Mjölk - en sann frälsare

Medlem
Mjölk - en sann frälsare

Efter det lilla snedsteget från Infinity Wards sida kändes det som en del av mitt hjärta försvann. Poff, borta. Där det förut funnits förväntan och hopp fanns nu spillror och sorg. En stor del av den sorgen åtgärdades emellertid i form av Dragon Age: Origins, som visade sig vara, inte bara ett av de bästa spelen det här året, utan ett av de bästa spelen någonsin. Ändå upplevde jag fortfarande att någonting inte stod rätt till med mitt hjärta. Vissa av er kanske skulle skylla på allt det stillasittande och förtärandet av godsaker som släppet av Dragon Age faktiskt medförde, men nej, det här var någonting annat. Någonting helt annat.

Jag visste inte vad jag skulle göra. Vad jag än tog mig till fanns tomheten där, gnagandes. Till slut stod jag inte längre ut, utan sökte tillflykt hos dryckens underbara värld. Inte den dyra dryck du kan hitta hos den statligt ägda spritbutik som innehar monopol på just den sortens dryck. Nej, jag sökte mig till ICA, och fryskylarna. Där fann jag det som skulle komma till att bli mitt ljus i mörkret, min skyddsängel, min räddare i nöden, mitt hopp, men det var inget jag visste då. Jag tog denna Tetra-Pak och lade i min kundkorg. Det skulle visa sig bli det bästa beslutet jag tagit sedan tidernas begynnelse.
Väl hemma drog jag bort den markerade pappersbiten för att kunna servera denna dryck. Det porlade ljudligt när denna vita vätska serverades i ett enkelt glas - som omöjligt kunde göra drycken rättvisa. Jag förde detta enkla glas mot min mun.
Det kändes ljuvligt när denna vita dryck rann nerför min hals.
Lycka, eufori, glädje, alla de fina känslor som finns trängdes inom mig. Mina ögon sökte sig till den förpackning som befann sig bara några decimeter framför mig. "Kan det verkligen stämma?" tänkte jag. Jag hällde i ytterligare några droppar i mitt glas och provsmakade; jo, det stämmer. Det var inget mer än mjölk. Vanlig, hederlig mjölk som funnits ända sedan kon blivit först blev förkroppsligad av naturen, evolutionen, Gud, om du så vill.
Hur denna enkla, billiga dryck kunde vara så underbar visste jag inte. Men detta vet jag:

Mjölken var min frälsning.

Gamers därute som fortfarande söker den perfekta nattdrickan, erat sökande är över. Den innehåller varken kolsyra, koffein, socker eller andra onyttigheter. Att denna perfekta dryck funnits mitt under våra näsor hela denna tid är ganska chockerande. Mjölken skall bli den bäste ledsagare ni någonsin haft under era nattliga gaming-sessioner. Det lovar jag.

OBS! Jag har inget samröre med de grupper eller personer som spiller dyrbarheter på det här viset.

#blogg


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Mjölk - en sann frälsare

trevligt att du funnit mjölken , välkommen till klubben
Mjölk > *

Medlem

Lite väl dyrt för en annan som är laktosintolerant. 16-18kr litern är inte billigt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Kan inget annat än att hålla med. Prova även varm mjölk med honung!

Medlem

Dags att dra på sig lite eld. Kallt kranvatten > mjölk. Har alltid med mig en flaska av detta flytande och gratis guld.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Kan inget annat än att hålla med. Prova även varm mjölk med honung!

Det är jag tyvärr inget större fan av.

Skrivet av Dvorak:

Dags att dra på sig lite eld. Kallt kranvatten > mjölk. Har alltid med mig en flaska av detta flytande och gratis guld.

Vatten funkar.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

1
Skriv svar