Xbox 360 med större hårddisk på fredag

Inaktiv
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av Tpiom:

Sweet!! Men, om hårddisken går sönder eller nåt får man en ny (60GB) då istället eller?

Om jag kommer ihåg rätt så står det att man ska montera ur hårddisken innan man skickar in den för annars så kommer all data att försvinna.

Kan vara så att jag har fel men jag tror jag läste något liknande när jag bläddrade genom manualerna.

Nej, det stämmer men om det är trasig och all data är borta då?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Bah. Elite ftw

Skrivet av Tompa:

Välkomna till förlorarklubben, ni två överst i tråden. Jag köpte min 360 i mitten av februari, ett par veckor senare sänktes den med ca 500 spänn.

Hah! Samma här! Beställde 12:e februari och några dagar senare sänktes priset en hel del.

Medlem
Skrivet av Prehn:
Skrivet av Kazutoyo:

Denna nya modell är väl också "Jasper"-modellen som har svalare grafikkretsar och därför borde RROD vara 100% fixat?

Min fixade Microsoft så att den var 100% RROD säker(efter min femte reperation), men det hindrade inte min från att få RROD en månad senare. MS säger att de vet vad felet är, in my ass, säger jag. Om någon vill ha mitt Xbox360 kan man leta på soptippen i Falkenberg.

Fail av dig att inte använda den allmänna reklammationsrätten, efter 3 ggr så har du rätt till en ny, men folk som är dumma nog att inte be om en ny efter ens 4ggr ska nog inte ha någon ny heller ;P


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Man kanske borde tappa sin 360 i golvet så att den går sönder och säga att man vill ha en ny. Fast då måste man ju börja om om man inte orkar föra över spar filerna till den nya

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Alltså, borde man inte kunna köpa en 200 gig disk och sätta dit om man vill. kan man inte det så är det ju rätt drygt. (har ingen 360) snacka om att bli blåst. Fast det är ju microsoft, så vad kan man begära!

Hårddiskar går att köpa separat och så även denna antar jag. Förövrigt, är det faktiskt bara jag som tycker Microsoft är ett kanonföretag?


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Kanon. Nu kanske dom dumpar priserna på diskarna lite så man kan köpa en extra.

Medlem

Planerade att köpa en Xbox360 Elite nu snart men det lät ju spännande med pricecuts om de kommer i September!

Att konsumera eller inte konsumera.

Skrivet av Prehn:
Skrivet av Kazutoyo:

Denna nya modell är väl också "Jasper"-modellen som har svalare grafikkretsar och därför borde RROD vara 100% fixat?

Min fixade Microsoft så att den var 100% RROD säker(efter min femte reperation), men det hindrade inte min från att få RROD en månad senare. MS säger att de vet vad felet är, in my ass, säger jag. Om någon vill ha mitt Xbox360 kan man leta på soptippen i Falkenberg.

förstår din ilska ... skulle också reagera lika mot produkten i fråga i din situation.

Min 360 köpte jag vid relese och den har det inte varit några problem med överhuvud taget. Bytte in den i förra veckan vid köpet av Elite versionen.
Så jag är än så länge helt nöjd med mitt Xbox360
ägande .


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Jag har aldrig använt en 360 eller läst väldigt mycket om den, men kan man koppla en extern hårddisk via USB till en 360?

Medlem
Skrivet av Raid25:

Jag har aldrig använt en 360 eller läst väldigt mycket om den, men kan man koppla en extern hårddisk via USB till en 360?

Yep, den måste vara formaterad med fat32 dock och du kan inte lagra saker från xboxet på den.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Raid25:

Jag har aldrig använt en 360 eller läst väldigt mycket om den, men kan man koppla en extern hårddisk via USB till en 360?

Yep, den måste vara formaterad med fat32 dock och du kan inte lagra saker från xboxet på den.

Ok. Låter logiskt.....inte.

Tack du

Medlem
Skrivet av Earth and Wind:
Skrivet av Prehn:
Skrivet av Kazutoyo:

Denna nya modell är väl också "Jasper"-modellen som har svalare grafikkretsar och därför borde RROD vara 100% fixat?

