"PS4 och Xbox '720' om 3-4 år"

Medlem
Skrivet av Boomer:

Jag förstår inte var Xbox 720 kommer ifrån. Om något så borde det vara 1080.

Eftersom Xbox 2 hette 360, och 360 * 3 eftersom det är Xbox nr 3 nu så blir det 1080. Plus att 1080 är FullHD och det är framtiden.. Makes more sense. Men den bör komma 2010

Tror du fjuttig 1080p är framtiden? Då har du ingen bra kristallkula, skulle kunna tro att nästa generations konsoller iaf kommer ha stöd för UHDTV som skickar upp upplösningarna i ofattbara höjder, men du kan ju också ha rätt självklart


signatur

En styck signatur.

Medlem

Detta värkar jävligt skumt för mig att Xbox nya generation skulle komma så snart.. Läste för nått år sen att tack vare RROD eller vad de nu heter så KANSKE, KANSKE!! inte ens de kommer någon ny konsol i huvudtaget.. Efter som att Microsoft förlorade många millioner på RROD problemet.. Men ja tror däremot de kan komma nya 360 versioner.. Som t.ex. Xbox 360 1080 (istället för elite).. Och playstation 4 kan vi redan nu glömma och kasta den gamla nyheten.. Aftonbladet hade en intervju med Kaz Hirai, han som låg bakom Playstation 3.. Han påpekade att Playstation 2 är ju inne på sitt 9.one år.. Läs själva.. http://www.aftonbladet.se/nojesliv/recensioner/spelmassa/arti...

Medlem

Det är ju bra. Behöver vi pcägare antagligen inte uppgradera fullt lika ofta längre.

Medlem

Lät bli att svara då jag tror det är ett ganska stort gap mellan nästa Microsoft konsol och nästa Playstation konsol, hade varit intressant om Nintendo faktiskt hade bestämt sig att satsa på hårdvaran nästa generation, men det lär väl inte hända efter succén med Wii, billig spelglädje ska det vara.

Medlem

vafan vet han, sony har väl sagt att ps3an ska ha en väldigt lång livstid.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

vafan vet han, sony har väl sagt att ps3an ska ha en väldigt lång livstid.

Vem säger att dem inte kan släppa ett PS4 för det?
PS2 lever än men det finns en 3:a ändå.

Medlem

Personligen hoppas jag det dröjer ett par år, görna flera. Mer kärlek till PS3an


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Hoppas både Sony och Microsoft gör en "Wii" med nästa generation. Och då menar jag inte kontrollen, utan att de använder i stort sett samma hårdvara som föregående generation fast överklockar den lite.

Det ser tillräckligt bra ut och i 2012 eller så, så kommer hårdvaran för den prestanda vara väldigt energisnål.

Vill att konsoller ska gå tillbaka till att vara energisnåla fläktlösa maskiner istället för de effektslukande monster de är idag.

Nästa generation bör dock ha en hel del mer RAM. 2GB minst.

röstade för 2014. Förhoppningsvis har man råd då?


signatur
Medlem

ps3 o 360 lär ju vara BRAA mycket efter PC om ett år...


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem
Skrivet av melachi:

ps3 o 360 lär ju vara BRAA mycket efter PC om ett år...

Men de flesta spelen utvecklas med konsolerna som deras huvudplattform så vi kommer sitta där med datorer för 10 000 när de flesta spelen funkat helt okej med en budget uppgradering för 1500-2500.

Medlem
Skrivet av skribb:

Fa-an vad intressant att veta när EN person TROR att något kommer släppas.

Som utvecklare så kan han i teorin fått ta del av information som vi vanliga dödliga inte har. Det gör hans tankar om nästa konsolsläpp mer intressanta än någon annans.

I och med att utvecklarna är kända för att ständigt pressa tekniken så kan det även vara så att båda företag har kontaktat utvecklarna för att få ett grafiskt monster som release spel för sin nästa konsol. Får han ett år som spelet skall vara klart så har han i princip ett datum då en ny konsol KAN släppas.

Medlem
Skrivet av melachi:

ps3 o 360 lär ju vara BRAA mycket efter PC om ett år...

Rent tekniskt kanske, men spelmarknaden anpassas i förstahand till konsolmarknaden vilket gör att spelen till PC kommer att ligga i nivå med konsolspelen "BRAA" mycket längre än ett år.

Inaktiv

PS3: 2013

X-Box: Inte den blekaste aning hur dom planerar eller marknadsför, jag kan förvänta mig vad som helst från M$ för dom bara strör pengar omkring sig.

Inaktiv

Jag röstar på slutet av 2011, då har ju DX11 varit ute hela året. De bör ju komma då och senast våren 2012, annars kommer de ju att hamna ännu mer efter PCn. De kommer väl kanske med DX11-api eller något custom-api baserat på DX11... Who knows.

Skrivet av Nocturnal77:

Jag röstar på slutet av 2011, då har ju DX11 varit ute hela året. De bör ju komma då och senast våren 2012, annars kommer de ju att hamna ännu mer efter PCn. De kommer väl kanske med DX11-api eller något custom-api baserat på DX11... Who knows.

Baserat på erfarenhet från de två senaste generationerna:

Microsofts konsoll kommer vara DX10 pimpat med features från DX11. Dock kommer fanboysen bestämt hävda att det är bara är DX10, och att det gör konsollen underlägsen.

Sony kommer göra sin egna, konstiga arkitektur som är skitsvår att utveckla mot och med siffror hävda att den är extremt kraftull. Men när man börjar göra spel så visar det sig att den i praktiken är löjligt klen och blir den begränsande faktorn för alla multiplattformsspel.

Pansarknekt

Frågan är när man har råd med en ny monsterdator...


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

Jag tror att den första blir Playstation 4 som kommer ut 2010 i Japan och 2011 i Europa. Men tänk om Microsoft kommer först ut igen?

Medlem

PLaystation 3 lever 10 år till sa Sony...däremot 360 kommer att dö när de släpper xbox "720" om något år


signatur

ID software, FPS gudarna!

12
Skriv svar