Netgear WPN311 Problem

Inaktiv
Netgear WPN311 Problem

Har haft detta problem i några månader men inte orkat brytt mig riktigt. Men iaf så har jag ett Netgear WPN311 nätverkskort.
I början var problemet att det kom upp en blue screen titt som tätt, men sökte lite och lyckades få bort det. Nu är problemet att datorn startar om sig istället. Om jag tex laddar upp i högsta hastighet så startar datorn om sig ganska snabbt, men om jag håller mig i kanske 70 % av min högsta upload så kan datorn klara sig att vara på en ganska lång tid.
Men förr eller senare startar den om sig. Någon som har liknande problem och med en lösning? Jag gissar på ett det blir någon överbelastning av nå slag.

Vila i frid

Vilken version av Netgears programvara har du? Jag hade samma problem ett tag, läste patchnotes och såg att de hade "fixat" blue screen-problemen.

Efter ett tag kom jag fram till att sättet det var fixat på var nu att datorn helt enkelt bara startar om istället för att visa blue screen som tvingar dig göra samma sak.

Problemfixande på hög nivå.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Inaktiv

Just nu 1.4. Jag provade uppdatera till 2.0 förrut och trodde iaf att dom skulle fixat det då, men nej det gjorde bara allting värre, alltså kunde bara ladda upp /ner i ungfär 50 %. Och den startade om sig mera.

Inaktiv

Emellanåt gör mycket riktigt en uppdatering så att det kan gå så långt att det slutar fungera helt. När det gäller routers generellt är det dessvärre så att det i många fall är enklare att byta router


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Dessutom är Netgear WPN311 ingen router.

Inaktiv

Nåja. Detsamma gäller nätverkskort då da....


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar