Nintendo och MS ordkrigar om försäljning

Robot
Nintendo och MS ordkrigar om försäljning
Medlem
Nintendo och MS ordkrigar om försäljning

Ja, hur är det man brukar säga, nu igen? Lögn, förbannad lögn och...

Statistik, för er som inte är bekanta med uttrycket.

Medlem

Är inte så gott som alla spel som släpps på Xbox 360 tredjepartsspel? Tvivlar också väldigt mycket på att siffrorna stämmer.

Önskar att jag kunde tro på Nintendo i den här affären, men det är inte så enkelt. Är övertygad om att tredjepartsspel säljer, men kanske inte så bra (grafen de presenterade är dum) och vad för spel säljer egentligen?

Jag anser inte att detta endast är Wii-ägarnas fel. Vars fan är utgivarna med seriösa satsningar på bra spel istället för shovelware? Sedan släppet tycker jag mig kunna räkna intressanta tredjepartsspel på ena handen. Och de har inte nödvändigtvis sålt dåligt heller.

Medlem

Det har säkert sålts fler tredjepartsspel till 360 då det mesta som säljs till den konsolen faktiskt är tredjepartsspel. Nintendo har å andra sidan en ruskigt stark förstapartsförsäljning som få nog kan mäta sig med.

Flakmonkey
Skrivet av peak_performance:

Jag anser inte att detta endast är Wii-ägarnas fel. Vars fan är utgivarna med seriösa satsningar på bra spel istället för shovelware? Sedan släppet tycker jag mig kunna räkna intressanta tredjepartsspel på ena handen. Och de har inte nödvändigtvis sålt dåligt heller.

Självklart är det inte vårat fel enbart, men utgivarnas enda egentligen uppgift är att tjäna pengar till sina aktieägare och då måste de ju släppa spel som säljer. Om det är enkla spel som är tokbilliga att göra som säljer så är det ju självklart att de kommer göra det.

Det har ju gjorts försök med ambitiösa titlar till Wii (Zak & Wiki, Bloombox, etc) men när det visar sig att de relativt dyra spelen inte genererar i närheten av lika mycket pengar som carnival games så är det ju självklart att de hoppar över det...

Sen kan man ju hålla på och drömma om att utgivarna borde satsa på innovativa och annorlunda spel bara för att vara snälla och främja spelmarknaden, men då tycker ivf jag att man är lite väl naiv.

Inaktiv

Fegt krig, ta stämningar och bomber istället

Men, vilken har rätt? Låter som Microsoft har rätt, låter mer logisk att 360 ägare har flera spel.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

ojojoj... Majkrosoft pwnar


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Medlem

Såklart Microsoft ska skryta om att dom är "bäst", det gjorde dom även på E3 konferansen. Deras skryt om hur mycket dom sålt osv, Nintendo visade mer bara en "graph" utan siffror.

Hursomhelst tycker jag det är rätt ointressant, när alla vet att det går lite segt just nu för Nintendo ang. försäljning av 3djeparts-spel. Däremot vet vi nog inte om siffrorna stämmer eller ej, men har Nintendo någonsin ljugit?

Medlem

^- "Customers do not want online games." Satoru Iwata, President and CEO, Nintendo Co., Ltd.

Medlem

Jag har följt olika statistiker under flera månader..och sist jag kollade på det så visade det sig att Xboxanvändare köper mer spel än PS3 och Wii. så MS har nog rätt där

Medlem

Nintendo, de gjorde världens sämsta E3 och nu ska de ljuga (?) också...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Radiuz ja dom har typ ljugit typ nyligen på E3, som Drunken monkey boxer sa Costumers do not want online games. "Satoru Iwata, President and CEO, Nintendo Co., Ltd.
Majoriteten av folk som lirar i dagens läge vill ha Online spel svart på vitt skulle jag vilja påstå, för det andra om nyheten så tror jag på microsoft mer än nintendo i detta läge faktist sen om siffrorna är exakt rätt vet jag inte men jag tycker 360n är den starkaste konsolen ute just nu , och JA jag har wii och ps3 också så jag säger inte 360n är starkast bara för att t,ex om jag bara ägde den.

Skrivet av Nosnos:

Självklart är det inte vårat fel enbart, men utgivarnas enda egentligen uppgift är att tjäna pengar till sina aktieägare och då måste de ju släppa spel som säljer. Om det är enkla spel som är tokbilliga att göra som säljer så är det ju självklart att de kommer göra det.

Få har testat andra spel ännu, vilket är det jag klagar på. De mer ambitiösa jag sett är de du nämner i ...

Skrivet av Nosnos:

Det har ju gjorts försök med ambitiösa titlar till Wii (Zak & Wiki, Bloombox, etc) men när det visar sig att de relativt dyra spelen inte genererar i närheten av lika mycket pengar som carnival games så är det ju självklart att de hoppar över det...

Jag vet inte, det känns inte precis som att Zack & Wiki skulle blivit en storsäljare på andra konsoler eller ens PC för den delen. Bra spel som säljer dåligt finns till alla konsoler tyvärr :/ (Beyond Good & Evil och Outcast för att nämna två rosade spel

För övrigt har Boom Blox sålt rätt bra när väl ryktet gick igång, trots en svag början av försäljningen och nästan omarknadsfört av EA. Tipsade om denna nyhet för ett tag sedan. Att ta sig upp till 450000 exemplar utan en stark förstavecka är imponerande tycker jag faktiskt, särskilt ifall det som Riccitiello säger säljer fortsatt bra.

