Medlem
x1950 pro

Har ett litet problem... När jag startar upp ett spel, så funkar allt, men så fort jag har kört igång ett game, så fryser bilden och jag måste starta om datorn. Blir så på alla spel. Ibland brukar det komma upp en ruta där det står något med drivarna och att grafikkortet har dragit ned på graphicaccelerator.. Har testa drivarna jag fick med och Omega 3.8....

Har ett Asus x1950 PRO 256mb...

Det jag undrar är om ni vet nå bra drivisar?

Medlem

Hmm, konstigt jag har oxå 1950 pro och det funkar klockrent... jag kör på Atis drivisar... Har du provat att byta tillbaka?

Inaktiv

Se till att få borta samtliga drivrutiner, gamla som nya, och installera de senaste från ATI. Kolla temperaturer och om du har överklockat kortet kan du dra ned lite på frekvenserna.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Jag har formaterat om hårddisken, så det ska inte vara nå gamla drivisar igång iaf. Kan det inte vara att jag har fel iställningar nånstans?
Värmen är nog inga problem. Sen har jag inte klockat den nått...

Inaktiv

Kanske är ditt nätagg inte tillräckligt kraftigt. Vad har du för specifikationer på det?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Hitta vad som är fel.

The driver atkdisp for the display device \Device\Video0 got stuck in an infinite loop. This usually indicates a problem with the device itself or with the device driver programming the hardware incorrectly. Please check with your hardware device vendor for any driver updates

bästa är väl att skicka efter ett nytt?

Inaktiv

Eller att du uppdaterar BIOS till mdoerkortet och testar om det hjälper. Tar 1 minut att göra.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar