Steve Jobs är årtiondets VD

Medlem
Steve Jobs är årtiondets VD

Han har överlevt cancer, varit med och startat världens, idag kanske mest framgångsrika dator- och musikspelarföretag. Han har även varit VD för Pixar, f.d. "The Graphic Group", som senare köptes upp av Disney. Hittat på saker som NeXTstation och NeXTSTEP. Känd för sin presentations- och säljförmåga, och det återkommande citatet: "one more thing" och frågan till en av Pepsi-Colas chefer: "Vill du sälja sockrat vatten resten av livet, eller vill du förändra världen?", fast på engelska då. Han ville bli Guru i Indien en gång i tiden.

Nu äger jag ingen produkt från Apple Inc (om inte iTunes räknas då), men jag håller helt klart med om, då han mer eller mindre har ändrat och styrt våra hushåll, elektroniskt sett, i ett decenium, att han är värd utmärkelsen.

Källor: DI - länken funkar inte, Wikipedia och Fortune

Vad tycker ni, är Steve Jobs mer än bara en framgångsrik VD eller bara en snubbe med glasögon och skägg? (han rakar sig ibland)

#blogg

Medlem
Steve Jobs är årtiondets VD

Han hade aldrig cancer, det var ett PR trick. Han är årtiondets kuksugare. That is all

Medlem

Jag känner inte människan så jag kan inte yttra mig egentligen. Vad vi ser är mediapersonen, inget annat, men visst är han en bra företagsledare.

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

Han hade aldrig cancer, det var ett PR trick. Han är årtiondets kuksugare. That is all

Enligt Wikipedia så hade han cancer i bukspottskörteln och opererades för det den 31:a juli 2004, och då tog Tim Cook över företaget tillfälligt. Har du källor för att det var ett PR-trick?:)

1
Skriv svar