Mx518 vs Deathadder?

Medlem
Mx518 vs Deathadder?

Hej

Min trotjänare mx518 har börjat bli lite glapp och utsliten så just nu sitter jag och använder en Habu som reservmus.

Nu är frågan om Razers nya mus Deathadder är bra? Jag har läst lite om den och den verkar vara större än razers andra möss. Det är enligt mig bra eftersom jag alltid tyckt att dom är för små.

Om det är någon här som äger Deathadder så skulle denne gärna kunna skriva lite om den...

//Jozo

Medlem

Är också väldigt sugen på Deathadder... har dock inte sett den i nån butik här där jag bor. Skriv gärna vad som tycks om du köper den! Just nu har jag en Razer Tempest Blue, tycker cokså den känns ganska liten i handen men är annars väldigt bra!

signatur

Friends help you move, best friends help you move bodies!

Inaktiv

Skrev detta för nästan ett år sedan:

The graph shows us immediately that the DeathAdder performs well. Infact the Perfect Control (where the line remains straight) goes all the way up to 3.92 m/s. This is infact the highest limit of Perfect Control of any mouse I have ever tested! If you compare it to the Razer Diamondback, previously Razer's best mouse, you can see that they have cured the "Clipping" problem. The clipping caused negative acceleration over certain speeds, and it has indeed been fixed for the DeathAdder.

The Malfunction Speed is reached at 4.4 m/s, high enough to mean you don't need to worry about skipping in gaming. By measuring the gradient of the graph, I can calculate the resolution of the mouse in DPI. It works out as expected to be 1800dpi. Changing the USB polling rate does not affect the response graph at all.

Hoppas de fixar detta dock: At both 900 and 450 dpi the mouse develops a clipping problem.

Vet dock inte hur den är i dagsläget.

Tillägger att MX518 aldrig har krånglat för mig så den är ett säkert kort.

signatur

Bra kylning IsTheShit

Skriv svar