Beslutsångest!!! Sony KDL-40W2000 eller Sharp LC-42XD1???

Medlem
Beslutsångest!!! Sony KDL-40W2000 eller Sharp LC-42XD1???

Står å velar mellan dessa två tv apparater:

Sony KDL-40W2000
Sharp LC-42XD1

Jag har läst många recensioner men kan inte komma fram till något... kan ni hjälpa mig!?!?!

Eller annat förslag?


signatur

Friends help you move, best friends help you move bodies!

Medlem

Satsa på en 46" eller 52" istället...

Har själv en fyrtiotummare från Sony, tycker helt klart det känns för litet...

Funderar på Sharps 52tummare...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv

Samsungs 1080p-TV är vassare än de där två

Medlem

Vänta snart släpper Sony sina nya bravia apparater och dom ska tydligen vara väldigt vassa. Dom släpps i oktober har jag för mig.

Medlem

Jinx, menar du m86:an? I så fall är det nog en smaksak, har ju inte direkt fått till mig att den skulle vara BÄTTRE men dock vara i samma klass som dem. Dem har väl sina för o nackdelar alla tre... Får väl se vilken det blir!
Tack för era åsikter... det lutar åt Sharp lc-42xd1ea... hittade en sådan här i stan för 15400:-, om nu inget annat dyker upp tills det är dags att köpa den!


signatur

Friends help you move, best friends help you move bodies!

Inaktiv

Vet inte riktigt vilken jag menar...men deras "fetaste" i 16-20k-klassen. En fördel är att skärmen är klar och inte matt...tycker det blir skarpare bild på en klar skärm

Jag menar nog m87

Medlem
Skrivet av Jinx:

Vet inte riktigt vilken jag menar...men deras "fetaste" i 16-20k-klassen. En fördel är att skärmen är klar och inte matt...tycker det blir skarpare bild på en klar skärm

Jag menar nog m87

Är det bra svärta på den?

Medlem

Det är väl där den största nackdelen ligger med samsung-skärmen.... svärtan!


signatur

Friends help you move, best friends help you move bodies!

Medlem

jag funderade också mycket på just dom modellerna, men beslutade till sist att gå på sharpen. Det var så pass stor skillnad i pris plus så fick man 2" mer
Vet inte hur det är idag.

Jag tror att du får en bra skärm hur du än väljer, men det som kan nämnas om sharpen är att vissa modeller har diverse problem (som alltid kanske).

Det finns en tråd om just de här skärmarna på minhembio som kan vara värt att kolla upp, samt andra foruminlägg på den siten som handlar om dessa skärmar.


signatur

thank you, come again

1
Skriv svar