Låg FPS/prestanda från nya grejer

Inaktiv
Låg FPS/prestanda från nya grejer

Hej på er allihopa, min första post här på länge, var tvungen att göra en ny användare

Så här ligger det till: Jag har en burk med moderkort/minne/grafikkort/processor som är en vecka gamla och jag är osäker, vet inte om prestandan är som den ska, kanske är det ngt som inte riktigt stämmer.

Här är infon på sakerna:

Intel Core 2 CPU 6420@2.13 GHz
2.00 GB ram
Nvidia GeForce 8600 GTS (Asus)
(Moderkortet är MSI) MS-7236

Jag har kört 3Dmark06 och fick där 5470 poäng.

(3DMark Score 5470 3DMarks
SM 2.0 Score 2419 Marks
SM 3.0 Score 2127 Marks
CPU Score 1805 Marks)

Jag spelar WoW bland annat och där ligger jag runt 30-40 fps, ibland lägre om det blir mkt folk lr nåt. Jag har då hyffsat högupplöst och kanske "medelhöga" inställningar. Ibland börjar det också lagga en del i WoW och man ser hur modellerna och objekten rör sig lite hackvis framåt - som om datorn var upptagen med andra processer utanför - men jag har bara antivirus, zonealarm och spybot igång och det har jag alltid kört med och de brukar inte få spel att lagga till.

Hur som helst vill jag fråga - är mitt system bra nog för att prestera bättre än detta eller är det den här nivån jag ska ligga på?

EDIT: siffror

Medlem

8600 är väl inget höjdar grafikkort men wow borde du kunna maxxa, dock utan AA. Kolla också in temperaturerna så att dom inte ligger alltför högt.

nj
Medlem

Är alla korrekta drivrutiner installerade och så?

Medlem
Skrivet av dcxs:

8600 är väl inget höjdar grafikkort men wow borde du kunna maxxa, dock utan AA. Kolla också in temperaturerna så att dom inte ligger alltför högt.

Ja han kan maxa WoW(utan AA och sånt allafall) för jag kan det med sämre dator så där är inte felet

Medlem

8600Gt kortet är ju helt klart en flaskhals i din dator iaf. Skulle tippa på att det är den som ger dig låg fps. tom ett 7800GS är snabbare är ditt kort.

nj
Medlem
Skrivet av Oneone:

8600Gt kortet är ju helt klart en flaskhals i din dator iaf. Skulle tippa på att det är den som ger dig låg fps. tom ett 7800GS är snabbare är ditt kort.

Fast nu är det ju ett 8600GTS och inte 8600GT han har, hyfsat stor skillnad mellan de korten.
Visst, det finns bättre kort, men så oerhört dålig FPS i WoW borde det inte ge (beroende på upplösning då). Vad är egentligen "hyffsat högupplöst"?

1
Skriv svar