Medlem
Minnesfråga

Hej jag har då 1GB minne. Funderar på att köpa uttligare 1GB. Jga har då 5400 minnen och undrar om jag ska kasta dom och köpa 2GB 6400 minnen? eller ska jag ha kvar mina gammla (som jag har nu)
Det blir sånhär minnen http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=301433

Blir nog även ett köp av S.T.A.L.K.E.R det kostar ju bara 199:- som en liten kul bonus.:)

nj
Medlem

Vad har du för system i övrigt?
Visst, lite snabbare minnen (om de körs i full hastighet) kan ge lite extra prestanda jämfört med långsammare minnen. Dock så handlar det om några enstaka FPS sett i spel enligt de tester jag läst iaf. Den främsta anledningen till att byta till snabbare minnen är imo för att kunna göra så höga överklockningar som möjligt med 1:1 ratio på FSB och minne.

Medlem
Skrivet av nj:

Vad har du för system i övrigt?
Visst, lite snabbare minnen (om de körs i full hastighet) kan ge lite extra prestanda jämfört med långsammare minnen. Dock så handlar det om några enstaka FPS sett i spel enligt de tester jag läst iaf. Den främsta anledningen till att byta till snabbare minnen är imo för att kunna göra så höga överklockningar som möjligt med 1:1 ratio på FSB och minne.

Okej mitt system finns på profilen. Är mest inne på 5400 minnerna då dom är lite billigare. överklockniing har jag heller aldrig syslat med.

Inaktiv

Ja då bör du köpa ett till 5400-minne och på så sätt spara dig en slant...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar