Datorn startar inte (helt).

Medlem
Datorn startar inte (helt).

När jag startar datorn kommer jag till en skärm där det står (sammanfattat): Om din dator stängdes av pga strömavbrott eller att strömknappen trycktes in, välj "starta med senast fungerande konfiguration". Om du stängt av datorn på vanligt sätt eller inte vet vad som kan vara fel, välj "starta normalt" eller "starta i felsäkert läge/med nätverk/med kommandotolk". Jag provade starta normalt eftersom ingenting av strömavbrott eller intryckt strömknapp hänt. Den kommer till laddningsskärmen där den laddar färdigt och sedan startas om och kommer till sidan med alla alternativen. Jag testar "starta med senast fungerande konfiguration" och samma sak händer. Felsäkert läge kommer den till en svart skärm med ett blinkande understreck och börjar sedan arbeta och en massa skrivs ner snabbt som tusan på den svarta skärmen, och sedan startas datorn om och kommer till sidan med alternativen. Ingen som helst aning vad som kan vara fel, HJÄLP =( !

Inaktiv

med andra ord rebootar den när du skall komma in i windows
kan vara lite vad som helst.. testa att installera om windows (ingen formatering eller nåt)
om problemet kvarstår borde det vara någon hårdvara.. satt i något nytt nyligen?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Nopp, inget nytt isatt. Skickar in den på lagning istället.

Inaktiv

låter dyrt. aja.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

blås den vettja

Inaktiv

Har haft samma problem men jag kommer inte ihåg vad jag gjorde för att få igång den. Tror det var något fel med hårddisken. Har för mig att jag höll på i Setuppen ganska mycket.

Medlem

Hjälper det om jag helt enkelt bara byter hårddisk och är det svårt att göra ?

Inaktiv

fungerar nog tillåme om du bara "blåser"* den, som los Jinxos föreslog innan.

* Inte bokstavligt. Blåser=formaterar,tar bort all data på hårddisken

Medlem

Formatera om disken och installera XP på nytt, and volia! Billigt och smärtfritt.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

1
Skriv svar