bredbandstelefoni

Jag undrar kort och gott om det är någon här som har detta ? har länge funderat på att byta till bredbanstelefoni .

Har BREDBANDSBOLAGET bredband hundra och skulle tjäna 1500/ år på att bytta till telefoni hos dem.

Men jag har inte en susning om hur väl tjänsten fungerar och käner ingen som har den så därför frågar jag här om nån vet något om detta .


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Jag har haft Bredbandstelefoni med BBB i snart två år och har aldrig upplevt några problem. Nu ringer jag ganska lite iof men jag har som sagt aldrig haft några problem.

Skrivet av Karmalicious:

Jag har haft Bredbandstelefoni med BBB i snart två år och har aldrig upplevt några problem. Nu ringer jag ganska lite iof men jag har som sagt aldrig haft några problem.

ok ! tack för svaret . Det blir nog så att jag provar på BBB's telefoni


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Har BBB's bredbandstelefoni i två olika bostäder och det fungerar klockrent. Dock har jag upplevt att det laggat lite när man belastar linan med annat men det stör inte mycket IMO.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

Har haft bahnhofs telefon ett tag, o ibland har det hänt att den buggat lite så det inte gått o ringa, men det va bara o dra ur strömsladden då.

Medlem

Tråden är flyttad.

nj
Medlem

Har själv använt Tele2:s IP-telefoni i sisådär tre eller fyra års tid nu och är riktigt nöjd med det.
Fördelarna är att det är oerhört mycket billigare än en fast telefon, och iaf Tele2:s IP-telefoni är tokenkel att flytta, räcker med att plugga ur telefoniboxen och koppla in den så har man hemtelefonen vart man än är bara det finns en bredbandsuppkoppling.
Nackdelar är att om det blir strömavbrott så dör telefonen, är det problem med uppkopplingen så fungerar det inget vidare (hade någon vecka där min uppkoppling hade enorm packet loss, vilket märktes i telefonen med, samtal kunde brytas, ljudstycken försvann, etc), och det kan vara en idé att inte belasta uppkopplingen för mycket med nedladdning samtidigt som man pratar i telefonen, kan bli lite störningar och annat då.

1
Skriv svar