Min fixade Microsoft så att den var 100% RROD säker(efter min femte reperation), men det hindrade inte min från att få RROD en månad senare. MS säger att de vet vad felet är, in my ass, säger jag. Om någon vill ha mitt Xbox360 kan man leta på soptippen i Falkenberg.

förstår din ilska ... skulle också reagera lika mot produkten i fråga i din situation.

Min 360 köpte jag vid relese och den har det inte varit några problem med överhuvud taget. Bytte in den i förra veckan vid köpet av Elite versionen.
Så jag är än så länge helt nöjd med mitt Xbox360
ägande .

Vart kan man byta in? Har också en bra fungerande från releasen men skulle vilja ha hdmi så jag kan köra komponent till wiin.

Inaktiv

M$ är så onda! Bläh Xbox Lajv dyrt och korkat.

Jag lunchar för mer vissa dagar i månaden än vad Live kostar.

Medlem

Är den här versionen tystare än de tidigare?
Sen ska väl RROD vara fixat nu eller?


signatur

Jäh!

Inaktiv
Skrivet av SuperTank:

Förövrigt, är det faktiskt bara jag som tycker Microsoft är ett kanonföretag?

Nej :heart:

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Prehn:
Skrivet av Kazutoyo:

Denna nya modell är väl också "Jasper"-modellen som har svalare grafikkretsar och därför borde RROD vara 100% fixat?

Min fixade Microsoft så att den var 100% RROD säker(efter min femte reperation), men det hindrade inte min från att få RROD en månad senare. MS säger att de vet vad felet är, in my ass, säger jag. Om någon vill ha mitt Xbox360 kan man leta på soptippen i Falkenberg.

Fail av dig att inte använda den allmänna reklammationsrätten, efter 3 ggr så har du rätt till en ny, men folk som är dumma nog att inte be om en ny efter ens 4ggr ska nog inte ha någon ny heller ;P

Nja nu har jag ju visserligen fått en ny, men det hindrar ju inte den ifrån att RROD:a. Du kan kalla mig dum, men jag lägger fan inte mer tid på att få en konsoll som jag köpt för 4300(det kostade den när jag köpte den)
Som plåster på såret skickade MS sist med en månadsgratis Xbox Live Gold (jippi vad glad jag blev)

Har sagt det förut och säger det igen, det kommer aldrig mer in en MS produkt hos oss. Inte en jävla ursäkt har man fått, och kan man inte ersätta med en riktig produkt bör man ge kunden pengarna tillbaks, vilket nu inte MS tyckte.
Så är jag dum? Kanske, men jag slickar fan inte ett av världens rikaste företag i världen i röven för att få en fungerande konsoll som jag fått betala dyrt för.
Det e nog fan bara Ms som skulle kunna komma undan med något sådant.

Skrivet av mazk0:
Skrivet av Earth and Wind:
Skrivet av Prehn:
Skrivet av Kazutoyo:

Denna nya modell är väl också "Jasper"-modellen som har svalare grafikkretsar och därför borde RROD vara 100% fixat?

Min fixade Microsoft så att den var 100% RROD säker(efter min femte reperation), men det hindrade inte min från att få RROD en månad senare. MS säger att de vet vad felet är, in my ass, säger jag. Om någon vill ha mitt Xbox360 kan man leta på soptippen i Falkenberg.

förstår din ilska ... skulle också reagera lika mot produkten i fråga i din situation.

Min 360 köpte jag vid relese och den har det inte varit några problem med överhuvud taget. Bytte in den i förra veckan vid köpet av Elite versionen.
Så jag är än så länge helt nöjd med mitt Xbox360
ägande .

Vart kan man byta in? Har också en bra fungerande från releasen men skulle vilja ha hdmi så jag kan köra komponent till wiin.

Hos Game eller EB games men alltså du får en summa för din gamla box typ 1500 och pröjsar mellanskillnaden för din nya box.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Inaktiv
Skrivet av Skurmedel:

M$ är så onda! Bläh Xbox Lajv dyrt och korkat.

Jag lunchar för mer vissa dagar i månaden än vad Live kostar.

Sluta snacka..alla som har Xbox 360 har Live eller har haft. Så yttra dig inte för än du vet något.

Medlem

Sitter o finurlar på att köpa en arcade o egen hårdisk faktiskt... fast ja det får dröja priset sänks säkert framöver..

