ArmA 2 avbildat

Medlem
ArmA 2 avbildat

Här har vi tagit inspiration från moddar som SLX, ser jag. Dra sårade i skydd etc.

ÄNTLIGEN (som en viss person brukar säga) har vi en äkta uppföljare till tidernas taktikskjutare OFP


signatur
Medlem

tss....ingen chans mot of2

Inaktiv
Skrivet av Forcie:

Här har vi tagit inspiration från moddar som SLX, ser jag. Dra sårade i skydd etc.

Ja precis, det har säkert ingenting med att det faktumet att det är en soldatsimulator och att det är något en soldat skulle göra.

Skrivet av dofilusåkaffe:

ÄNTLIGEN (som en viss person brukar säga) har vi en äkta uppföljare till tidernas taktikskjutare OFP

Var det inte precis det folk sa innan ArmA släpptes och gjorde dem skitbesvikna?

Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av dofilusåkaffe:

ÄNTLIGEN (som en viss person brukar säga) har vi en äkta uppföljare till tidernas taktikskjutare OFP

Var det inte precis det folk sa innan ArmA släpptes och gjorde dem skitbesvikna?

Jag blev inte besviken, jag visste att första ARMA var frampressat så jag visste vad jag fick när jag köpte det.


signatur
Medlem
Skrivet av Heat:

Ja precis, det har säkert ingenting med att det faktumet att det är en soldatsimulator och att det är något en soldat skulle göra.

Vad snackar du om? SLX är en mod till Operation Flashpoint och sedermera Armed Assault. De är samtliga soldatsimulatorer. Vad är din poäng?

Detta visar att Bohemia lyssnar på fansen och implementerar populära gameplayelement som communityn gjort möjliga med moddar dessförinnan. Det var det jag ville säga med min post.

Medlem

ArmA var en riktig besvikelse med dålig känsla och ljudet ska vi inte prata om. Hoppas ArmA 2 blir bättre..

Skrivet av dofilusåkaffe:

Jag blev inte besviken, jag visste att första ARMA var frampressat så jag visste vad jag fick när jag köpte det.

Frampressat? Jag trodde att de hade gott om tid på sig nu när de gjorde spelet utan en stressande förläggare.
Har du några referenser som stärker att tidsbrist skulle vara anledningen till den låga kvaliteten, eller har du fallit för den klassiska missuppfattningen att ett buggigt spel alltid beror på att ett det blev "frampressat"?

Medlem
Skrivet av Hellpower:

ArmA var en riktig besvikelse med dålig känsla och ljudet ska vi inte prata om. Hoppas ArmA 2 blir bättre..

Jag håller med om att originalljuden var risiga, och singleplayerkampanjen sög också.
FDFSounds styr dock upp ljuden med överjävliga rikoschetter och annat som får blodet att isa.

Känslan håller jag inte riktigt med om, möjligt att det kan ta lite tid att acceptera ArmA:s 3D-sikten om man är van vid OFP:s statiska. Det kan förvisso bli bättre, men det är på god väg att kännas som riktiga bössor. Detta från en som har haft ganska mycket triggertime bakom diverse automatkarbiner och ksp.

Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Jag blev inte besviken, jag visste att första ARMA var frampressat så jag visste vad jag fick när jag köpte det.

Frampressat? Jag trodde att de hade gott om tid på sig nu när de gjorde spelet utan en stressande förläggare.
Har du några referenser som stärker att tidsbrist skulle vara anledningen till den låga kvaliteten, eller har du fallit för den klassiska missuppfattningen att ett buggigt spel alltid beror på att ett det blev "frampressat"?

Nej första Arma var tvunget att komma när det kom. De ville släppa det före OFP2 som dock inte släpptes som tänkt. Tro mig kompis ARMA 2 är bättre


signatur
Medlem

Bättre, men inte bra, trots bristen på ännu släppt ingamematerial från OFP2 så tror jag på det mer än arma 2.
Bohemia's civila är notoriskt dåliga utvecklare vars produkter alltid innehåller kvalitetsbrister, dels för att de lagt över för mkt resurser till den militära delen och dels för att de helt enkelt inte har pengar till att köpa in riktigt bra talanger.

Om man lyssnar på de QA sessions som codemasters haft så hör man att codies avser att göra en riktigt onerfad uppföljare till ofp2, featurelistan är fantastisk, kvaliteten på de assets man sett hittills är på topp och codies har lång erfarenhet av att driva såna här projekt.
Nu i veckan kommer codies att visa upp kod från OFP2, då får vi se vilken av de 2 som passar en själv bäst, en sak är iaf säker, soldatsimulatorerna är tillbaka!


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Missförstå mig inte OFP2 kommer solklart slå ARMA spelen. Men de jag läst om ARMA 2 är bra.


signatur
Skrivet av dofilusåkaffe:

Nej första Arma var tvunget att komma när det kom. De ville släppa det före OFP2 som dock inte släpptes som tänkt. Tro mig kompis ARMA 2 är bättre

Ah, politik. I see.

Medlem

detta kommer rocka asses! can't wait, damn i love you bohemia

Pansarknekt

Ännu ett gäng sneaky bilder från Bohemia som får soldaten i en att dregla. Men jag hoppas för bövelen att dom förbättrat AI:n och gjort en bra kampanj. Kampanjen i ARMA var ju högst orealistisk och kändes framhafsat på en eftermiddag.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Jag skaffar hellre Operation Flashpoint 2 Dragon Rising:P:D


signatur

cags

Medlem

Samma här.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Hehe, och jag minns när ArmA släpptes och folk argumenterade om dem skulle köpa Operation Flashpoint 2 eller det första ArmA ^_^ Verkar som om vi kanske får se uppföljaren innan Flashpoint 2


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Forcie:

Här har vi tagit inspiration från moddar som SLX, ser jag. Dra sårade i skydd etc.

