Datorn kanske sprängs!

Inaktiv
Datorn kanske sprängs!

Hejsan.

Jag har ett väldigt stort problem nu. Min stationära dator låter som om den ska sprängas när som helst. Det började med att morsan ringde mig o bad mig hjälpa henne med datorn som inte fick någon kontakt med skärmen tydligen. När jag kom hem så testade jag att starta datorn. Det kom till Windows laddnings logo sen stängs skärmen av, så jag försökte en gång till. Den här gången slutade det med att fläkten började snurra i 15000 varv i sekunden och lät som ett jävla flygplan som var på väg att sprängas. Såklart drog jag ut sladden ur väggen. Har stoppat i XP skivan och formaterat och installerat om allt. Det funkade faktiskt att installera utan att något hände. Men jag har försökt flera gånger att starta datorn men kommer bara till en svart skärm eller att den låter som ett flygplan. Snälla hjälp mig.

Tack på förhand // Tasse

P.S Datorn jag använder:

3,2 ghz, 1 gb ram, 256 mb grafik.

Inaktiv

Du har alltså installerat om windows men att windows inte laddas?

Inaktiv

att en fläkt snurrar fort är absolut inget att vara rädd för.. om den låter mycket är det nog lite skräp i den bara
så du vet


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Först!

Vilken fläkt gäller det?

Grafikkorts fläkt?
CPU fläkt?
Nättaggsfläkt?

De två första är enkelt att byta ut, har själv haft problem med Grafikkorts fläkten som har pajat...Nätagget blir svårare och kanske enklara och köpa ny...

Medlem

Samma här, mitt gammla 6800 kort pajade och samma där datorn lätt som ett jävla flygplan.

Men man behöver inte vara rädd för lite ljud. Förmodligen har bara någon fläkt pajat och hårdvaran är fortfarande intakt.

1
Skriv svar