Star Trek Online premiärfilmat
man ska kunna göra massa taktiska manövers o jox som o nerfa motorerna för o boosta shields.
Utan sånt så skulle det ju inte vara Star Trek.
Hoppas man får stå på bryggan och skrika technobabble också.
"REVERSE POLARITY!!"
"ROTATE FREQUENCIES!!"
"EJECT WARP CORE!!!"
Man ska ju kunna specialisera sig själv inom olika områden och gå från kadett till kapten tillslut, de förra utvecklarna hade planerat att man som människa skulle börja på Starfleet Academy och när man klarat utbildningen(som troligen består av uppdrag) så får man en liten shuttle att åka runt med.
Man skall även kunna vara flera på ett skepp som typ en Galaxy Class (Skeppet från TNG för de som inte är insatta), med flera deck och olika avdelningar.
Återstår dock att se ifall de lyckas, men håller de spelet med nytt content rätt frekvent så kan det nog bli långlivat.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Cryptic har ändrat en hel del saker Dumlen. Är inte säker på att deras vinkel är bättre men jag tycker defenitivt inte att den är sämre.
Alla som är intresserade av det här spelet borde kolla på: http://www.gametrailers.com/player/38185.html
(Man kan skippa förbi Leonard Nemoy's tal då det inte har med spelet att göra)
Ontopic: Jag tycker att det här verkar mycket lovande med tanke på att det inte är nära klart ännu.
Man ska ju kunna specialisera sig själv inom olika områden och gå från kadett till kapten tillslut, de förra utvecklarna hade planerat att man som människa skulle börja på Starfleet Academy och när man klarat utbildningen(som troligen består av uppdrag) så får man en liten shuttle att åka runt med.
Man skall även kunna vara flera på ett skepp som typ en Galaxy Class (Skeppet från TNG för de som inte är insatta), med flera deck och olika avdelningar.
Återstår dock att se ifall de lyckas, men håller de spelet med nytt content rätt frekvent så kan det nog bli långlivat.
Muahaha, man får börja som redshirt med en tricorder och dö först i femtio away missions innan man får en phaser och kan börja försvara sig...
Man ska ju kunna specialisera sig själv inom olika områden och gå från kadett till kapten tillslut, de förra utvecklarna hade planerat att man som människa skulle börja på Starfleet Academy och när man klarat utbildningen(som troligen består av uppdrag) så får man en liten shuttle att åka runt med.
Man skall även kunna vara flera på ett skepp som typ en Galaxy Class (Skeppet från TNG för de som inte är insatta), med flera deck och olika avdelningar.
Återstår dock att se ifall de lyckas, men håller de spelet med nytt content rätt frekvent så kan det nog bli långlivat.
Muahaha, man får börja som redshirt med en tricorder och dö först i femtio away missions innan man får en phaser och kan börja försvara sig...
hehe, redshirts ftw
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Man ska ju kunna specialisera sig själv inom olika områden och gå från kadett till kapten tillslut, de förra utvecklarna hade planerat att man som människa skulle börja på Starfleet Academy och när man klarat utbildningen(som troligen består av uppdrag) så får man en liten shuttle att åka runt med.
Man skall även kunna vara flera på ett skepp som typ en Galaxy Class (Skeppet från TNG för de som inte är insatta), med flera deck och olika avdelningar.
Återstår dock att se ifall de lyckas, men håller de spelet med nytt content rätt frekvent så kan det nog bli långlivat.
Som länkats till (men inte sagts) så börjar man inte så, alla kommer få börja som kapten men med ett litet skepp.
Jag tror på den idéen. Först låter tanken på att man börjar som kadett och tar sig till kapten bra men sen inser man att det blir massa "ointressant" spelande. Det hade kanske funkat om man kunde spendera 12 timmar per dag och är superinbiten i det. Har man bara tid för någon timme om dagen så vill man ha "valuta för tiden", att skrubba phase coils i en timme är inte det i längden
Men som han sa i webcasten så kommer man kunna ha olika specialiseringar som kapten. Janeway är ju forskare, Picard mer diplomat osv.
Man ska ju kunna specialisera sig själv inom olika områden och gå från kadett till kapten tillslut, de förra utvecklarna hade planerat att man som människa skulle börja på Starfleet Academy och när man klarat utbildningen(som troligen består av uppdrag) så får man en liten shuttle att åka runt med.
Man skall även kunna vara flera på ett skepp som typ en Galaxy Class (Skeppet från TNG för de som inte är insatta), med flera deck och olika avdelningar.
Återstår dock att se ifall de lyckas, men håller de spelet med nytt content rätt frekvent så kan det nog bli långlivat.
Som länkats till (men inte sagts) så börjar man inte så, alla kommer få börja som kapten men med ett litet skepp.
Jag tror på den idéen. Först låter tanken på att man börjar som kadett och tar sig till kapten bra men sen inser man att det blir massa "ointressant" spelande. Det hade kanske funkat om man kunde spendera 12 timmar per dag och är superinbiten i det. Har man bara tid för någon timme om dagen så vill man ha "valuta för tiden", att skrubba phase coils i en timme är inte det i längden
Men som han sa i webcasten så kommer man kunna ha olika specialiseringar som kapten. Janeway är ju forskare, Picard mer diplomat osv.
och Kirk.... ja han är Kirk helt enkelt:P
för att citera Kirk: "KHAN!.....KHAN!!!!":P
"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern
Rymdstriderna i STO kommer inte vara "dogfight"-orienterade utan kommer lägga mer fokus på taktiskt planerande.
Hej jag heter mr.bear, jag är fullkomligt clueless vad gäller EVE-Online.
Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games