Age of Conan - en andra titt

Medlem

Funcoms aktiekurs har gått ner 60% sedan lansering, det är nog en risk att detta spel inte existerar om ett år. Känns lite Hellgate London just nu.

//LD

Inaktiv
Skrivet av savox:

AOC sålde i alla fall 1 miljon boxar tack vare hypen som man lyckligtsvis inte föll för.

Hur många gamecards tror du dom sålde då?

Medlem
Skrivet av cRYPT0NiT3:
Citat:

Problemet är ju att stridssystemet är ganska dåligt genomfört. Enda skillnaden mellan t.ex. WoW's eller vilken annat mmo spel som helst för den delen är ju att varje attack tar 1-4 knapptryckningar att genomföra. Medans magiker kör samma gamla race. Combos är ofta ganska tråkiga och väldigt lika dana från klass till klass. Dessutom har t.ex. min barbar så få combos att jag måste använda flera ranger av samma combo för att få ett vettigt attackmönster. Dvs stridssystemet är varken nyskapande eller effektivt. Det är bara en stor kolloss som man slåss emot lika mycket som med.

Kändes som man hade väldigt mycket mer kontroll över fighterna i de tidigare MMO jag spelat (LOTRO, WoW, DAoC, Eve, EQ etc).

Eh??? Mer kontroll i WoW, LOTRO mm... Ja det är klart du har mer kontroll eftersom i både WoW och LOTRO klickar du på EN motståndare som blir den din karaktär kommer att slå! Övriga motståndare runtomkring får vänta till antingen du dödat den första eller att du markerar en annan du vill göra skada på. På grund av detta känns det som du har mer kontroll...

I AoC kan du välja EN motståndare precis som i mer äldre MMO spel. Men det lilla unika i just AoC är att det behöver du inte, du kan själv placera dig så att du gör skada på två eller fler motståndare och inte välja en specifik motståndare.

DAOC Där har man AE-attacker som melee. Nog för att man får välja en motståndare som target men ändå.
Tycker Conans fightinginterface är ganska räligt, lite guitar hero över det.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem
Skrivet av Toro:
Skrivet av cRYPT0NiT3:
Citat:

Problemet är ju att stridssystemet är ganska dåligt genomfört. Enda skillnaden mellan t.ex. WoW's eller vilken annat mmo spel som helst för den delen är ju att varje attack tar 1-4 knapptryckningar att genomföra. Medans magiker kör samma gamla race. Combos är ofta ganska tråkiga och väldigt lika dana från klass till klass. Dessutom har t.ex. min barbar så få combos att jag måste använda flera ranger av samma combo för att få ett vettigt attackmönster. Dvs stridssystemet är varken nyskapande eller effektivt. Det är bara en stor kolloss som man slåss emot lika mycket som med.

Kändes som man hade väldigt mycket mer kontroll över fighterna i de tidigare MMO jag spelat (LOTRO, WoW, DAoC, Eve, EQ etc).

Eh??? Mer kontroll i WoW, LOTRO mm... Ja det är klart du har mer kontroll eftersom i både WoW och LOTRO klickar du på EN motståndare som blir den din karaktär kommer att slå! Övriga motståndare runtomkring får vänta till antingen du dödat den första eller att du markerar en annan du vill göra skada på. På grund av detta känns det som du har mer kontroll...

I AoC kan du välja EN motståndare precis som i mer äldre MMO spel. Men det lilla unika i just AoC är att det behöver du inte, du kan själv placera dig så att du gör skada på två eller fler motståndare och inte välja en specifik motståndare.

DAOC Där har man AE-attacker som melee. Nog för att man får välja en motståndare som target men ändå.
Tycker Conans fightinginterface är ganska räligt, lite guitar hero över det.

Ja, fattas bara melodin så är allting där.

Skrivet av Shammon:
Skrivet av Toro:
Skrivet av cRYPT0NiT3:
Citat:

Problemet är ju att stridssystemet är ganska dåligt genomfört. Enda skillnaden mellan t.ex. WoW's eller vilken annat mmo spel som helst för den delen är ju att varje attack tar 1-4 knapptryckningar att genomföra. Medans magiker kör samma gamla race. Combos är ofta ganska tråkiga och väldigt lika dana från klass till klass. Dessutom har t.ex. min barbar så få combos att jag måste använda flera ranger av samma combo för att få ett vettigt attackmönster. Dvs stridssystemet är varken nyskapande eller effektivt. Det är bara en stor kolloss som man slåss emot lika mycket som med.

Kändes som man hade väldigt mycket mer kontroll över fighterna i de tidigare MMO jag spelat (LOTRO, WoW, DAoC, Eve, EQ etc).

