Uppdatering av nya drivrutiner

Inaktiv
Uppdatering av nya drivrutiner

Fråga när det gäller det nya ForceWare 162. Har ett Geforce 6800 Ultra-kort som jag tror skulle behöva uppdateras men är samtidigt lite orolig att det kan bli problem el dyl - sägs ju att man inte bör göra nåt med lite äldre grafikkort... men samtidigt vill man ju gärna testa. Är det möjligen någon på forumet som har ett dylikt kort och har installerat det nya ForceWare 162 ?? Om så - vore då topp att få höra om det vart några problem efter eller om allt fungerar som det skall... Är även lite tveksam på att man enl manualen själv måste avinstallera gamla Nvidia-drivrutiner före man börjar att installera. ? kan det stämma att det är rätt att göra så.. ?

Inaktiv

Avinstallera de som du använder nu. Kontrollpanelen/Lägg till/ta bort program/nvidia drivrutiner/bildskärmsdrivrutiner, typ...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Själv så brukar jag installera bara rakt av eftersom den ersätter gamla filer. Men om du vill rensa och få en clean installation kan du använda dig utav något driver-rensningsprogram som det här tex: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745

Först avinstallerar du den, sen kör du programet. startar om datorn, och sedan installerar du de nya drivrutinerna. Borde funka fin fint

Inaktiv

Det du pratar om var ganska petigt emellanåt tidigare då man vann ordentligt med kräm genom att avinstallera ordentligt, ställa skärmen i VGA läge, starta om och sedan installera den nya. På ditt kort tycker jag dock inte att det borde behövas.

Kortet stöds ju i alla fall helt klart så i övrigt kan man göra som nämnts ovan för att vara säker + att det KAN vara bra att ställa i VGA läge och starta upp den så först. Ska till arbeit nu good luck


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Hej på er och tackar för bifogade svar - skall inom kort testa OneOne.s tips och dra hem länken och sedan av/påinstallera och hoppas på att få bättre grafik och bl.a. kunna köra Colins nya rallyspel och spela nya MOHA utan problem...

1
Skriv svar