskt rätt i vilket fall som helst men de är alla målade något anser jag.


signatur
Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

"vid tor..." det var det fjantigaste jag hört.

Vid profetens skägg, en politiskt korrekt populist!

Goda nyheter gällandes spelet.

Medlem

JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Inaktiv

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Livet leker snart igen!

Hoppas de implementerar ett system för sjökriget. Så man t.ex kan sätta upp vargflockar och "hunter-killer groups". Oooh kan knappt vänta.


signatur
Medlem

Ohhhh! Ett av de bästa spelen någonsin får en uppföljare av gamla goa, underbara Paradox!

12
Skriv svar