Förberedelser inför Crysis

Inaktiv
Förberedelser inför Crysis

Hej!
Jag som många andra har bestämmt mig för att köpa Crysis när det släpps. Men jag undrar bara hur mycket av grafiken jag kommer att få ut och ungeför hur mycket av spelupplevelsen som försvinner om man inte sitter på ett DirectX10 kort.

Min dator:
:AMD Athlon 64 X2 5000+ :: 2048mb RAM (667 MHz) :: nVIDIA GeForce 7900 GTX (512mb) :: SoundBlaster X-Fi Xtreme Music:: Windows XP

Nu får ni ta och förklara!!

Inaktiv

Du kommer väl kunna få ut rätt mycket av grafiken med det kortet. DX10 lär vara vackrare, men kanske inte så mycket som alla verkar tro. Svaret på frågan får du när spelet släppts tror jag


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Eller när demot släppts den 25 september, testa liret då och se.


signatur

<3

Inaktiv

DX10 = Då får du lägga in Vista.
DX10 = Finns det något bra DX10-grafikkort än som orkar dra? Tror inte det.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Tror du kommer att klara det ganska fint.

Dock undrar jag om jag kommer att göra det? o_O
(i stort sätt samma, fast bara 1gb RAM och ett 7600GS)


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Unix: Förutom det faktum (!?) att de lirade Crysis , högupplöst och med höga detaljer inför massa folk med fint resultat? Plus det att Crysis-makarna lovar att det ska funka fint i 1280x1024 med dagens GTS? Det är i alla fall vad man läst på länkar osv, så något mått av sanning ligger nog där i.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Det är ju bara att du testar Demot som kommer om 3 veckor , själv skall jag upgradera datornnär det släpps i nov och också ett 7900GT atm.

Medlem

Har skaffat ny burk ganska nyligen och vill veta ungefär hur pass bra jag kommer kunna köra Crysis. Jag har letat runt men har inte hittat några systemkrav.

Geforce 8800GTX 768mb DX10
4gig ram (2st 2gig duo)
Intel core 2 quad 2.4ghz

Ska även skaffa Windows vista ultimate 64bitars så jag kan använda mig av DX10. Kommer jag kunna köra high tro?

Inaktiv

Datorn kommer antagligen klara crysis fin fint.

Jag recommenderar INTE 64-bitars operativ då jag själv har det just nu och har lite problem. Det är inte många spel just nu? som är gjorda för 64-bitars, men det brukar gå bra vad jag vet? Däremot så har jag haft lite problem met några spel. Det går inte att spela TrackMania på 64-bitars pga. roten till all ondska: Starforce. Vet inte hur många fler spel det är, men en del äldre spel borde det nog vara, specielt sånna som har Starforce.

Medlem

@dXen

Jag är lite fundersam om spelet kommer funka bra. Jag har samma grejer i min dator, fast en 5200+ istället. Får inte alls speciellt bra FPS i diverse nyare spel, fast iochförsig så kör jag alltid med högsta grafikinställningarna (förutom AA). Så vill du kräma på med grafiken får du tänka om.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Minimum Requirements
CPU: Athlon 64 3000+/Intel 2.8ghz
Graphics: Nvidia 6600 or ATI X1600 - Shader Model 2.0
RAM: 1GB
HDD: 6GB
Internet: 256k+
Optical Drive: DVD
Software: DX9 with Windows XP / Vista

Recommended Requirements
CPU: Dual-Core CPU (Athlon X2 / Pentium D / Core 2 Duo)
Graphics: Nvidia 7800 or ATI X1800 (SM 3.0)
RAM: 1.5GB+
HDD: 6GB
Internet: 512k+ (128k+ upstream)
Optical Drive: DVD
Software: DX9 with Windows XP / Vista

Here is a list of confirmed information...

Crysis will run on both DX9 & DX10 as well as Windows XP and Windows Vista.
A graphics card that supports Shader Model 2 or higher is required.
CryEngine2 is estimated to scale back 2 years, and scale ahead 1.5 years.
A single 7800GTX will run the game quite well on fairly high settings according to Crysis Art Director, Michael Khaimzon.
Jack Mamais of Crytek said in an exclusive Crysis-Online interview that his X1900XT runs the game very well at reasonably high settings ( still unoptmized ).
Crysis will dynamically utilize all processing threads available. Meaning quad-core processors will be supported.

Medlem
Skrivet av Oneone:

Massa specs

Låter ju sanneligen bra, men som sagt, det släpps ett demo en månad(?) innan själva spelet kommer ut i butik så skulle du märka att det segar sig så är det bara att beställa nytt grafikkort och eventuellt lite mer RAM.:)


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

Så man måste alltså ha Vista för att kunna utnyttja DX10?
Och en till fråga: Kommer det i singleplayer gå att skjuta ner träd etc. med DX9?

Vilket kort skulle ni rekommendera om jag vill skaffa ett DX10-kort?

nj
Medlem
Skrivet av dXen:

Så man måste alltså ha Vista för att kunna utnyttja DX10?
Och en till fråga: Kommer det i singleplayer gå att skjuta ner träd etc. med DX9?

Vilket kort skulle ni rekommendera om jag vill skaffa ett DX10-kort?

Ja, Vista krävs för DX10. Finns förvisso ett projekt att porta DX10-funktionerna till XP, dock så ligger det nog långt fram i tiden innan det blir användbart om nu inte MS får för sig att bussa advokater på dem innan det når ett sånt stadie.

För DX10-kort så är det väl antingen nVIDIAs Geforce 8800-serien (8800GTS 320MB som finns från ~2500kr är bland de mest prisvärda korten just nu) alternativt ATIs Radeon HD2900XT de som är värda att lägga pengar på.
Mellanklassmodellerna som finns (Geforce 8600/Radeon HD2600, etc) är såpass långsamma kort bara i DX9/OpenGL så jag vill inte ens tänka på hur uselt de presterar i det mer krävande DX10.

1
Skriv svar