Carmack: Pc:n inte längre viktigast

Medlem

Gamereactor ringde, de ville ha tillbaks sin diskutions nivå.

Medlem
Skrivet av Earth and Wind:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Speltoppen:

PC Jan-Jun
1. Age of Conan
2. Counter-Strike 1: Anthology
3. World of Warcraft: The Burning Crusade
4. The Sims 2 Fritid
5. World of Warcraft
6. Call of Duty 4: Modern Warfare
7. Warcraft III Reign Of Chaos
8. Warcraft III Frozen Throne
9. Counter-Strike Source
10. World of Warcraft Battlechest

PC-spelare vill ha bra multiplayerspel. De flesta företag som klagar på sin PC-försäljning har inget sådant.

Vi nöjer inte oss längre med ett spel som är slut efter 50 timmar och sedan har en taskig multiplayerdel. När vi kan få ett spel som håller i kanske 5000 timmar.

Har Valve, Blizzard/Activision eller Funcom gått med att konsolerna konkurrerar ut PC? Nej, de satsar på PC precis som tidigare.

Id har precis som många andra företag inte lyckats på den hårdare PC-marknaden och vill inte inse varför.

(Undantaget här är The Sims som ja... säljer i alla fall)

Håller med.
Bästa inlägget i den här tråden.

läs denna artikel http://www.pcgamer.se/nyhetsarkiv/?id=26747

Det är tragiskt att ni kan vara så inihelvete djävla duma i huvudet. Ni menar alltså att dessa 700 000 personer som väljer att ladda ner spelet utan att betala för sig gör detta för att det är FEL PÅ SPELET....

INSE att sålänge det ser ut såhär så kommer företag som vill tjäna pengar i allt större utsträkning strunta i PC marknaden .

Stå då för i helvete inte å whina om detta i d.v.s forum inse istället hur det ligger till och betala för er ...

alla spel på listan är onlinespel dessa är lättare för bliz och andra att se till att de är legala exemplar som används ..... duh

:evil:

p.s 10 seconds to meltdown ........

Då kan väl dom som vill tjäna pengar på PC-marknaden LÄRA SIG GÖRA BRA MULTIPLAYERDEL ISÅFALL.
Inte fan tänker jag lägga massa pengar på ett spel som håller 40 timmar och sen suger. Kolla på Starcraft, det spelar jag fan fortfarande och antal timmar där går inte ens att skriva upp utan att använda tiopotenser (i princip). Diablo 2 är också ett bra exempel, likaså Halflife 1 och 2 (med sina olika moddar så som CS och Team Fortress).
Det är spel som har grym singleplayer och snorbra multiplayer, vilket gör det till ett givet val.

Medlem
Skrivet av Prehn:

Gamereactor ringde, de ville ha tillbaks sin diskutions nivå.

dagens citat!

Själv förstår jag Carmack helt och hållet, själv blir förvånad att han inte har givit upp pc:n vid det här laget. Få köper spel om det inte är mmo eller mp då det krävs en legal kopia.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

dmn
Medlem

Varför är det ingen som nämner alla som piratar spel till 360? Personligen känner jag då ingen som har 360 som inte tankar ner o bränner ut sina spel...

Inaktiv
Skrivet av Prehn:

G4m3r34ct0r ringde, de ville ha tillbaks sin diskutions nivå.

Säger killen som går in i tråden bara för att skriva detta. Och uppenbarligen sitter du och läser Gamereactors forum också.

PC är i en onlinespels era och dessa onlinespel (World of warcraft) rundas av med ett x antal warcraft 3, CS (p12-p14), the sims (tjejer 9 - 15 , snart kommande battlefield heroes (kommer suga, bättre betala en hundring för ett schysst fps lr )'

The sims säljer endast för att småtjejer vill ha IKEA möbler till sina virtuella dockor,

World of Warcraft säljer PGA grupptryck, (Varenda jävel i klassen tjatar på mig)

CS säljer pga P12 coolhet (Alla vet ju att snoppen blir längre om man heter "0m0gn4 namn ^@heaton cooling" på CS och svär.

