Modern Warfare 2 - the failure

Medlem
Modern Warfare 2 - the failure

Jupp jupp jupp.. blev att jag köpte eländet trotts att jag bestämt att vänta tills det blev nedsatt pris i någon reaback på Q8.
Nåja, jag skyller på att jag fick ett bra nedsatt pris på OnOff där min svärmor jobbar

Anyhow,, dags att trashtalka spelet lite.
Spelet i helhet är jävligt snyggt och vackert, med bra ljud och awesome musik (Hans Zimmer ftw! Tyvärr har hans spelmusik ännu inte släppts på Spotify, men jag håller tummarna).

Singelplayerdelen är tyvärr ganska.. uhm.. keff. Började att spela på "normal" nivå och det tog inte lång tid innan jag upptäckte att jag fick sitta och gömma mig för att bli helad mer än vad jag fick springa omkring och panga. Fucks sake, det här är ett skjutaskjutaspel, jag vill inte sitta i ett hörn och campa bara för att jag blivit träffad, men jag tvingas till det eftersom en andra träff betyder döden om man inte hunnit blivit helt återställd
Tyvärr är det många ställen där denna funktion blir till en äkta dödsfälla. "Du tar skada, söker skydd, väntar, springer ut och blir genast dödad då fienden lagt sig i bakhåll. Till din förtret upptäcker du att spelet så omtänksamt valt att spara din progress presis på det sista ställe du hade önskat och hamnar ganska direkt i en ny eldstrid, tar skada, söker skydd på exakt samma ställe som tidigare, väntar, springer ut och blir genast dödad. Repetera detta några gånger för mycket."

Multiplayerdelen är AWESOME, men samtidigt ett jäkla skit.
Det är awesome för att du kan lätt bjuda in kompisar, sen söka upp ett spel som är på väg att starta.
Det är ett jäkla skit för att det i det stora hela inte alls funkar så smidigt som det var tänkt.
Hittills har jag fått erfara följande:
Lagg. När du söker upp en host så väljs en med bra ping, och spelet flyter på, ända tills hosten väljer att avsluta. Då väljs en ny host, och ibland kan det bli en med jävligt låg ping (några kan ha bra ping till denna person, medans andra får en väldigt dålig ping). Då blir man till slut tvungen att avbryta och gå ut i lobbyn för att söka en ny, tidsödande och irriterande.
Det finns heller inga filter för att kunna specificera exakt vad man vill spela för typ av spel. Man blir tvingad att välja X antal förutbestämda spelstilar, samt att man tvingas acceptera att ALLA vapen är fritt fram att använda även om vissa vapen kan vara lite obalancerade. Eftersom det inte är en dedikerad server så finns det ingen admin som kan kräva att spelarna inte använder vissa obalanserade vapen.
Kan även tillägga att eftersom det inte finns någon admin så är fult spelande fritt fram (teamkills, fult språk, stå afk en match, etc etc).

Är det såhär det är att spela online på konsol så tycker jag verkligen synd om alla konsolspelare (ja, jag äger själv konsoler, men spelar inte online då jag inte tycker om onlinetjänsterna). Tråkigt att Modern Warfare 2 tar så många steg BAKÅT i evolutionen för onlinespelande.

#blogg

Medlem
Modern Warfare 2 - the failure

"Jag har personligen valt att stödja detta projekt och kommer inte förboka MW2. Det finns andra spel jag kan spela, och först när jag vet att MW2 kommer få det stöd som det förtjänar så är jag intresserad att beställa det."

Du är en tragisk människa.

Inaktiv

Jag själv tänker köpa spelet när det gått ner i pris, ganska rejält.
Köpte MW2 precis innan sommarlovet detta året och spelat rätt mycket. Samt köpte jag CoD: WaW i september månad. Är ganska trött på CoD-spelen just nu. Samma shit over and over again.

Btw, jag är ny här, vart fan hittar man texten där jag ska trycka för att göra en ny blogg?


signatur

When It's Game Over. It Is.

Medlem

Jupp Red, jag är en äkta hycklare. Dock har du förklaringen redan i första meningen.

Heyno, för att göra en ny blogg så går du in på "bloggpanelen".
Jag antar att du menar att du har köpt MW1 innan sommarlovet? Och du gör rätt i att vänta, MW2 är lite för överhypad för sitt eget bästa. Jag är inte impad av singelplayer, och multiplayer funkar lika dåligt som till valfri konsol.
Hade de valt att göra ett PC spel med dedikerade servrar så hade det här varit no.1 men just nu känns det som att Bad Company 2 kommer sopa mattan med eländet, och det är till Bad Company 2 jag rekomenderar alla att spara pengarna till om ni har dålig ekonomi och inte har råd med två spel.

1
Skriv svar