Det var inte Solus som gjorde animationerna för att släpa på skadade. De animationerna fanns med i ArmA från release.

De var tänkta att vara med i Game 2 (vilket i slutändan blev ArmA 2) och som vi ser så är de nu det. Antagligen hade BIS viktigare saker att prioritera i framstressade, konkursförebyggande ArmA, som att putsa på spelmotorn.

ArmA blev bara ett hafsigt mellansteg, men för de som hade pejl på att ArmA mer eller mindre skulle bli en officiell beta av Game2-motorn så visste man i alla fall vad man fick.

Jag tycker bilderna ser mycket trevliga ut. Miljön påminner mer om OFP och känns mer "hemma". Kampanjen är den här gånger mycket mer utarbetad än i ArmA och AIn har fått sig en rejäl uppgradering.

Dock kommer spelet fortfarande lida av sitt värdelösa animationssystem, och även om grafikmotorn och sättet de ritar vegetation på avstånd är brutalt optimerat jämfört med ArmA, så undrar jag om de lyckats bota den släta, tråkiga och detaljfria renderingen av terräng långt, långt borta.
Det är på tok för lätt att se infanterister som är en kilometer bort, även när de ligger ner, bara för att de inte bryts upp mot underlaget.

Jag är lite velig vad gäller ArmA2 och OFP2. ArmA2 kommer ha ett enormt modcommunity. Större delen av alla existerande moddar till ArmA kommer fungera mer eller mindre omodifierat i ArmA2, och det ger spelet enorm potential.

Bollen ligger hos utvecklarna av OFP2, och hur moddbart de gör spelet skulle jag säga. "Casual gamers" kommer nog välja OFP2 bara för att det snyggt ut och har häftiga features, men för ArmA-fansen så tror jag det kommer bli ett svårare val.
Vi får väl se framgent, när Codemasters släpper mer pressmaterial på OFP2, så att man kan bilda sig en riktig uppfattning. Det från E3 såg ju bra ut, men säger inte mycket om spelet i slutändan.

Inaktiv

Arma, Flashpoint, Arma2 gjort av Bohemia distruberat av Codemasters.

Flashpoint 2 gjort och distruberat av Codemasters.

Så tror mer på Arma 2 men mest troligt blir båda spelen ett givet köp.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Arma, Flashpoint, Arma2 gjort av Bohemia distruberat av Codemasters.

Flashpoint 2 gjort och distruberat av Codemasters.

Så tror mer på Arma 2 men mest troligt blir båda spelen ett givet köp.

Det är enbart Operation: Flashpoint som blivit distribuerat av Codemasters. Efter det så separerade BIS och Codemasters, och Codemasters äger namnet "Operation: Flashpoint". Det är därför ArmA heter ArmA.

ArmA distribuerades av Atari, 505 Games, och en par tre till företag jag inte minns namnen på.

Hittils har i alla fall 505 Games kontrakt på att distribuera ArmA2.

Medlem

Förstår inte er som tror att OFP2 kommer bli bättre än ArmA2. Allting tyder ju på att OFP2 kommer bli mindre simulator mer action, faktumet att det kommer till konsoll stärker bara de misstankarna.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Missförstå mig inte OFP2 kommer solklart slå ARMA spelen. Men de jag läst om ARMA 2 är bra.

Ehh.. OFP? Man förkortar väl det OF... två ord.. inte tre. Bara så du vet.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

En sak som stör mej lite e att man säger att Armed Assault e en "falsk" uppfäljare till OF. Egentligen e ju ArmA som e den riktiga uppföljaren om man tänker att det e samma utvecklare och samma stil som i OF. OF2 e bara uppföljare via titeln.

Ps. Jag vill verkligen ha OF2

Medlem
Skrivet av Cane:

Förstår inte er som tror att OFP2 kommer bli bättre än ArmA2. Allting tyder ju på att OFP2 kommer bli mindre simulator mer action, faktumet att det kommer till konsoll stärker bara de misstankarna.

ArmA2 kommer också komma till konsol, så där är inget bättre än det andra.

Men jag håller med om att det varkar troligt att OFP2 kommer mainstreamas så att det heter duga, och i sånt fall är det bara extremt hög moddbarhet som kan rädda det till ett lika långt liv som OFP och ArmA har.

Medlem

Mumsigt, hoppas man kan köra campaign i coop!

Medlem
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Missförstå mig inte OFP2 kommer solklart slå ARMA spelen. Men de jag läst om ARMA 2 är bra.

Ehh.. OFP? Man förkortar väl det OF... två ord.. inte tre. Bara så du vet.

Operation Flashpoint förkortades OFP, dvs. tre BOKSTÄVER (inga jäkla ord! om du inte syftar på titeln) och inte två. Så uppföljaren till OFP bör förslagsvis förkortas OFP2. Tre bokstäver, en siffra.

Medlem

Kan kanske bli bra men jag är lite orolig att ArmA 2 blir mer som en expansion, med nya uppdrag, vapen osv, men inte så mycket nytt gameplay.

OFP2 (jo det ska förkortas OFP) känns mer spännande tycker jag, även om jag är ett stort fan av det första OFP och ArmA.

12
Skriv svar