Färgerna i Windows

Medlem
Färgerna i Windows

Tjenare!
Tidigare idag så fungerade min dator utan problem. Jag slog av den och tog en tripp till stan, och nu när jag är tillbaka så är färgerna i Windows jättekonstiga, vissa gråa toner är gula osv.
Färgerna i bilder är konstiga också, likaså filmer i quicktime-format. Däremot går det bra att se MediaPlayer-filmer utan konstiga färger.

En omstart löste inget, några idéer?

Edit: Tydligen så löste det sig när jag startade Bioshock demon och återvände till Windows. Har aldrig stött på något så skumt.
Ingen som stött på något liknande, eller vet vad det berodde på?

Inaktiv

Har egentligen bara stött på det i drivrutinssammanhang. Kanhända att den tillfälligt kopplade fel. Datorns vägar äro outgrundliga. Bra då att det löste sig men som sagt gissar på drivrutinsknas just då på ett eller annat sätt.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Problemet återuppstod idag när jag startade datorn och nu hjälpte det inte att starta en 3D-applikation för att det skulle fixa sig. Men nu har jag uppdaterat drivisarna till senaste och det verkar fungera bra hittills iaf, så det verkar var som du säger; ett drivrutinsproblem.

Medlem

antar du tittat men ställt om sig till 256 färger?

Medlem
Skrivet av Xphome:

antar du tittat men ställt om sig till 256 färger?

Nej, det var inget sånt. Det var bara vissa färger som var konstiga. T.ex. så var bakgrunden och vänstra halvan av menyn här på FZ mörkgult!
Men efter uppgraderingen till senaste drivrutinerna så har den fungerat.

Medlem

har du kollat att vga-kabeln inte klappar?


signatur

thank you, come again

Inaktiv

Och blir det annat strul som till exempel lila i ena hörnet så går det att få bort om man håller en magnet framför skärmen och drar bort det. Orkar inte förklara det hela men så är det ett tips bara.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar