Tolv bilder från Crysis Warhead

Medlem
Skrivet av Fofflan:
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Fofflan:

Crysis är inget spel utan ett enda stort hårdvarutest. SLI/ Crossfire är ett måste om man inte vill ligga på medium inställningar med en fps på strax över 30. Jag vet inte vad ni tycker, men så länge man inte spelar det på de högsta inställningarna så ser det inte heller vidare snyggt ut. Därför är en optimerad motor något fruktansvärt efterlängtat.

Det där är ju bara en ren och skär lögn.
Har varken crossfire eller SLI och ligger en bra bit över 30 FPS med ultra high.

Självklart kör du även med bra upplösning och AA?

Hyffsad upplösning; 1680x1050 och givetvis AA.
8GB DDR2 makes wonders in Vista....


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Guding:

"Polygonskyfflare" <3

Tur att jag precis införskaffat en.

Edit: Synd bara att crysis inte ser ut som screenshotsen crytek släpper innan. Inte för att man skulle kunna spela spelet med godkänd framerate ifall det skulle se likadant ut. Men ändå...

Där tar du fel, det går visst att få sån grafik som screenshotsen crytek släppte före spelets release, kolla här tillexempel:
http://www.crymod.com/files/8345_screen_b11135e4bf3d7aa37eb0d...

Det är bara idiotiskt att folk tycker att grafiken på bilderna som släpptes innan release är bättre än den som finns nu.

Skrivet av erge:
Skrivet av RobbazSweC:

Herregud gå till ett hårdvaru forum, där är det bara dom med dåliga datorer som klagar på spelet och vissa som vill ha uppmärksamhet. Crysis hade ju härligt gameplay! Man kunde spela på sitt sätt även om det var linjärt.

Herregud gå till ett Crysisforum, där är det bara fanboys som stirrar sig blind på grafiken och inte inser hur bristande Crysis' gameplay är och som vill ha uppmärksamhet pga deras nyköpta quadcoreburkar med fetaste grafikkortet.

Visst finns det många fanboys på ett crysisforum. Men spelet har inte bristande gameplay, jag gillade det skarpt. Sedan vill man inte ha uppmärksamhet med feta datorer, jag uppgraderar min dator för att kunna maxa alla spel, jag pallar inte spel utan AA och AF, jävla xbot och ps3 har nästan aldrig det, och sedan kan man modda crysis väldigt mycket. Editorn är nice bara den.

Vill tillägga att crysis går att spela på Veryhigh i 1024x768 med okej frames med ett 8800gtx eller ett 8800gt och med en hyfsad CPU och 2GB ram. I 1280x1024 funkar en blandning mellan high och veryhigh. I upplösningar uppåt 1650x1080 funkar high väldigt bra, sedan sätter man på color grading och sunrays och så är grafiken nästan Veryhigh. Nu går det att köpa radeon HD4850 för bara runt 1300:- och det är mycket snabbare än 8800gtx så det finns inget att klaga på! Warhead som tråden handlar om i fråga kommer att vara betydligt mer optimerat och dom säger att man ska kunna köra på höga inställningar redan med ett 8600gt. Bilderna är inte fake, det var inte dom fösta bilderna som släpptes till crysis heller. Som, jag sa, kolla denna bild för referens: http://www.crymod.com/files/8345_screen_b11135e4bf3d7aa37eb0d...

Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Fofflan:
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Fofflan:

Crysis är inget spel utan ett enda stort hårdvarutest. SLI/ Crossfire är ett måste om man inte vill ligga på medium inställningar med en fps på strax över 30. Jag vet inte vad ni tycker, men så länge man inte spelar det på de högsta inställningarna så ser det inte heller vidare snyggt ut. Därför är en optimerad motor något fruktansvärt efterlängtat.

Det där är ju bara en ren och skär lögn.
Har varken crossfire eller SLI och ligger en bra bit över 30 FPS med ultra high.

Självklart kör du även med bra upplösning och AA?

Hyffsad upplösning; 1680x1050 och givetvis AA.
8GB DDR2 makes wonders in Vista....

