Crysis Warhead nära release

Robot
Medlem
Crysis Warhead nära release

Läst att dom börja med Warhead i Februari 2007.

Medlem

Optimering av grafikmotorn vore bra, så kanske det flyter på lite bättre.


signatur

.slanger

Medlem

Hypen av detta spel känns som att den varit minimal och nu släpps det om en månad, tycker det är mycket trevligare när det är så att man knappt visste om spelet. ^^


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Najs.. diggade crysis så detta borde bli minst lika bra, ska köpa nytt graffe snart också så kan man blinga på med lite extra ögon godis ^^.

Medlem

Givet köp, men 10 månader låter oroväckande lite.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Aaah va nice

en fråga dock
kommer warhead vara en expansion? eller ett "eget Spel" ? kommer man behöva det gammla crysis installerat osv?


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Det är ett eget spel, du behöver inte Crysis.

Ser fram emot detta - hoppas MP blir bättre ^_^

Medlem
Skrivet av rolle90:

Aaah va nice

en fråga dock
kommer warhead vara en expansion? eller ett "eget Spel" ? kommer man behöva det gammla crysis installerat osv?

föreslår att du läser artikeln


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

http://www.crytek.com/news/news/?tx_ttnews[tt_news]=126&tx_tt...

FZ, cryteks press release säger 12september för Europa. Så det är ännu närmare ^_^

Medlem

Gott, standalone

Redaktör
Skrivet av MortAlbin:

FZ, cryteks press release säger 12september för Europa. Så det är ännu närmare ^_^

Från pressmeddelandet:

Citat:

Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS) och Crytek GmbH meddelade idag att Crysis Warhead kommer att få svensk premiär den 18 september...


signatur
Inaktiv

Aahh man får spela Psycho den här gången :).

Medlem

crytek säger att dom bara ska utanonnsera spelen när det är drygt 3 månader kvar till release , vilket fler spelutvecklare borde göra. Tråkigt när man blir skit sugen på ett spel som kommer om 2/3 år.

Medlem

Känns som att de omöjligt kan ha gjort så mycket nytt...Måste bara bli en kopia rakt av från ett annat perspektiv!

Medlem

Skönt med ett spikat datum! Diggade också Crysis, så det blir absolut ett köp. 10 månaders utveckling är tillräckligt i min värld, om dom nu redan har grafikmotorn färdig. Då är det ju bara att mecka banor och lite nya extra grejer. All planering ska ju också varit färdigt sen innan. Cryteks team verkar ju vara ganska stort (Längsta eftertexterna i historien).

Ska bli intressant att se hur Psycho fångade den där utomjordingen Hoppas bara man slipper flygandet och dramat på hangarfartyget.

Blir det först i det tredje spelet som man återvänder till ön efter det där urflippade befälet tro?

Medlem

Så, ingen fortsättning från där det slutade? Bara spela om som nån annan på andra sidan banan?

Medlem

Jag är inte optimistiskt av främst två orsaker:

1. Det ska vara ännu mer action all the way = sämre variation
2. Jag tror inte AIn är tillräckligt mycket bättre för att det ska vara intressant att spela

Medlem
Citat:

Förhandssnacket säger att spelmotorn har optimerats och ska ge minst lika snygg grafik utan att systemkraven höjs.

Det är väl en lustig fomulering? Kan man optimera en motor och få samma grafik till högre systemkrav?

Skämt åsido så ser jag fram emot warhead. Men jag hade hoppats på en fortsättning på storyn, och kanske ett riktigt epic slut. Slutet i ettan kändes lite framhaffsat... Och jag vill ju veta om man besegrar utomjordingarna tillslut!

Medlem
Skrivet av Guding:
Citat:

Förhandssnacket säger att spelmotorn har optimerats och ska ge minst lika snygg grafik utan att systemkraven höjs.

Det är väl en lustig fomulering? Kan man optimera en motor och få samma grafik till högre systemkrav?

Skämt åsido så ser jag fram emot warhead. Men jag hade hoppats på en fortsättning på storyn, och kanske ett riktigt epic slut. Slutet i ettan kändes lite framhaffsat... Och jag vill ju veta om man besegrar utomjordingarna tillslut!

Jag skulle vilja ha en vändning där man ansluter sig till utomjordingarnas sak av någon väldans bra anledning.

Crysis 2 kommer att dröja rätt så länge.

