Total Annihilation Nätverksstrul/Internetstrul

Inaktiv
Total Annihilation Nätverksstrul/Internetstrul

Tjo, jag och en kompis vill lira mot varandra på gammla Total Annihilation. Grejen är att vi inte kan hitta varandras servrar. Båda har senaste patchen och vi har båda stängt av respektive brandvägg. Vi har försökt köra över hamachi så vi har ett nätverk, där hittar vi varandras datorer, men inte inne i spelet. Vad att göra?

Kanske lite luddig förklaring på problemet, men fråga i tråden om något är oklart.

Min brandvägg: Windowsbrandväggen
Mitt Antivirus: NOD32

Hans brandvägg: Windowsbrandväggen (?)
Hans Antivirus: AVG

Jag sitter även bakom en router och skulle tro att han också gör det om det hjälper er med att hjälpa mig.

Tacksam för hjälp!

Medlem

om både ni sitter bakom en router så är ni tvungna att portforwarda spel portarna till dom interna maskinerna så routrarna vet exakt vart dom ska skicka trafiken på just dom portarna som spelet letar på. du kan gå till http://www.portforward.com/ och kolla upp hur och vilka på portar som alla olika spel använder. jag tog reda på just över Total Annihilation och spelet använder sig utav
"Total Annihilation requires you to forward the 2300-2400,47624 ports"

Inaktiv

Tack så mycket, ska kolla på det imorgon och rapporterar senare hur det går.

Inaktiv

testa stäng av windows-brandväggen också ifall det inte räcker med routerinställningar


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Han satt tydligen inte bakom någon router trots allt. Men det gick ändå inte, så jag kollade på Hamachis forum, där hittade jag lösningen:

Kontrollpanelen > Nätverksanslutningar > Avancerat > Avancerade Inställningar > Flytta upp Hamachi till toppen i den lilla rutan där med den gröna pilen. :]

Vad gör föresten den modiferingen?

Inaktiv

förstår inte vart du gått in, men om det är windows firewall så är den helt hjärndöd..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

1
Skriv svar