Hm.. Vad har du för system för att kunna köra crysis på Veryhigh i 1680x1050 med AA på? Du säger att du inte kör med SLI eller crossfire? I såfall är väl 9800Gx2 eller GTX280 det bästa kortet nu, och med ett av dessa kan jag lova att du inte kan köra på de inställningarna med acceptabel FPS.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Det finns många många spel som är sämre än Crysis, och då pratar jag om spelglädje och inte grafik. Så jag kan inte annat än dra den slutsatsen att folk gnäller extra mycket på Crysis bara för att det är snygg grafik. Jag var faktiskt positivt överaskad, hade inte trott att det skulle vara så bra som det var. Sen finns det givetvis bättre spel, och jag lessnade efter ett tag och orkar nog aldrig plocka upp och köra klart det, men för mig får spelet ändå godkänt i betyg.

Tror folk gnäller på Crysis för att de tycker det finns bättre shooters och alla gillar att gnälla på shooters som blir mycket hypade (jag stod på försvararsidan vad gällde Doom 3 exempelvis även om jag kan hålla med om mycket kritik gällande det). Jag tycker definitivt det, jag uppskattar till viss del det Crytek gör med öppen linjärhet och så men tycker inte vapnen i det är tillräckligt underhållande i sig. Demot var mer än nog för mig.

Det ser fantastiskt ut i vilket fall som helst.

Medlem
Skrivet av LocSin:

Älskade Crysis så jag längtar tills detta släpps!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Crysis är som en bimbo -snyggt men ingen hjärna.

Medlem

Men FZ för helvete!
Vad är det för en reklam ni har längt upp!?

"Congrats du är nummer 1 000 000" och *pling* var femte sekund.

Ta bort och gör rätt, dags att se över reklamavtalen kanske.


signatur

Spelar just nu: Burnout Pradise, Ratchet & Clank: ToD
PSN: Stenbaeck

Medlem
Skrivet av emartin:

Men FZ för helvete!
Vad är det för en reklam ni har längt upp!?

"Congrats du är nummer 1 000 000" och *pling* var femte sekund.

Ta bort och gör rätt, dags att se över reklamavtalen kanske.

Det dära låter som nått virus eller Adware som du fått in i datorn än FZ, för jag har aldrig stött på nått sånt.

Redaktör
Skrivet av emartin:

Men FZ för helvete!
Vad är det för en reklam ni har längt upp!?

"Congrats du är nummer 1 000 000" och *pling* var femte sekund.

Ta bort och gör rätt, dags att se över reklamavtalen kanske.

Vi har ingen sån reklam, kör en viruscheck på din dator.


signatur
Inaktiv

Varför är regn så fullt fortfarande? Regn har väl ändå aldrig sett ut som fallande streck i verkligheten.
http://www.fz.se/bilder/arkiv/f/fmpu7iskac3l8yvxgn2jo1btre9h0...

Medlem

Skillnaden mellan pre-release bilder och den grafiken som folk får är enbart pga avsaknad av både AA och TSSAA/SSAAA kombinaton.

På bilderna Crytek släpper ser allting jättemjukt ut, medan folk kanske inte får exakt lika snyggt när de själva spelar pga den enorma mängd alpha texturer som finns (aka prestanda förlust vid användning av TSSAA/SSAAA = förödande).

Problemet med Crysis var att folk i spelvärlden fortfarande är "dumma". Crytek sa gång på gång att Crysis skulle vara framtidssäkert och skala med framtida hårdvara. Det kan KNAPPAST någon säga att de inte hört förr.

Det betydde bara att VeryHigh inte skulle användas. Men vad gjorde folk? De köpte ett 8800GT - prestanda som finnuts sedan 2006 och maxade spelet samtidigt som de klagar på låg fps.

Crysis är inte gammalt än. Alla andra spel på marknaden är DX9, så steg ett är att köra spelet i DX9 . Steg två är att köra i spelet i 32bit, oavsett mängd RAM i system då 32bits version är ca 5-7fps snabbare - och det för att alla andra spel också är 32bit. Steg tre är att helt enkelt köra spelet med allting på "high". Har du 8800GT/HD2900XT eller bättre så kommer spelet att fungera med dessa inställningar. Hackar det så får du sänka shadows/object till medium - mer än så är det inte.

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

Tyckte inte heller att Crysis var speciellt roligt att spela. Förhoppningsvis har de struntat i att stirra sig blinda på det grafiska och utvecklat själva spelandet en smula.

Som fps så var Crysis väldigt fritt och gav spelaren chansen att göra spelet till mer än bara ett fps. Om du tyckte att det var tråkigt att spela så tyder det mest på att du har dålig fantasi. Om det är RPG och RTS som du gillar så köpte du dessutom fel spel från början och borde alltså inte klaga.

