Min Cod: MW2 mini-recension

Medlem
Min Cod: MW2 mini-recension

Call of Duty: Modern Warfare 2 (X360)

Kampanjen var alldeles för kort, men riktigt grym ändå. Tog mig cirka 7 timmar att klara kampanjen på svårighetsgraden Veteran. Kampanjen är alltså lika lång som det första Modern Warfare spelet.

Variationen på miljöerna i kampanjen var rätt bra. Men variationerna var ganska överdrivna ibland. Under vissa delar av spelet kändes det ganska enformigt att springa runt bland villor i mörkret, och plötsligt så befinner man sig i en snöstorm i nästa uppdrag. Mjukare övergångar tror jag att ögonen skulle uppskatta.

Spelupplevelsen under kampanjen var fantastisk. Precis som i Modern Warfare så kände jag mig som en pjäs i spelet. Finns en del riktigt häftiga ögonblick under kampanjen. Speciellt i slutet.

En sak som jag irriterade mig så otroligt mycket på i Modern Warfare var vapnen. Ljudet på alla vapen lät nästan likadant. Animationen då man laddar om vapnet var likadan på alla vapen. Men i Modern Warfare 2 har ljudet förbättrats rejält. Nu hör man verkligen att man använder olika vapen. I Modern Warfare 2 har IW slängt in två eller tre nya ladda-om-animationer till några nya vapen. Vilket jag uppskattar.

Även multiplayern har förbättrats. En ny grej som jag gillar är att man kan se vinnarens sista kill i repris. En annan lite kul grej är sin unika "banner" som man kan redigera som sedan visas upp för spelaren som du har dödat. Det är bara små nya grejer som har lagts till, men som ändå gör multiplayer upplevelsen så mycket bättre.

Overall så är jag väldigt nöjd med uppföljaren. Det största minuset är den otroligt korta kampanjen. Men tack och lov så finns ju multiplayern och Spec Ops mode som kommer, förhoppningsvis, att hålla mig upptagen ett bra tag framöver.

Betyg: 4/5 | 8/10 | Mycket bra

#blogg


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Min Cod: MW2 mini-recension

Fantastiskt spel:up:


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Jag köpte MW ett år efter release, lär bli nått liknande med MW2. Men det verkar utan tvekan bra!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Jag köpte MW ett år efter release, lär bli nått liknande med MW2. Men det verkar utan tvekan bra!

Varför vänta så länge?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Får se hur Multiplayer-delen utvecklar sig. Det är ändå där min tid kommer att spenderas som mest:) Även om Singleplayer-delen är en stor del av köpet!

1
Skriv svar