Musmarkören hackar

Inaktiv
Musmarkören hackar

Hej på skrivbordet så hackar min. Musmarkör jag har inte på nån musmarkör spår den hackar när jag. Har mkt program uppe men när jag stänger ner program så hackar. Det inte lika mkt är det nån annan som har liknade. Problem att det hackar på skrivbordet det är ganska irriterande men det. Blir inte så i spelen?

Inaktiv

Shit.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv
Medlem

Har du trådlöst? Det kanske är dålig motagning till mottagaren/sändaren?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

jag har en logitech mx518 mus med sladd

Inaktiv

byt. Usb port. Kolla processorns. Belastning osv.

Inaktiv

Har byt flera gånger hjälper inte alls har en siemens scaleo h dator AMD 3700+ 2,21 ghz grafikkort leadtek winfast PX6600 256mb ram 1024 ljudkort realtek ac97

Medlem

Har du möjlighet att prova med en annan mus?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

De är en hel del som har haft problem med att just din modell plötsligt fryser 1-3 sekunder och ljuset "slocknar" ibland. Även de som har haft tidigare versioner av din mus och sedan köpt en ny utan att installerat omdrivrutinerna så har datorn trott att de kör på en annan "musversion" än vad du egentligen gör. mx518 behöver inga drivrutiner men de kan ju vara värt ett försök att installera/uppdatera så du inte har något sådant tjafs!

Medlem

Min gammla dator hade en hårddisk som hade 2 mb cache, alltså en seg hdd gjord för lagring. Och på den burken laggade mus pekaren ibland. Datorn prioriterar hårdvaran före musen, om hårdvaran inte hänger med kommer resten också att halka efter. Om inte processorn, ramen och hdd:n matchar blir det problem tex.

Om en mus går sönder så hackar den nog inte, den fungerar eller så är den helt fucked up.

Medlem

Det blir bättre på skrivbordet när han sänker hz på skärmen, när han kör på 85hz så hackar det och när han kör med 60hz så fungerar det bra. Vad är det som gör felet?

Inaktiv

Märks väl inte lika tydligt efter som skärmen inte uppdaterar sig lika snabbt... 85 hz innebär ju bättre flyt, medans 60hz innebär sämre... Detta gör att när muspekaren hackar fram så syns det tydligare när bilden uppdateras oftare. Antar att det kan vara något sånt.
Den snubben har haft massa problem med den burken, med två stycken grillar i den så är man ju inte förvånad över att saker och ting inte funkar som de skall...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Vilket OS har du? Vista?

Får samma fel i Vista, muspekaren hänger inte med. Förhoppningsvis så ska problemet lösa sig när (om) jag byter till en snabbare HD (Vista partitionen ligger just nu på min 200 GB ATA133 WD disk, samt när jag kastar ut mitt Audigity2 och kör på moderkorts ljudkortet...:|

i XP så finns inte ens en tendens till problemet........


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Den snubben har haft massa problem med den burken, med två stycken grillar i den så är man ju inte förvånad över att saker och ting inte funkar som de skall...

Han har sänkt temperaturen på CPU och grafikkortet.

Inaktiv

Jag använder Windows xp media center edition får du också det där problemet att om du har högre hz på skärmen ju mer hackar muspekaren?

1
Skriv svar