Medlem
Skrivet av Laxen:
Skrivet av Guding:

"Polygonskyfflare" <3

Tur att jag precis införskaffat en.

Edit: Synd bara att crysis inte ser ut som screenshotsen crytek släpper innan. Inte för att man skulle kunna spela spelet med godkänd framerate ifall det skulle se likadant ut. Men ändå...

Där tar du fel, det går visst att få sån grafik som screenshotsen crytek släppte före spelets release, kolla här tillexempel:
http://www.crymod.com/files/8345_screen_b11135e4bf3d7aa37eb0d...

Det är bara idiotiskt att folk tycker att grafiken på bilderna som släpptes innan release är bättre än den som finns nu.

Nåja, jag påstår inte att man inte kan få många screenshots att se likadana ut. Problemet är snarare att crytek släppt så många bilder som snarare är artwork än screenshots. Dock så är de blandade så de flesta förstår inte skillnaden. Kolla igenom fz's galleri och bläddra till de första samlingarna bilder. Ta alla de som inte är ur förstapersonsvy.
Missförstå mig dock inte, det är inget klagomål riktigt för crysis är fortfarande ett av de snyggaste spelen som finns idag, och kommer nog vara det med den närmaste tiden.
Jag tycker crysis får ta emot oförtjänt mycket kritik för gameplay osv men lets face it. Det är en generic shooter, det som gör spelet unikt är ju nanosuiten, och den gör ju faktiskt spelet enormt underhållande. Och visst, sen spelar man ju hela spelet genom att bara skjuta ner en oändligt massa koreaner, men sen när skulle det inte vara underhållande? Det är ju precis samma mekaniker som CoD-spelen bygger på. Skillnaden är ju att crysis banor faktiskt har alternativa vägar. Sen att spelet fortfarande är linjärt är ju inte mycket att klaga på. Det är ju inte tänkt att vara Oblivion liksom.

Sen har vi ju multiplayer som trots buggar faktiskt är fantastisk. Det som crysis levererar till spelvärlden tycker jag i förstahand inte är grafiken, snarare spelmotorn med nanosuiten. Men det är bara min åsikt. Vem vill inte spela super-soldier liksom?

Inaktiv
Skrivet av Kinglevel:

Ajaa.. ni som är negativa.. DRA...
Crysis är en revolutionerande produkt som sätter sprätt på teknologin vi har. Och det vill ni inte nej nej...?

Jag tycker att det är suvuränt att Crytek gör det dom gör. Jag har märkt stor skillnad på spelindustrin ända sen första bilderna på crysis.

Försök att gör något liknande fast bättre DÅ!???

Mer pixlar = revolutionerande? Med den där attityden har ju i princip varenda nytt FPS med snygg grafik som någonsin kommit varit revolutionerande.

Medlem

[quote=RobbazSweC]Från bilderna verkar dom krämma ut lite mer grafik nu. Måste skaffa en quad så mina 8800gt kan känna sig varma. Det är bara att vänta på crysis hatarna att börja spamma lite.

Då får dom optimera för quad åxå för Crysis 1 verkar inte göra det spexiellt bra..:up:


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Inaktiv
Skrivet av erge:
Skrivet av RobbazSweC:

Herregud gå till ett hårdvaru forum, där är det bara dom med dåliga datorer som klagar på spelet och vissa som vill ha uppmärksamhet. Crysis hade ju härligt gameplay! Man kunde spela på sitt sätt även om det var linjärt.

Herregud gå till ett Crysisforum, där är det bara fanboys som stirrar sig blind på grafiken och inte inser hur bristande Crysis' gameplay är och som vill ha uppmärksamhet pga deras nyköpta quadcoreburkar med fetaste grafikkortet.

Man ju göra rätt så mycket i crysis även om det blir linjärt i långa loppet. Precis som när alla hatade stalker bara för att var linjärt. *Hostar* Lite till din avatar också kanske den bevisar min mening lite. Hade det kommit till konsol hade folket jublat därimot.

Jag försöker inte vara uppkäftig fanns tex en tråd på swec som kallades cod4 vs crysis eller nåt liknande där hyllades crysis av dom med bättre burkar och klandrades av dom med sämre.

