Medlem
Trådlösa problem

Jag skaffade en Playstation 3 för ett tag sedan, och ville gärna kunna koppla upp mig till internet med mitt trådlösa nätverk. Jag har försökt många olika saker men inget resultat. Jag antog attt problemet låg med routern, eftersom jag har haft lite problem med den förut. Grejen är det att den kabeln som ska gå från mitt modems Ethernet-port till routerns (Belkin Wireless Pre-N router) Connection to Modem port, och sedan en nätverkskabel från datorn till routern, har aldrig funkat. För att jag ska kunna koppla upp mig till internet måste jag dra kabeln från modemet till en av routerns Dator-portar. Gör jag på det rätta viset så står det att mitt trådlösa nätverk fungerar perfekt, men jag kan inte koppla upp mig till internet.

Jag vet inte hur, men på något sätt sabbar detta även för min Ps3 uppkoppling (jag har en liknande tråd för det problemet på Playstation-delen av forumet)

All hjälp uppskattas!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Jag skaffade en Playstation 3 för ett tag sedan, och ville gärna kunna koppla upp mig till internet med mitt trådlösa nätverk. Jag har försökt många olika saker men inget resultat. Jag antog attt problemet låg med routern, eftersom jag har haft lite problem med den förut. Grejen är det att den kabeln som ska gå från mitt modems Ethernet-port till routerns (Belkin Wireless Pre-N router) Connection to Modem port, och sedan en nätverkskabel från datorn till routern, har aldrig funkat. För att jag ska kunna koppla upp mig till internet måste jag dra kabeln från modemet till en av routerns Dator-portar. Gör jag på det rätta viset så står det att mitt trådlösa nätverk fungerar perfekt, men jag kan inte koppla upp mig till internet.

Jag vet inte hur, men på något sätt sabbar detta även för min Ps3 uppkoppling (jag har en liknande tråd för det problemet på Playstation-delen av forumet)

All hjälp uppskattas!

Du borde nog kontrollera konfigurationen av din router.

Skrivet av HinduTimes:

För att jag ska kunna koppla upp mig till internet måste jag dra kabeln från modemet till en av routerns Dator-portar. !

Grattis, du har förvandlat din router till en switch.


signatur
Medlem

Hur förvandlar jag tillbaka den?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Börja med att resetta det. Hur du gör är det bara att googla efter.


signatur
Medlem

Gjort, mitt gamla nätverk har bytt namn till min routers namn och är oskyddat, jag blev tvungen att ansluta till intrnet igen för att svara.

Vad gör jag sedan? Borde jag inte se till att fixa om alla sladdar innan jag kopplar upp mig på samma sätt.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Någon som vet?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Någon som vet?

Vad har du för internetleverantör? Vad har du för internet? kabel/adsl/fiber?


signatur
Medlem

Hejsan
tänkte fråga någon som vet vad det är för fel på mitt Trådlösa Modem, det är "svårt" o förklara men det stänger typ av sig ganska ofta, skitdrygt. nån som haft något liknande problem?

Medlem

Jag har Tele2, ADSL.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Bumpar upp den här gamla tråden för mer diskussion.

Haisty: Vissa trådlösa routrar fungerar dåligt med ps3 t.ex. Linksys WRT54G som jag har startar om sig var 5:e sekund när jag kopplar in ps3an till den. Detta är ett kännt problem som det inte finns någon lösning på... Linksys skyller på Sony och Sony på Linksys. Oväntat.

Kan någon rekommendera en bra trådlös/trådad router som inte kostar skjortan och som garanterat funkar med min dator, ps3, psp och wii?

1
Skriv svar