brandvägg och HAMACHI fråga..

Inaktiv
brandvägg och HAMACHI fråga..

Tja..

Kör nattpasset på jobbet, vilket e segt. Så jag fick iden att lira lite onlinespel.. MEN våran grisiga brandvägg släpper inte igenom den traffiken
Så jag undrar om det fins nåt sätt att köra VPN till min hemmaburk, och "routa" alla trafik vi den istället?
Har installaret HAMACHI. Men hur faskiken får jag min jobb-dator att styra all trafik via HAMACHI istället för den "vanliga" vägen?
Eller har ni andra tips?

mvh

Anders

Medlem

Hamachi installerar ju ett Virtuellt LAN med eget IP.
Du måste tala om för programmen du vill använda att adressera den IP-mask som Hamachi lagt upp, vanligen något inom 5.x.x.x-följden.

T ex ett FTPprogram så måste den binda till IP 5.x.x.x som ditt hamachiip är. först då adresserar den andra datorer inom det virtuella LANet.

Likadant för spel.

Om du sedan kan länka/routa genom din burk hemma med Hamachi vet jag faktiskt inte. Men det är säkert någon som har testat på Hamachi-Forumet.


signatur

"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."

Inaktiv

Mmm får läsa på lite på Hamachi-Forumet..
Det fins inget annat , enklare sätt? Installera nån form av VNP mjukvara på jobbet och min hemma burk? Sen "routar" jag all internet trafik via hem burken i stället?
E inte så hemma på detta.... :/

tackar för hjälpen...

Medlem
Skrivet av Horza:

Hamachi installerar ju ett Virtuellt LAN med eget IP.
Du måste tala om för programmen du vill använda att adressera den IP-mask som Hamachi lagt upp, vanligen något inom 5.x.x.x-följden.

T ex ett FTPprogram så måste den binda till IP 5.x.x.x som ditt hamachiip är. först då adresserar den andra datorer inom det virtuella LANet.

Likadant för spel.

Om du sedan kan länka/routa genom din burk hemma med Hamachi vet jag faktiskt inte. Men det är säkert någon som har testat på Hamachi-Forumet.

Ursäkt att jag drar upp en gammal tråd, men hur astakommer jag detta? Altså att binda ett program till ett Himachi ip?

Crille

Medlem

Det beror på vilket program.
Vissa äldre spel känner av IP automatiskt och där får man disabla vanliga nätverket när man startar upp det, så bara Hamachi finns tillgängligt sedan sätter man på nätverket igen.

Dom nyare spelen kan man välja vilket IP dom skall binda till och då välja 5.x.x.x-serien dvs ens Hamachi-IP.

Eller också skriva in Host IP i spelets servercfg.

Det finns massor av exempel för olika spel på hamachi-forumet.


signatur

"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."

1
Skriv svar