Hjälp med grafikkort.

Inaktiv
Hjälp med grafikkort.

Har köpt ett asus grafik kort agp x 8. Krävs att ha agp port. Sen har den 3 kablar och en fläkt på den. Men fläkten stör eftersom ljudkortet sitter aldelles intill. Min dator ska ha agp. Den är från år 2002. Sen har grafikkortet ett annat utag. Ett vit tror jag där man kan sätta in kablarna och en svart kabel tror jag. Kortet passar. Men vet ej vart kablarna ska gå och hur jag ska fixa detta problem då ljudkortet stör. Kan man sätta ljudkortet någon annanstans ? lite svårt då ljudkortet är väll där man har den metal saken som stiger ut och utag till högtalare osv. Och finns väll bara en eller ? jag har en presario s 6000 compaq. gammal jag vet men ja. Någon som kan vara shyst och hjälpa / Hunter91 ?

Medlem

Compaq brukar ha en massa specialbajslösningar på sina kort och monteringsanordningar, men om det inte är alltför uppfuckat, så kan du skruva loss ljudkortet och flytta ner det ett snäpp (om anslutningarna ser likadana ut). Det borde inte vara några större problem. Det sitter en skruv på metallplattan som du skruvar ur och sen försiktigt tar ut kortet och skruvar fast det nedanför. Grafikkortet behöver möjligen extern ström-matning och det brukar vara en vit kontakt och det brukar finnas kontakter hängande från kraftaggregatet som passar (återigen med reservation för compaq).

1
Skriv svar