Speltoppen vecka 32

Robot
Inaktiv
Speltoppen vecka 32

Snacka om casual lista

Inaktiv

1. The Sims 2 Ikea Heminredning
2. The Sims 2

döda mig


signatur

a"C"RED -

Medlem

Lika intressant varje gång.

Medlem

Kul att Sims fortfarande säljer för PC'n


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Denna vecka klarade sig inte Age of Conan att stanna kvar på listan
Synd...... eller..?

Inaktiv

vem köper OS spelet?

Medlem
Medlem

2. The Sims 2 Ikea Heminredning

Men herregud... Hur många olika expansioner kan man göra?

Medlem

Jag antar alla redan har en kopia av MGS4.


signatur

lootskin@hotmail.com

Skrivet av darknshy:

1. The Sims 2 Ikea Heminredning
2. The Sims 2

döda mig

ok ska bara ... spy inälorna ur mig först ....:D


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Xbox 360 och PS3 får känna sig ägda denna vecka, eller okej, Rock Band ligger etta, kanske bara PS3 då da...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Det är ju fan sorgligt att se PC-listan. De som säger att allt är bra borde verkligen ta sig en tankeställare. Hur länge tror folk att The Sims 2, World of Warcraft och Counter-Strike ska kunna hålla PC:n levande, om man nu ens kan kalla det för levande? Någonting måste verkligen hända, och det är snart.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

tragisk läsning men det är ju trots allt lågsäsong på spelfronten.
förhoppningsvis är casualgame trenden tillfällig fluga som softar
ner om några månader.
annars får vi problem;)


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Snart är hösten här på allvar och då börjar det nog förhoppningsvis dimpa ner intressanta titlar för oss som inte bara vill spela gimmick-spel och senaste expansionen av Sims.

Provade Rockband här om dagen och måste säga att jag inte förstår varför alla verkar gilla det så mycket.. Rätt blek låtlista och på tok för lätt. Och då är jag ingen som nött 5 stjärnor på alla låtar i GH spelen heller.

Sanslöst att Counter-Strike fortfarande säljer så bra som det gör, erkänner att jag gillat spelet under många många år, och fortfarande tycker det är roligt ibland, men blir fortfarande lika förvånad varje månad då jag ser det ligga med på listan. Kostar iofs säkert inte många kronor idag och kidzen måste väl fixa en ny nyckel med jämna mellanrum då de åkt dit på fusk.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Det är ju fan sorgligt att se PC-listan. De som säger att allt är bra borde verkligen ta sig en tankeställare. Hur länge tror folk att The Sims 2, World of Warcraft och Counter-Strike ska kunna hålla PC:n levande, om man nu ens kan kalla det för levande? Någonting måste verkligen hända, och det är snart.

Äsch, det innebär väl inte att spelen som inte är med på listan säljer dåligt?

Det känns som att vissa tar dessa listor på tok för seriöst. Och som sagt så har det varit en ganska händelselös säsong nu under sommaren. I höst och vinter så blir det andra bullar!

Medlem

En annan här köpte Counter-Strike, Counter-Strike CZ, Counter-Strike Source förra veckan.

Inaktiv

. Counter-Strike 1: Anthology (PC)

JAg blir förvirrad. Hur fan kan CS fortfarande sälja? Aja det är väl det mest spelade spel på steam tror jag så det är väl ingen idé.

Är det inte snart dags för ett nytt Counter-STrike ?
Som använde typ samma motor som 1.6?

Folket hatar ju Source versionen men jag ser iaf att på DREAMHACK har det kommit tuneringar via Source så det är ju bra.

Medlem

Wrath of the lich king kommer seriöst spränga alla rekord ännu en gång. Spelet kommer bli sjukt bra.

kolla in filmerna på youtube från betan. bla feral charge (cat) och enrage cat/bear.

i rest my case.

Gen
Medlem

AoC är borta från listan iaf.

Förstår inte hur Sims kan sälja så bra. Läste någonstans att deras spelarbas består till 60% av tjejer. Är såpass många datorspelande personer i Sverige tjejer? Eller är det så att killar piratkopierar och tjejer köper sina spel?

