Brokeback Origins

Frilansare
Brokeback Origins

Det är vackert på ett lite skevt sätt. (Spoiler alert!)

UPDATE
Det som stör mig med det här är hur taffligt det är gjort. Skämskudden åker ju upp och det blir direkt jobbigt att titta. Varför måste Bioware använda porrfilmsretorik? Är det så här utvecklarna tror att man plockar upp killar/tjejer ute på krogen/på campingplatsen? När resten av manuset gör anspel på att vara "seriöst", "vuxet" och "mörkt", varför detta? Kanske är det så att man inte KAN göra seriöst erotiska scener, och därför skojsar till det lite? Diskutera!

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/BUhCPADhuCs&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/BUhCPADhuCs&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Brokeback Origins

Slutsats, om du inte dödar lönnmördare du stöter på kommer ni att ha hett, ångande gay-sex.


signatur
Frilansare

Precis! Men vad är det med alvens spanskklingande brytning?

Medlem

Det är ju så att man ska få en klar bild av Antonio Banderas som alv, förstås. Gay-sex med långörad, blonderad Antonio Banderas.

Frilansare

Antonio Banderas måste ju vara en dröm för många killar som gillar killar. Han är ju faktiskt rätt het. Alven däremot...

Medlem

Det förstås.. nåja, vem vet hur de tänkte.. jag får nog be herr Antonio om förlåtelse för den liknelsen.

Jag antar att de inte tror att sin publik vill ha det alltför avancerat på relationsfronten, eller så är det som du säger att man inte klarar av att designa det utan smått komisk anspelning.

Frilansare

Fast det enda folk skriker om på Bioware-forumen är ju romances,. romances, romances!

Skägg.
10 Chambers

Hur romantiskt är det med kötthydralik vid lägerelden medan resten av sällskapet verkar stå oberörda bredvid? Man kan nästa höra dem viska, sådär lite för högt så att det hörs men kan förnekas.

"For the love of god, be done will you"


signatur
Frilansare

Va, smiter de inte in i tältet och gör dådet? Haha!

Medlem

Släng in några dvärgar så blir det ett party!

Inaktiv
Skrivet av Jocke Bennet:

Va, smiter de inte in i tältet och gör dådet? Haha!

I så fall är det ett stort tält men träd och allt i.

Från utvecklarnas håll tror jag att det rör sig om missförstånd, dålig resurshantering och tekniska begränsningar,
1- romans != naket
2- De personer som gjort dialogen är singel
3- Spelmotorn kan inte modellera avancerade relationer eller känslor.

Punkt 3:a är i sig inget nytt eller unikt, Fahrenheit var t ex inget ess på det som skulle vara just esset. Skall det vara romans i spel måste det enligt mig vara mer subtilt och/eller hårdare scriptat (Nomad Soul, Half-life 2: ep2) och inte vara ett spel eller moment i sig. Framför allt inte ett spel i sig, jag har fortfarande mardrömmar efter att ha spelat Singels, och Fable 2 börjar bli bra drygt med alla betuttade jävlar som skall springa efter en hela tiden.
Slutligen, innan jag tappar bort en ev poäng ännu mer, kan jag inte låta blir att fråga mig om det behövs relationer ens om man nu inte spelar Sims eller dylikt.

Känns nästan bättre att dom tar det lite med en klackspark, om man nu väljer att tro att dom gör det. Jag väljer defenetivt att göra det. Finns många dialogval i spelet som bara är totalt malplacerade i spelets mörka universum men det lättar upp lite å ger lite självdistans.
Sen kanske man borde scripta själva akten lite bättre och som bf07 sa, lite hårdare (fniss).
I slutändan är jag glad att dom försöker.
As for konstiga brytningar. Känns som det finns rätt många spontana och mycket konstiga brytningar i spelet. Vissa känns mer naturliga än ändra.


signatur

"Oh you. Laddergoat, you're so random."

Medlem

Skar halsen av den alven när han låg medvetslös på marken. Ingen försöker ta livet av en mage och kommer undan med det!

1
Skriv svar