Omröstning: Hur många skärmar har ni kopplade till datorn?

Medlem
Omröstning: Hur många skärmar har ni kopplade till datorn?

Jag är intresserad av att veta hur många skärmar ni använder.
Jag har för tillfället en 24" men är inne på att skaffa en iMac 24" och behålla min skärm också.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

En, men är sugen på att köpa en till... Vet dock inte varför jag ska ha två :D... Ge mig lite softa anledningar så kanske jag köper nån billigare 19" och ställer brevid 22"aren


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

nj
Medlem

Har en 19" TFT som jag ägt i över 2½ års tid nu, skulle på sina sätt vara trevligt med en till skärm för att fördela arbetsyta smidigt (eller sitta på irc medans man väntar på att en runda i clan arena ska sluta i valfritt spel).

Inaktiv

Har en 17" och en 200 kr's 15".
Har idag beställt en asus 22" som jag skall ersätta min 17" med och sedan ha en 22a och en 17"are.

Att ha 2 skärmar är supernajs

Att köra spel och saker i windowed mode och surfa eller ha guide i den andra mindre skärmen.

Typ
Wow i huvudskärmen och thottbot i sekundära det är imba.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Inaktiv

P.S.

Wowgrinda och se på film samtidigt är najs


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem

Behöver man något särskilt för att köra med två skärmar samtidigt??? Eller bara till att plugga in dem o köra!?


signatur

Friends help you move, best friends help you move bodies!

nj
Medlem
Skrivet av MobbDeep:

Behöver man något särskilt för att köra med två skärmar samtidigt??? Eller bara till att plugga in dem o köra!?

Inget mer än ett grafikkort som stödjer två skärmar samtidigt, vilket alla dagens kort har.

Medlem

sitter på en MacBook Pro med 17" skärm.

har en polare som har införskaffat en Apple Cinema Display på hela jädra 32" till sin MacBook Pro... det är respekt inga problem för honom att få en helhetsbild över sitt arbete (vi båda jobbar inom den grafiska branschen)

*edit*
http://www.talkingtree.com/images/OfficeMac1.jpg
inte hans skrivbord eller dator/skärm, men ni kan få en liten uppfattning av hur sjukt stor skärmen är, kolla bara in hur många fönster som platsar jämte varandra horisontalt hehe


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

2st 19" Samsung 940BF.


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Hur kan detta vara av något som helst allmänintresse?

Medlem

Jag tycker bara det är kul att veta. Som sagt, jag har en 24" men funderar på att skaffa en iMac 24" och då ha dubbla skärmar. Vill bara höra efter om andra här på forumet har det, eller kanske är på väg att skaffa.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

När mitt grafikkort fixar sig så tänkte jag försöka koppla in tvn som är alldeles brevid min daotr-skärm. Räknas de som 2 eller?

Nån som vet om det går bra att tex spela film på tvn och spela /surfa på datorskärmen. Eller spela på datorskärmen och tex sitta på msn med tvn?

TVn är en "vanlig" CRT och grafikkortet är just nu ati x1950pro.

nj
Medlem
Skrivet av mirlamoooo:

När mitt grafikkort fixar sig så tänkte jag försöka koppla in tvn som är alldeles brevid min daotr-skärm. Räknas de som 2 eller?

Nån som vet om det går bra att tex spela film på tvn och spela /surfa på datorskärmen. Eller spela på datorskärmen och tex sitta på msn med tvn?

TVn är en "vanlig" CRT och grafikkortet är just nu ati x1950pro.

TV:n kommer att räknas som en andra skärm. Så länge som du väljer att utvidga skrivbordet till den sekundära skärmen (om jag inte minns helt fel så är 1024x768 maxupplösningen du kan välja för en CRT TV) så kan du spela/surfa på din skärm och sitta ha en film/MSN/etc på TV:n (dock så kan text vara lite väl oläsligt på en CRT TV). Du får helt enkelt dra programmen du vill ha på TV:n från skärmens skrivbordsyta till ytan på TV:n.

Medlem

Ända skärm inkopplad är min 32" lcd tv. Har en crt också på 13" max 60hz som man får ögan cancer av så jag sitter hällre i sängen vid tvn när jag använder PCn ^^.


signatur

<3

Medlem

Kör 2st dvs 1st 19" monitor och en 32" hdtv

Inaktiv

Ska du använda TV går det utmärkt med film. Men att använda Windows, surfa or whatever i TV:n orkar man inte, eftersom bilden inte blir så bra. Film däremot blir perfekt bild i TV:n. Beroende på vilken TV också, men om vi pratar ordinär.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Funderar på att koppla in TVn så man slipper bränna ut alla filmer hela tiden. Men har för närvarande bara en 19" LCD.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Har en laptop som jag kopplar till en 19" CRT när jag ska lira QW. Annars brukar jag koppla den till en 42" LCD-TV.

Medlem
Skrivet av Werzion:

sitter på en MacBook Pro med 17" skärm.

har en polare som har införskaffat en Apple Cinema Display på hela jädra 32" till sin MacBook Pro... det är respekt inga problem för honom att få en helhetsbild över sitt arbete (vi båda jobbar inom den grafiska branschen)

*edit*
http://www.talkingtree.com/images/OfficeMac1.jpg
inte hans skrivbord eller dator/skärm, men ni kan få en liten uppfattning av hur sjukt stor skärmen är, kolla bara in hur många fönster som platsar jämte varandra horisontalt hehe

Funderat lite på en sån själv. Blir lite trångt och jobbigt med överlapp när man kör 10-12 st fullsized pokerbord i 1920x1200 på laptopen. Synd bara på det där jäkla äpplet bara 8}

Medlem

En Samsung 22", varför 2?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

En Compaq S700, fick den för några vecker sedan så har en Nokia 447M över nu men har inte plats att köra med 2 och har den bärbara brevid för IRC m.m

Medlem
Skrivet av WaltX:

En Samsung 22", varför 2?

För att ha ÄNNU fler tum!

I mitt fall handlar det mest om att jag har en bra 24" och jag tror inte jag får så mycket om jag säljer den och om jag skaffar iMac 24" så vill jag ju inte bara ställa undan min gamla skärm.

Dessutom arbetar jag en del med video och då kan jag ha den som monitor.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

1
Skriv svar