Inaktiv
Skrivet av lapa:

Wrath of the lich king kommer seriöst spränga alla rekord ännu en gång. Spelet kommer bli sjukt bra.

kolla in filmerna på youtube från betan. bla feral charge (cat) och enrage cat/bear.

i rest my case.

Hehe håller med. Hur många inaktiva lvl 70 killar finns det?

Det kommer minst sälja över 15 miljoner tror ja totalt eller mera.

Första veckan så går nog blizzard med plus. Och dom är väl tvungna att hålla servarna fungerande så det inte blir någon servercrash om det är typ 5 mille inne samtidigt.

Medlem

Det som gör mig mest förvånad är hur folk kan bli så irriterade över att spel som Sims och CS säljer.
Kan inte direkt se hur spelföräljning skulle kunna skada någon privatperson.

Medlem

Inte så konstigt att PC listan ser tunn ut, hur längesedan var det kom en PC titel som verkligen alla ville ha som inte var ett MMO? Stalker? Crysis?

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:
Skrivet av mr.bear:

Det är ju fan sorgligt att se PC-listan. De som säger att allt är bra borde verkligen ta sig en tankeställare. Hur länge tror folk att The Sims 2, World of Warcraft och Counter-Strike ska kunna hålla PC:n levande, om man nu ens kan kalla det för levande? Någonting måste verkligen hända, och det är snart.

Äsch, det innebär väl inte att spelen som inte är med på listan säljer dåligt?

Det känns som att vissa tar dessa listor på tok för seriöst. Och som sagt så har det varit en ganska händelselös säsong nu under sommaren. I höst och vinter så blir det andra bullar!

Du kan väl seriöst inte tro att spela som ligger utanför topp 10 säljer speciellt bra? Det har länge varit känt att spel på konsol säljer bättre än på PC. Och tror ni verkligen att PC-listan kommer ändras så drastiskt till hösten? Den har sett i princip likadan ut i ett över 1 års tid nu.

Ta bara och jämför ett av de bäst säljande spelen till PC på senare tid (som inte är The Sims 2, WoW eller någon av dess expansioner), Crysis, och jämför det med ett spel som har uppnåt likvärdig popularitet fast på Xbox 360, Gears of War. Crysis sålde c:a 1.5 milj. kopior på 6 månader, medans Gears of War sålde c:a 2 milj. kopior på ungefär 1 månad. Visst, Gears of War har sålt fruktansvärt bra så det kanske var ett orättvist exempel. Men jag kan ta ett annat spel... Det betydligt mindre populära Saints Row till Xbox 360 sålde i över 1 milj. kopior på 3 månader. Vad säger det? Jo, att PC:n ligger illa till.

Jag är en trogen PC-användare och har växt upp med den som primär spelburk så kom inte och säg att jag är någon fanboy av konsoler, för det är jag verkligen inte. Jag hoppas bara att PC:n kan ta sig ur det träsk den är i för tillfället och komma tillbaka som en stor plattform för spel. Men som det ser ut nu tvekar jag på om den verkligen klarar av det.

Skrivet av Noken:

Det som gör mig mest förvånad är hur folk kan bli så irriterade över att spel som Sims och CS säljer.
Kan inte direkt se hur spelföräljning skulle kunna skada någon privatperson.

Det är inte det att det är The Sims och Counter-Strike som säljer, utan det är att de är de enda spelen som säljer. PC-fronten kan inte överleva på att endast 2 - 3 spel dominerar försäljningen för all framtid, det måste blir mer variation. Som jag skrev ovanför så har listan över PC-spel nästan sett identiskt ut i flera års tid nu.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Inte så konstigt att PC listan ser tunn ut, hur längesedan var det kom en PC titel som verkligen alla ville ha som inte var ett MMO? Stalker? Crysis?

Vilket är exakt vad jag menar. Det sorgliga är ju utvecklar knappt vågar satsa på PC:n längre då spel som inte är MMO:s säljer fruktansvärt dåligt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Så mycket för AoC...

1
Skriv svar