Medlem

varför ska dom förstöra genom att ha aliens i spelet ? så jävla trist

Medlem

14 september i Europa och 18 september i Nord Amerika. Can't wait.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av FPS100:

varför ska dom förstöra genom att ha aliens i spelet ? så jävla trist

Jag förstår inte varför alla klankar på aliens. Vill man bara skjuta människor är det ju bara att spela cod-spelen eller de flesta andra fps som finns. Vissa tycker ju faktiskt att det är helt okej med sci-fi twists i storyn som just aliens. Villka tycker inte det var spännande när man satt i pansarvagnen och rullade mot "berget" samtidigt som marken skakar och väldiga klippblock ramlar ner från berget och man kan skymta något främmande där under. Sen att hela sekvensen i rymdskeppet inte var lika rolig som det utanför tycker jag inte beror på utomjordingarna utan snarare på tanken att spela hela rymdskeppet i tyngdlöst tillstånd, som iförsig var fräckt en stund, men blev lite repetivt och hämmande.
Jag tycker storys blir roligare med just aliens eller på annat sätt "främmande" saker. Vet man att det handlar om något främmande blir det ju mer spännande att upptäcka och möta det.
Vet man att spelet går ut på att döda en "vapenhandlare", och att för att göra detta måste man döda alla hans underhuggare som är helt vanliga människor så har man ju inte lika mycket spänning i storyn.
Nu tog jag bara farcry 2 som exempel, jag tror att farcry 2 kommer bli minst lika bra som crysis men tycker bara inte man skall klanka ner på crysis story för att den innehåller aliens.

Medlem
Skrivet av Thomas Andersson:

Mer om krigsskallen.

LOL


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Jag har inget emot aliens, tycker bara att de oftast är förbaskat tråkiga att skjuta på.

Medlem
Medlem
Skrivet av Slanger:

Optimering av grafikmotorn vore bra, så kanske det flyter på lite bättre.

Håller mer, med betoning på "lite"

Medlem
Skrivet av Guding:
Skrivet av FPS100:

varför ska dom förstöra genom att ha aliens i spelet ? så jävla trist

Jag förstår inte varför alla klankar på aliens. Vill man bara skjuta människor är det ju bara att spela cod-spelen eller de flesta andra fps som finns. Vissa tycker ju faktiskt att det är helt okej med sci-fi twists i storyn som just aliens. Villka tycker inte det var spännande när man satt i pansarvagnen och rullade mot "berget" samtidigt som marken skakar och väldiga klippblock ramlar ner från berget och man kan skymta något främmande där under. Sen att hela sekvensen i rymdskeppet inte var lika rolig som det utanför tycker jag inte beror på utomjordingarna utan snarare på tanken att spela hela rymdskeppet i tyngdlöst tillstånd, som iförsig var fräckt en stund, men blev lite repetivt och hämmande.
Jag tycker storys blir roligare med just aliens eller på annat sätt "främmande" saker. Vet man att det handlar om något främmande blir det ju mer spännande att upptäcka och möta det.
Vet man att spelet går ut på att döda en "vapenhandlare", och att för att göra detta måste man döda alla hans underhuggare som är helt vanliga människor så har man ju inte lika mycket spänning i storyn.
Nu tog jag bara farcry 2 som exempel, jag tror att farcry 2 kommer bli minst lika bra som crysis men tycker bara inte man skall klanka ner på crysis story för att den innehåller aliens.

0
Håller med, men förstår ändå att folk blir less på ailens. Det känns lite...billigt.

Medlem
Skrivet av Guding:
Skrivet av FPS100:

varför ska dom förstöra genom att ha aliens i spelet ? så jävla trist

Jag förstår inte varför alla klankar på aliens. Vill man bara skjuta människor är det ju bara att spela cod-spelen eller de flesta andra fps som finns. Vissa tycker ju faktiskt att det är helt okej med sci-fi twists i storyn som just aliens. Villka tycker inte det var spännande när man satt i pansarvagnen och rullade mot "berget" samtidigt som marken skakar och väldiga klippblock ramlar ner från berget och man kan skymta något främmande där under. Sen att hela sekvensen i rymdskeppet inte var lika rolig som det utanför tycker jag inte beror på utomjordingarna utan snarare på tanken att spela hela rymdskeppet i tyngdlöst tillstånd, som iförsig var fräckt en stund, men blev lite repetivt och hämmande.
Jag tycker storys blir roligare med just aliens eller på annat sätt "främmande" saker. Vet man att det handlar om något främmande blir det ju mer spännande att upptäcka och möta det.
Vet man att spelet går ut på att döda en "vapenhandlare", och att för att göra detta måste man döda alla hans underhuggare som är helt vanliga människor så har man ju inte lika mycket spänning i storyn.
Nu tog jag bara farcry 2 som exempel, jag tror att farcry 2 kommer bli minst lika bra som crysis men tycker bara inte man skall klanka ner på crysis story för att den innehåller aliens.

+1


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Så det passar bara att klaga på aliens i crysis eller? Finns rätt så många spel med utomjordingar inte klagas det på dom.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

12
Skriv svar