Ja det är helvetes sant det du säger med super quad burkar och feta grafikort så var det ibörjan, men nu har ju hårdvaran börjat jobba ikapp man kan få ett riktigt bra kort för en mindre slant. Tex en 8400 och ett billigt 8800gt/gts 4850 osv. Då får man fint flyt även om det kan bli lite jobbigt.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av Laxen:

Hm.. Vad har du för system för att kunna köra crysis på Veryhigh i 1680x1050 med AA på? Du säger att du inte kör med SLI eller crossfire? I såfall är väl 9800Gx2 eller GTX280 det bästa kortet nu, och med ett av dessa kan jag lova att du inte kan köra på de inställningarna med acceptabel FPS.

Du pratade aldrig om acceptabel FPS, du sa strax över 30 FPS, och det kallar jag inte acceptabelt. 30 FPS är ju ungefär detsamma med biostandard, och alla vet ju hur den ser ut vid panoreringar.

Har som sagt 8GB DDR2, Vista64 SP1, Intel Quadcore, 9800GTX och Velociraptor. På Ultra-high har spelet hyffsat flyt (50+ FPS) så länge man inte går in i närstrid, då den börjar närma sig Disneyanimerad-film-nivå (20-30 FPS).

Kör jag dock på medium, som Fofflan föreslog, så är FPS-nivån fullt acceptabel i alla lägen.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Begreppet linjärt är ju lite suddigt, jag tycker t.ex Assassins Creed är bland det mest linjära jag spelat med mindre variation än gamla Super Mario, trots att man kan röra sig helt fritt i princip.

Det enda som gör Crysis så enformigt är den där nano-suiten, man skjuter nån, cloakar, springer iväg, skjuter en till snubbe osv. Hade man inte haft nån sån hade det varit bra mycket mer variation, men det hade ju blivit näst intill omöjligt (men jävligt verkligt).

Medlem

Hej, jag har nyligen köpt en ny dator som enligt mig är ganska kraftig. Och jag undrar om ni tror att jag kommer kunna köra Crysis Warhead på max när det kommer ut?

Jag sitter på:

Intel Core 2 QUAD Q9450 2.66GHz 12MB
4gb Ram
ATI 4870.

Tack i förhand.

Medlem

Ja det klarar du. Warhead är mindre krävande än originalet var.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Laxen:

Hm.. Vad har du för system för att kunna köra crysis på Veryhigh i 1680x1050 med AA på? Du säger att du inte kör med SLI eller crossfire? I såfall är väl 9800Gx2 eller GTX280 det bästa kortet nu, och med ett av dessa kan jag lova att du inte kan köra på de inställningarna med acceptabel FPS.

Du pratade aldrig om acceptabel FPS, du sa strax över 30 FPS, och det kallar jag inte acceptabelt. 30 FPS är ju ungefär detsamma med biostandard, och alla vet ju hur den ser ut vid panoreringar.

Har som sagt 8GB DDR2, Vista64 SP1, Intel Quadcore, 9800GTX och Velociraptor. På Ultra-high har spelet hyffsat flyt (50+ FPS) så länge man inte går in i närstrid, då den börjar närma sig Disneyanimerad-film-nivå (20-30 FPS).

Kör jag dock på medium, som Fofflan föreslog, så är FPS-nivån fullt acceptabel i alla lägen.

Vad snackar du för skit? 30 fps är mer än acceptabelt. 25 är gränsen tycker jag för ok flyt gameplay i Crysis, får man 30 ska man bara nöjd! och att kunna köra på Veryhigh i 1690x1050 med AA på är inte något som går med ett system utan SLI. Nu får du ge dig!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Jaha.
Då har jag väl drömt allt då istället. Bra att du vet bättre.
Dags för mig att gå tillbaks till drömmandet isf....

Förövrigt siktar jag snarare mot ca 80 FPS. Framför allt just i FPS-spel med mycket action. Vill du se 24 bilder per sekund ska du gå och se på bio istället.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv
Skrivet av Mr. Bravo:

Najs!

Jag tyckte Crysis var en riktigt trevlig upplevelse. Det var inget som helst fel på grafiken, gameplayet eller storyn. Det som spelet lackade var snarare en intressant och dynamisk ban-design, samt story-berättandet.

Haha, vänta lite... Du menar att det INTE var något som helst fel på storyn fast spelet "lackade" ( om du vet vad "lacka" betyder så förstår du också att det är helt fel engelskt ord att göra till svenska ) story-berättande? Det säger emot sig självt VÄLDIGT mycket.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

12
Skriv svar