Warcraft 3 säljer för att 14 åringar gillar DoTa (en vecka)

Game cards säljer för att folk är beroende. (Jag spelar guild wars och ett tag var det enda jag gjorde att klaga på spelet i "all chat", ganska idiotiskt men jag vet att det är folk som gör det på WoW med och när man klagar på spelet man lirar i spelet är man addict.)

Såhär tänker jag:

Singleplayer spel = waste of life.
Kolla en anime film eller southpark etc = waste of life.
Spela onlinespel = waste of life men man kan endå få ut något av det (vänner osv, uppnå något man kan gra osv etc.)

Det ultimata är:

Spela 2 onlinespel och kolla på film på laptopen brevid sin stationära... För att få ut så mkt som möjligt av tiden.

men det värsta man kan göra är:

Spela FPS på konsol. VAD blir du bra på? VAD är det roliga? VAD fan har du ett FPS till din KONSOL för?

+ cred till WII som vågar sticka ut.


signatur

a"C"RED -

Medlem

Fragbite was here... Eller vad är det man brukar skriva nu för tiden?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jag tror att de senaste pc-spelen har sålt dåligt till viss del beroende på de skyhöga systemkraven de har. Alla har inte lust eller råd att upgradera sin dator till det allra senaste. Min senaste datoruppgradering gick på 7000:- (nytt moderkort,minnen och cpu) och ändå skaffade jag inte det bästa som fanns. Då känner nog många att det är lämpligare att skaffa en 360. Och vad behöver man när man har en 360? spel!

Medlem

Heresy!


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

darknshy: "You know, that's just, like, your opinion, man."

Jag förstår faktiskt inte poängen med inlägget. Du spyr galla över några företeelser och berättar vad du tycker om att göra. Jaha...? Är det ett skämt, eller ville du bara avreagera dig på något vis, av någon anledning? To each his own, och allt det där.

Inaktiv
Skrivet av darknshy:

men det värsta man kan göra är:

Spela FPS på konsol. VAD blir du bra på? VAD är det roliga? VAD fan har du ett FPS till din KONSOL för?

+ cred till WII som vågar sticka ut.

Jag lirar en del FPS på konsol, och förstår inte ditt resonemang här.

Vadå vad man blir bra på?

Och jag tycker det är jäkligt roligt, det är ett spel och det är ju för bövelns skull meningen att det ska vara roligt.

Och på din sista fråga så har jag hoppat till konsol av två simpla anledningar: pengar och det sociala.

För att förklara: jag tycker det är riktigt tråkigt att spela spel utan vänner. Och för mig så räknas inte några chat-kompisar. Det enda sättet för mig att avnjuta ett spel är att göra det med vänner, och umgås samtidigt.

Och där slår konsolen datorn helt överlägset enligt mig. Att sitta med fyra vänner och lira COD i splitscreen är sjukt soft. (Jag får inte alls samma känsla av att sitta tillsammans med datorerna.) Det är det enda sättet som spel är kul på. Det är mer det sociala som jag gillar, inte alltid själva spelet.

Men det är mig, och det sättet som jag avnjuter mina spel. Dock kan jag inte säga att jag förstår er som så brutalt håller er ENDAST vid datorn. Men så är jag ingen riktig gamer heller så.

Medlem
Skrivet av andman:

"You know, that's just, like, your opinion, man."

Underbar film!

Angående nyheten: Personligen så bryr jag mig inte vad Carmack tycker, av den anledningen att jag inte gillat något av deras spel sedan Doom2 något vidare.

Men det är klart att i dagens diskussioner om pc vs. konsol så är det heta ord för vissa.

