Bildnytt från Diablo III

Robot
Qus
Medlem
Bildnytt från Diablo III

Snyggt

Medlem

Regnbågar!


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv

Go on var inte rädda med lite mer mörker och skarpa texturer!


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Medlem

Ser bra ut
Förstår inte hur folk kan vilja ha det mörkare, så som det ser ut nu är helt underbart och grafiken i Diablo 2 är fruktansvärd enligt min mening, det är riktigt störande att det är så mörkt i det spelet, hade Diablo 2 haft lika mycket ljus som på dessa skärmdumpar hade det varit bättre enligt min mening..

Men det kanske är för att jag gillar ljus.. Jag är nog den enda gamern i min umgängeskrets som alltid har tända lampor när jag spelar och ser på TV..

Inaktiv

Ser trevligt ut, gillar faktiskt den grafiska stil dom valt.

Ja det ser gulligt ut, jag gillar också bebis a´la WoW stuket.
Hoppas huvudbossen är lika gulligt söt som de färgglada bilderna vi sett så här långt.:up:


signatur
Medlem

Undrar om de som klagar på att det är för ljust är samma personer som klagade på att Doom 3 var för mörkt?

Har en känsla att personer som klagar är samma personer som lätt faller efter grupptrycket och klagar på allt oavsett. Det är för kallt ute, det är för varmt ute. För lång kö i kassan. osv.

Har jag fel, spela då Doom 3 istället för Diablo 3, problemet löst!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Förstår inte riktigt heller vad folk gnäller över. Jag är iof ingen Diablo-fan alls och har knappt ens provat föregångarna, men jag har sett en hel del spelande med polare, och jag tycker då det ser värdigt ut. Mörker och ljuskällor är som sagt en helt annan sak i 3d, och det lär inte kunna bli mycket bättre än vad det är nu. Grottorna på bilderna ser jävligt mörka ut i min värld iaf.

Sen är det ju bara larvigt hur vissa är så skygga att dom gnäller över lite utomhusmiljöer Även om det är lite ljusare än föregångarna så ser jag inga som helst likheter med WoW, som jag har dissat sen första screenshotet jag såg. Detta ser faktiskt intressant ut, även om det inte är min typ av spel. Blizzard är väl en av de ytterst få utvecklare som verkligen kan sina grejer. Lita på dom för fan och döm inte spelet efter några screens.

Medlem

Öhva?! Hur tänkte ni nu? Gäng pers som gnäller på något som kan komma att TÄNKAS gnällas över -- men som inte ännu fått gnäll, denna skärmskotts-omgång. Fiffigt värre!

OT: Går från klarhet till klarhet, får lite av första NWN-känslan, vilket är löjligt bra.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av gryzor:

Öhva?! Hur tänkte ni nu? Gäng pers som gnäller på något som kan komma att TÄNKAS gnällas över -- men som inte ännu fått gnäll, denna skärmskotts-omgång. Fiffigt värre!

Givetvis gnäller vi inte på sådant som kan komma att gnällas om även om det antagligen kommer. Jag kan bara tala för mig själv och de inläggen min reflektion reflekterade över var följande. Viss ironi på den andre dock men det ligger en viss undermening bakom det ändå. Ingen rök utan eld...

Skrivet av Lootskin:

Regnbågar!

Skrivet av RobbazSweC:

Go on var inte rädda med lite mer mörker och skarpa texturer!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Inaktiv

Vackert. Vad gissar ni på för release date? Jul, nästa sommar, ett år, två eller mer?


signatur

dare to be bold

Medlem

Om det där är ljust och gulligt är H. R. Giger fadern av gullsnuttigt.

Diablo 2:s grafik var grötig och jobbig. Spelade det bara för de snygga mellansekvenserna. Diablo 1 är fortfarande det enda sanna Diablospelet. Dvs. det fanns ett gotiskt skräckelement.

Medlem
Skrivet av Ghengis Khan:

Givetvis gnäller vi inte på sådant som kan komma att gnällas om även om det antagligen kommer.

Nu menade jag ju absolut inte dig på något sätt, ditt var väl det enda vettiga inlägget.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Tycker det ser lite konstigt ut, utemiljöerna ser så sjuukt teknade ut, men man vänjer sig väll

Inaktiv

Sluta klaga på saker, var glada att det kommer ett Diablo3 i huvudtaget.

Medlem

Kanske ändrar dom stilen. Kanske inte. Diablo 3 kommer bli ett helskönt spel i alla fall.

Inaktiv

Blir väl att ställa ner ljuset en aning. Det ser inte ut Som Diablo 3 när man ser dom där bilderna. Sänk ner ljuset tycker jag som i tvåan och ettan.