Skrivet av Nosnos:

Sen kan man ju hålla på och drömma om att utgivarna borde satsa på innovativa och annorlunda spel bara för att vara snälla och främja spelmarknaden, men då tycker ivf jag att man är lite väl naiv.

Det enda jag efterfrågar är seriösa satsningar på icke-casual spel. Jag kan räkna upp typ tre spel som inte halvtaskiga portningar som jag är intresserad av: No More Heroes, Zack & Wiki och Boom Blox. De hade inte blivit storsäljare oavsett vilken konsol de släppts till.

Just nu är marknaden nästan otestad vad gäller stora satsningar. Ett av få seriösa, genuina actionspel som fått bra omdömen är Resident Evil 4 (en port, jag vet). Det har sålt bra. Likaså Umbrella Chronicles.

Medlem
Skrivet av HoloDuke:

Ja, hur är det man brukar säga, nu igen? Lögn, förbannad lögn och...

Statistik, för er som inte är bekanta med uttrycket.

- Benjamin Disraeli

Lite roligt, jag tryckte på kommentar knappen för att skriva just det du skrev, och sen får man se ditt inlägg överst.

Inaktiv

Jag älskar hur nintendo visar "20 months after console hit streets" varför inte visa upp till nu? Tydligen är det då det peakade eller något. Jävla bullshit från dem iaf.

Inaktiv

Alltså jag blir sned på att alla speljournalistiska sidor rapporterar om sådant här. Vad har det för värde för oss som gillar spel. Det är två gigantiska bolag som har en pissing contest framför aktieägarna och inget annat.

Det värsta är att så många vanliga konsumenter rycks med i debatten, och verkar glömma av varför de spelar sina spel från första början.

Medlem

Alla företag kan vända statistik till deras egna fördel.

MFC
Medlem

jag skulle vilja se kvoten för skitspel.. dvs skitspel / alla spel. Även om jag är en Wii-fan-boy så måste jag säga att jag sällan skådat en konsoll med så mycket bajsspel som Wii... därmed inte sagt att kvoten skulle vara större än Xbox360 eller PS3 men det känns som Wii skulle leda den ligan.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Både nintendo och microsoft ljuger såklart.

Inaktiv
Skrivet av radiuz:

Såklart Microsoft ska skryta om att dom är "bäst", det gjorde dom även på E3 konferansen. Deras skryt om hur mycket dom sålt osv, Nintendo visade mer bara en "graph" utan siffror.

Hursomhelst tycker jag det är rätt ointressant, när alla vet att det går lite segt just nu för Nintendo ang. försäljning av 3djeparts-spel. Däremot vet vi nog inte om siffrorna stämmer eller ej, men har Nintendo någonsin ljugit?

Ja, oj. Ett företag som "promotar" sig själv. Aldrig hört något liknande, alla andra brukar säga "åh nej, vi är dåliga gå till våra konkurrenter istället".


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

MFC
Medlem

Det viktiga är ju inte siffror o grafer.. viktiga är hur många ufon man kan döda med handkontrollen och hur roligt det är.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv
Skrivet av anon_38597:

Jag älskar hur nintendo visar "20 months after console hit streets" varför inte visa upp till nu? Tydligen är det då det peakade eller något. Jävla bullshit från dem iaf.

Wiin har varit ute i ungefär 20 månader...


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Inaktiv
Skrivet av tysonayt:

Nintendo, de gjorde världens sämsta E3 och nu ska de ljuga (?) också...

"The Final Solution..."

Sedan kanske utvecklas till det jag vill!

Skrivet av Urkalak:
Skrivet av radiuz:

Såklart Microsoft ska skryta om att dom är "bäst", det gjorde dom även på E3 konferansen. Deras skryt om hur mycket dom sålt osv, Nintendo visade mer bara en "graph" utan siffror.

Hursomhelst tycker jag det är rätt ointressant, när alla vet att det går lite segt just nu för Nintendo ang. försäljning av 3djeparts-spel. Däremot vet vi nog inte om siffrorna stämmer eller ej, men har Nintendo någonsin ljugit?

Ja, oj. Ett företag som "promotar" sig själv. Aldrig hört något liknande, alla andra brukar säga "åh nej, vi är dåliga gå till våra konkurrenter istället".

Och om Nintendo har ljugit förr eller inte spelar ingen roll, det kanske är första gången - det måste ju alltid finnas en första gång.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Jadu, det är ju ett konsol krig så, jag antar propagandan kan vara lögner från alla håll o kanter.

Inaktiv

När vi får nytt om det nya Halo spelet så blir det säkert roligt att se.

Hoppas att Halo filmen kommer igång igen också

Hoppas MS gör en egen stor mässa och visar att dom ligger i topp

Medlem
Skrivet av Twitch:

Alla företag kan vända statistik till deras egna fördel.

korrekt, och det är därför källan till statistiken är minst lika intressant när man visar statestik.

Medlem

[fanboy]Ännu en gång visar Sony klass genom att inte blanda sig i en massa mundiarre. (Ännu iaf, även Sony har då och då sjunkigt lika lågt som Nintendo och mundiarrens mästare MS).[/fanboy]

Men man behöver väl inte skryta när man ligger bakom historiens absolut största och populäraste konsoll.

Aja ta i trä, jag får väl äta upp mina ord när/om Sony nu lägger sig i.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Orka bry sig om vem som sålt mest. man köper dom spelen man finner intressanta, man tänker väl ändå inte : "hmm, jag köper nog ett xboxspel istället, för dom säljer ju mer!"


signatur

Det här är en signatur

1
Skriv svar