Eh??? Mer kontroll i WoW, LOTRO mm... Ja det är klart du har mer kontroll eftersom i både WoW och LOTRO klickar du på EN motståndare som blir den din karaktär kommer att slå! Övriga motståndare runtomkring får vänta till antingen du dödat den första eller att du markerar en annan du vill göra skada på. På grund av detta känns det som du har mer kontroll...

I AoC kan du välja EN motståndare precis som i mer äldre MMO spel. Men det lilla unika i just AoC är att det behöver du inte, du kan själv placera dig så att du gör skada på två eller fler motståndare och inte välja en specifik motståndare.

DAOC Där har man AE-attacker som melee. Nog för att man får välja en motståndare som target men ändå.
Tycker Conans fightinginterface är ganska räligt, lite guitar hero över det.

Ja, fattas bara melodin så är allting där.

Sätt igång Amon amarth eller Wizard i bakgrunden så har du härlig stämning till slakten hehe!:up:


signatur
Inaktiv

Age Of Conan är skitnice, sluta bitcha så mycket.

Medlem
Skrivet av Krigshot:

Age Of Conan är skitnice, sluta bitcha så mycket.

Som sagt - spelet må vara hur bra som helst. Det förändrar inte det faktum att Funcom beter sig som praktarslen.


signatur

Det har även Blizzard gjort många gånger.


signatur
Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av savox:

AOC sålde i alla fall 1 miljon boxar tack vare hypen som man lyckligtsvis inte föll för.

Hur många gamecards tror du dom sålde då?

Inga eftersom folk över 18 år har egna kreditkort.

Skrivet av skurk:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av savox:

AOC sålde i alla fall 1 miljon boxar tack vare hypen som man lyckligtsvis inte föll för.

Hur många gamecards tror du dom sålde då?

Inga eftersom folk över 18 år har egna kreditkort.

Jag köpte gamecard. Faktum är att jag alltid föredragit det. Förutom när man lirade SWG.


signatur
Inaktiv

Hehe, snart kommer Guild Wars 2, DET är kommer bli det bästa onlinespelet

Inaktiv

Age of Conan var skitbra, fick mig att ta uppehåll från warcraft och eftersom AoC inte var klart så slutade jag med allt online-spel, GO AOC!

rav
Medlem

Om man ska ta sig an en jätte som WoW så måste man ju fatta att man inte kan släppa ett halvfärdigt spel med massa buggar.
AoC var ganska kul men det är långt ifrån färdigt.

Inaktiv

Det var ett kul spel i början men skulle ha fortsatt så, arrogant PR och patetisk mörkläggning av antalet spelare är minst sagt att skjuta sig själv i foten, inget av det dom utlovade vid releasen fanns där förutom strids-systemet.

Grafikmotorn lider av usel optimering, klasserna är fruktansvärt dåligt balanserade, och all end-game content är så gott som oexisterande. Istället för att prioritera fräknar och bröst kunde dom sett till att fixa PvP och Raids.

AoC är ett tvättäkta exemplar på inkompetens. Och med WAR och WotLK på horisonten så kan dom hälsa hem till alla potentiella kunder. Bara att hoppas på att dom inte gör samma misstag med "The Secret World".

Inaktiv

Och detta insåg jag skulle hända redan i juni när jag cancellade mitt konto. Vad jag menar med det är att om man spelar igenom spelet och testar allt som finns att tillgå inser man ganska snabbt att spelet inte håller i längden, bara en tidsfråga innan alla andra också insåg de samma. De problem som fanns då som står i min post i den andra recensions tråden finns alla kvar.

Problemet är långt ifrån bara infriade löften och dålig hantering av communityin. Jag anser inte att AoC lyckas med en bra balans mellan caster,healer och melee i PvP. Spelet är ett bra melee spel. Allt annat i spelet är så otroligt dåligt genomtänkt. Det kommer aldrig lösas om dom inte gör om spelet helt och de kommer liksom inte hända.

PvEn är också dålig och alldeles för lätt.

Finns inget som är svårt att uppnå i spelet.

Medlem

Ja nu har det gått mer en ett år och det går bara bätre och bätre för conan.vissade sig till slut att dom flesta av er hade fel.Exspansion på på g och på grom och fury servrarna frodas det med spelare.funcom hade för visso en hel del att rätta till men dom har jort ett grymt jobb.så vi som gillade spelet kan få gåtta oss i en nice nice exspansion och härliga T3 raider med mera.T3 raiderna går faktiskt live i dag=)

Medlem

Fast... Såhär i backspegeln så var spelet riktigt dåligt. Riktigt taffligt och det enda man minns från spelet som än idag kan komma på tal är "OLEEEEEEEEEEE" när man dunkar något. Resten är glömt.

En trea, till och med 2010, hade varit ett rättvist betyg. Den fyra som spelet fick var hype-betygsatt för fyra var det då inte värt. Varken vid release eller när det var som störst.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Skriv svar