Medlem

Pcn kommer dock alltid vara störst, ingen konsoll kommer bli större, det gäller bara att komma med nya spelidér och inte samma shit år efter år.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Jag tror att de senaste pc-spelen har sålt dåligt till viss del beroende på de skyhöga systemkraven de har. Alla har inte lust eller råd att upgradera sin dator till det allra senaste. Min senaste datoruppgradering gick på 7000:- (nytt moderkort,minnen och cpu) och ändå skaffade jag inte det bästa som fanns. Då känner nog många att det är lämpligare att skaffa en 360. Och vad behöver man när man har en 360? spel!

Tror det där är rätt så olika, när man var yngre så var det så klart svårt att ta sig råd att köpa nytt, och man satt ofta med halv-skit.
Men när man blev äldre och började jobba, så har man aldrig fått behöva sitta vid nån gammal bråte.
uppgraderar titt som tätt MB,minne,CPU,GFX och det brukar väll bli runt 5-6tusen på 2år, det är jävligt lite faktist och har man jobb så är det inga problem.

Trotts den ekonomiska biten är det välldigt många spel idag som man "känner" riktar sig imot en yngre public, tycker det krockar lite, men jag antar att företagen räknar med att föräldrar ska köpa?
Det vore nog klokare att göra lite mera "vuxet" och rikta sig imot dom som kan köpa det dom ser i affären utan att bli fattig på två röda?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av darknshy:
Skrivet av Prehn:

G4m3r34ct0r ringde, de ville ha tillbaks sin diskutions nivå.

Säger killen som går in i tråden bara för att skriva detta. Och uppenbarligen sitter du och läser Gamereactors forum också.

PC är i en onlinespels era och dessa onlinespel (World of warcraft) rundas av med ett x antal warcraft 3, CS (p12-p14), the sims (tjejer 9 - 15 , snart kommande battlefield heroes (kommer suga, bättre betala en hundring för ett schysst fps lr )'

The sims säljer endast för att småtjejer vill ha IKEA möbler till sina virtuella dockor,

World of Warcraft säljer PGA grupptryck, (Varenda jävel i klassen tjatar på mig)

CS säljer pga P12 coolhet (Alla vet ju att snoppen blir längre om man heter "0m0gn4 namn ^@heaton cooling" på CS och svär.

Warcraft 3 säljer för att 14 åringar gillar DoTa (en vecka)

Game cards säljer för att folk är beroende. (Jag spelar guild wars och ett tag var det enda jag gjorde att klaga på spelet i "all chat", ganska idiotiskt men jag vet att det är folk som gör det på WoW med och när man klagar på spelet man lirar i spelet är man addict.)

Såhär tänker jag:

Singleplayer spel = waste of life.
Kolla en anime film eller southpark etc = waste of life.
Spela onlinespel = waste of life men man kan endå få ut något av det (vänner osv, uppnå något man kan gra osv etc.)

Det ultimata är:

Spela 2 onlinespel och kolla på film på laptopen brevid sin stationära... För att få ut så mkt som möjligt av tiden.

men det värsta man kan göra är:

Spela FPS på konsol. VAD blir du bra på? VAD är det roliga? VAD fan har du ett FPS till din KONSOL för?

+ cred till WII som vågar sticka ut.

Gamereactor ringde och ville ha tillbaks darknshy.

Medlem

Who cares, spela det ni tycker är kul.

Inaktiv

Jag har då tankat de senaste spelen. Tyvärr blir det inte speciellt mycket billigare och ibland dyrare än att köpa boxat. Men bara för att det är så fruktansvärt smidigt så blir det att man öppnar plånboken via Steam.

Carmack borde pensionera sig och låta nya förmågor ta över. Han har ridigt på gamla meriter ett bra tag nu och nu börjar det bli riktigt pinsamt. Tror att det är han som är hemlig utveckalre av Dune Nukem Forever...


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem
Skrivet av RastaMan:
Skrivet av darknshy:

men det värsta man kan göra är:

Spela FPS på konsol. VAD blir du bra på? VAD är det roliga? VAD fan har du ett FPS till din KONSOL för?