Fast annars tänker jag skaffa det

Medlem

Kan nån förklara varför folk ser WoW i Diablo3 bilderna?

Har inte riktigt kunna se det och då har jag stirrat rätt bra på bilderna.

Medlem
Skrivet av gryzor:

Öhva?! Hur tänkte ni nu? Gäng pers som gnäller på något som kan komma att TÄNKAS gnällas över -- men som inte ännu fått gnäll, denna skärmskotts-omgång. Fiffigt värre!

Syftade inte på något speciellt inlägg i just denna tråden. Rent allmänt så har det ju varit ett jäkla gnäll på just ljuset och färgerna, och dessa nya ingame-bilderna visar ju inte direkt något som skiljer sig mycket från det vi sett förr på den fronten. Eller hur?

Med andra ord; Samma skit, annan tråd.

Inaktiv

Ammeh, kolla in bladverken/träden/stenarna/marken
http://www.fz.se/bilder/arkiv/1/19z6xktm7oygq42vch3si058ablre...
Det ser ju helt mongo ut. Gillar inte riktigt Blizzzzards nya grafikstil. Hoppas att SC II görs snyggare!
Fast längtar ändå till Diablo III


signatur

.

Medlem

Den enda stora skillnaden är att Diablo 3 inte har skev och vinglig arkitektur. Färgerna är mörkare i D3. men om dom inte vore det skulle likheten med WoW synas bättre.

* Båda har platta texturer (ingen bumpmapping), precis som i Mario64.

* Båda har rena och klara färger som är onaturligt förekommande. Dom blåa och gröna områderna gör att omgivningen ser ut som ett disco. "/dance"... nä inget för Diablo.

* Båda har felaktiga proportioner på figurer och leende statyer.

* Båda har humoristiska animationer. Kolla på animationerna för sköldskeletten i mitten på barbar-demot, det ser ut som om dom kommer från silly walk-sketchen från Monty Python.

* Båda spelen har ingen ljusberäkning i realtid. Tänk er hur spelet skulle se ut om det hade haft skinande rustningar, ljusridåer som beräknas i realtid, realistisk dimma som rör sej. Mobs skulle kunna bära på facklor som lyste upp omgivningen där dom gick. Men nä inte nu, bara platta färger och förberäknat ljus. Med ljusberäkning i realtid skulle man kunna få en bra mycket bättre version av "ljusbubblan" från Diablo II.

El Diablo betyder djävulen på spanska. Grafiken ska inte "se bra ut", den borde av ryka av ondska och inte se ut som ett gammalt disco. Spelet heter Diablo 3, inte Madonna 3. För att göra karaktären trovärdig måste miljöerna motsvara figuren, annars finns det ingen Diablokänsla i Diablo 3. Hade spelet handlat om en humoristisk figur som en narr, då hade grafiken passat perfekt.

Medlem

"Blizzards nya helvete"?!
ROFL

Snarare Blizzards nya Disneyland....


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Ni är patetiska ni som klagar på grafiken...vem fan bryr sig...D3 kommer

Medlem
Skrivet av Desmin:

Sluta klaga på saker, var glada att det kommer ett Diablo3 i huvudtaget.

"Sluta klaga på att du blir slagen av dina föräldrar. Var glad att du i varje fall får mat"

Inaktiv

Herregud alla wow spelare som aldrig spelat diablo försöker skydda sitt älskade blizzard. Om du spelar wow behöver du bara zooma ut rakt över din gubbe, hokuspokus!

Färgglatt ljus och utsmetade texturer men blizzard är ju riktigt smarta sånt verkar ju sälja riktigt bra för dom.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Någon kanske retexturerar allting så att det blir lite mörkare.
Som en mod kanske.
Men vi vet ju fortfarande inte ifall dom kommer ha Kontrast/Gamma/Brightness och ifall det kommer se bra ut att höja/sänka dom.

Medlem

Jag tycker inte det ser nå ljusare (färg/stämningen/atmosfären) ut än diablo II. Däremot ett annat val av färger, som kanske bara är en liten del av spelet. Men det är inte mig emot om det är sådana färger i hela spelet.
Tycker det ser sjukt nice ut, älskar hur t.ex löven ser ut. Som en fin tavla.
Visst, när man såg bilder på hur en del ville att spelet skulle se ut, såg det väl lite mörkare ut, och vissa bilder var riktigt nice. Men jag tycker spelet ser bra ut nu som det är.

Inaktiv
Skrivet av HYBRiS:

"Blizzards nya helvete"?!
ROFL

Snarare Blizzards nya Disneyland....

Haha helt rätt!

Who knows ?

Tror att det kommer ta lång tid innan spelet släpps. Och det kommer fler filmer och mer bilder. Till slut så orkar inte folket skaffa spelet när det släpps.

Skriv svar