Medlem

Bra skit detta!
Blir lagom att skaffa en ny box när Gears2 kommer, och låta ps3´an vila lite.

Angående hdd i 360. Är det fortfarande så att man måste köpa en disk från ms, eller kan man köpa vartsom och slänga in den?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Bra skit detta!
Blir lagom att skaffa en ny box när Gears2 kommer, och låta ps3´an vila lite.

Angående hdd i 360. Är det fortfarande så att man måste köpa en disk från ms, eller kan man köpa vartsom och slänga in den?

Endast MS, tyvärr.

Medlem

Ok, tack för svaret.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Skurmedel:

M$ är så onda! Bläh Xbox Lajv dyrt och korkat.

Jag lunchar för mer vissa dagar i månaden än vad Live kostar.

Sluta snacka..alla som har Xbox 360 har Live eller har haft. Så yttra dig inte för än du vet något.

Slå upp ordboken på sarkasm...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av voicu:

Sitter o finurlar på att köpa en arcade o egen hårdisk faktiskt... fast ja det får dröja priset sänks säkert framöver..

Borde inte det bli mer prisvärt dock att köpa en 360 med disk redan från början? ^_^ Iallafall då man får headset och dylikt med Premium. Tror du tjänar mer på det faktiskt.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Skurmedel:

M$ är så onda! Bläh Xbox Lajv dyrt och korkat.

Jag lunchar för mer vissa dagar i månaden än vad Live kostar.

Sluta snacka..alla som har Xbox 360 har Live eller har haft. Så yttra dig inte för än du vet något.

Slå upp ordboken på sarkasm...

Taget från Svenska Akademins Ordlista:
– Jfr SARKAST, SARKASTISK, SARKO-]

[1]

1) om (kvickt o.) elakt hånande l. ironiskt uttrycks- l. framställningssätt i tal l. skrift, avsett att ned värdera l. kritisera ngn l. ngt; äv. om läggning ut märkt av benägenhet att använda ett sådant ut tryckssätt; elakt l. bitande hån l. skämt.
Sarkasmen, eller Straff-stilen, har sina reglor och sin förträfflighet som Panegyriken, eller Lofstilen. THORILD Gransk. 1784, 1: 71. Om jag råkat nog mycket att nyttja sarcasmen, är jag nu blefven så mycket frommare, sen den gjort sin påsyftade verkan. KELLGREN (SVS) 6: 284 (1790).
Fin sarkasm sin lilla sälta stänkte. SJÖBERG Kris. 24 (1926).
En lugn humor och en dansk lätt sarkasm utmärka hans intelligenta, något försiktiga person. LAURIN Minn. 4: 382 (1932).
[1]

1) ytt rande utmärkt av sarkasm (i bet. 1), spydighet, giftig anmärkning, gliring, stickord, elakt skämt.
DA 1771, nr 5, s. 2.
De flesta recensioner hafva antingen gått ut på att omåttligt hölja Författaren med smicker och lofsånger, eller med hån och sarkasmer. PALMBLAD i PhosPh. 1811, s. 41.
Hagbergs sarcasmer mot dem som bråka sönder vårt gamla ärliga språk. AnderssonBrevväxl. 1: 248 (1852).
Sarkasmernas bitande salt. FRÖDING Gralst. 13 (1898). Zweigbergks kritiska angrepp, många gånger i form av bi tande sarkasmer. UrDNHisr. 2: 21 (1953).

Gen
Medlem

Började min spelkarriär med NES -> SNES -> PC -> PS2 -> PC. Köpte även CG som jag spelade några dagar innan jag lät det damma hemma i ett år och sålde det. Spelar mycket PC nu men har fått upp ögonen för X360. Är det verkligen värt pengarna?

Medlem
Skrivet av Prehn:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Prehn:
Skrivet av Kazutoyo:

Denna nya modell är väl också "Jasper"-modellen som har svalare grafikkretsar och därför borde RROD vara 100% fixat?

Min fixade Microsoft så att den var 100% RROD säker(efter min femte reperation), men det hindrade inte min från att få RROD en månad senare. MS säger att de vet vad felet är, in my ass, säger jag. Om någon vill ha mitt Xbox360 kan man leta på soptippen i Falkenberg.

Fail av dig att inte använda den allmänna reklammationsrätten, efter 3 ggr så har du rätt till en ny, men folk som är dumma nog att inte be om en ny efter ens 4ggr ska nog inte ha någon ny heller ;P

Nja nu har jag ju visserligen fått en ny, men det hindrar ju inte den ifrån att RROD:a. Du kan kalla mig dum, men jag lägger fan inte mer tid på att få en konsoll som jag köpt för 4300(det kostade den när jag köpte den)
Som plåster på såret skickade MS sist med en månadsgratis Xbox Live Gold (jippi vad glad jag blev)

Har sagt det förut och säger det igen, det kommer aldrig mer in en MS produkt hos oss. Inte en jävla ursäkt har man fått, och kan man inte ersätta med en riktig produkt bör man ge kunden pengarna tillbaks, vilket nu inte MS tyckte.
Så är jag dum? Kanske, men jag slickar fan inte ett av världens rikaste företag i världen i röven för att få en fungerande konsoll som jag fått betala dyrt för.
Det e nog fan bara Ms som skulle kunna komma undan med något sådant.

4300?, jag fick då ge 4000kr för den på releasedagen så vet i fasen vart nånstans du köpte din.

Folk som borde känna sig lurade är ju faktiskt de som köpte en 60gb ps3a på releasedagen, visst de har bakåtkompabilitet osv, men till ett avsevärt högre pris pga en glorifierad dvd-spelare.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Prehn:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Prehn:
Skrivet av Kazutoyo:

Denna nya modell är väl också "Jasper"-modellen som har svalare grafikkretsar och därför borde RROD vara 100% fixat?

Min fixade Microsoft så att den var 100% RROD säker(efter min femte reperation), men det hindrade inte min från att få RROD en månad senare. MS säger att de vet vad felet är, in my ass, säger jag. Om någon vill ha mitt Xbox360 kan man leta på soptippen i Falkenberg.

Fail av dig att inte använda den allmänna reklammationsrätten, efter 3 ggr så har du rätt till en ny, men folk som är dumma nog att inte be om en ny efter ens 4ggr ska nog inte ha någon ny heller ;P

Nja nu har jag ju visserligen fått en ny, men det hindrar ju inte den ifrån att RROD:a. Du kan kalla mig dum, men jag lägger fan inte mer tid på att få en konsoll som jag köpt för 4300(det kostade den när jag köpte den)
Som plåster på såret skickade MS sist med en månadsgratis Xbox Live Gold (jippi vad glad jag blev)

Har sagt det förut och säger det igen, det kommer aldrig mer in en MS produkt hos oss. Inte en jävla ursäkt har man fått, och kan man inte ersätta med en riktig produkt bör man ge kunden pengarna tillbaks, vilket nu inte MS tyckte.
Så är jag dum? Kanske, men jag slickar fan inte ett av världens rikaste företag i världen i röven för att få en fungerande konsoll som jag fått betala dyrt för.
Det e nog fan bara Ms som skulle kunna komma undan med något sådant.

4300?, jag fick då ge 4000kr för den på releasedagen så vet i fasen vart nånstans du köpte din.

Folk som borde känna sig lurade är ju faktiskt de som köpte en 60gb ps3a på releasedagen, visst de har bakåtkompabilitet osv, men till ett avsevärt högre pris pga en glorifierad dvd-spelare.

Vad har PS3 med avsaknaden av kvalitén på Xbox 360 att göra? Fortsätt blunda du för MS totala avsaknad för kvalitet, jag tycker i allafall inte att kunden ska behöva lägga ner den tid som många av oss fått göra för att få en fungerande konsoll som man fått betala dyrt för.

Medlem

Så dessa e de nya versionerna som ger ifrån sig mindre värme och är tystare alltså? De byter la ut dvd spelaren också?

Inaktiv

För ett tag sen så fick min krysslåda RROD felet, så jag ringde dem och det var ju inga problem med att få den lagad
Det tog ca: 2veckor innan jag fick tillbaka den.
Men sen kom det en dag då jag ville stoppa in en usb handkontroll till konsolen och gissa vad jag stötte på då. EN jävla metall bit som sitter ivägen för USB kontakterna så jag kan inte koppla in en endaste USB kontakt bra jobbat MS.
Någon mer som har stött på detta problem?

123
Skriv svar