+ cred till WII som vågar sticka ut.

Jag lirar en del FPS på konsol, och förstår inte ditt resonemang här.

Vadå vad man blir bra på?

Och jag tycker det är jäkligt roligt, det är ett spel och det är ju för bövelns skull meningen att det ska vara roligt.

Och på din sista fråga så har jag hoppat till konsol av två simpla anledningar: pengar och det sociala.

För att förklara: jag tycker det är riktigt tråkigt att spela spel utan vänner. Och för mig så räknas inte några chat-kompisar. Det enda sättet för mig att avnjuta ett spel är att göra det med vänner, och umgås samtidigt.

Och där slår konsolen datorn helt överlägset enligt mig. Att sitta med fyra vänner och lira COD i splitscreen är sjukt soft. (Jag får inte alls samma känsla av att sitta tillsammans med datorerna.) Det är det enda sättet som spel är kul på. Det är mer det sociala som jag gillar, inte alltid själva spelet.

Men det är mig, och det sättet som jag avnjuter mina spel. Dock kan jag inte säga att jag förstår er som så brutalt håller er ENDAST vid datorn. Men så är jag ingen riktig gamer heller så.

Hur roligt är det att sitta och spela 4 personer på en TV så länge man inte har en hundra tummare, spela ett spel där styrningen är fuckad och med autoaim osv.? Tyvärr, FPS på konsoll är långt ifrån lika bra som till PC, de som som trots allt tycker så har oftast själv aldrig speleat mycket på en PC.
Har själv givetvis en 360 men där köper man spel som en konsoll är bäst på, spel som ska/bör spelas med kontroll, t.ex. GTA, Gears of war, Lost oddysey och andra konsoll spel men inte spel som hör hemma på mus + tangentbord alltså FPS och RTS

Förövrigt så angående det hela med konsoll vs PC så är enligt mig ett stort problem e-sport/competetative gaming. Finns normalt sett inga sådanna möjligheter till xbox spel och då de finns är det ett skämt mot PC:ns motsvarigheter.

Inaktiv
Skrivet av Prehn:
Skrivet av darknshy:
Skrivet av Prehn:

G4m3r34ct0r ringde, de ville ha tillbaks sin diskutions nivå.

Säger killen som går in i tråden bara för att skriva detta. Och uppenbarligen sitter du och läser Gamereactors forum också.

PC är i en onlinespels era och dessa onlinespel (World of warcraft) rundas av med ett x antal warcraft 3, CS (p12-p14), the sims (tjejer 9 - 15 , snart kommande battlefield heroes (kommer suga, bättre betala en hundring för ett schysst fps lr )'

The sims säljer endast för att småtjejer vill ha IKEA möbler till sina virtuella dockor,

World of Warcraft säljer PGA grupptryck, (Varenda jävel i klassen tjatar på mig)

CS säljer pga P12 coolhet (Alla vet ju att snoppen blir längre om man heter "0m0gn4 namn ^@heaton cooling" på CS och svär.

Warcraft 3 säljer för att 14 åringar gillar DoTa (en vecka)

Game cards säljer för att folk är beroende. (Jag spelar guild wars och ett tag var det enda jag gjorde att klaga på spelet i "all chat", ganska idiotiskt men jag vet att det är folk som gör det på WoW med och när man klagar på spelet man lirar i spelet är man addict.)

Såhär tänker jag:

Singleplayer spel = waste of life.
Kolla en anime film eller southpark etc = waste of life.
Spela onlinespel = waste of life men man kan endå få ut något av det (vänner osv, uppnå något man kan gra osv etc.)

Det ultimata är:

Spela 2 onlinespel och kolla på film på laptopen brevid sin stationära... För att få ut så mkt som möjligt av tiden.

men det värsta man kan göra är:

Spela FPS på konsol. VAD blir du bra på? VAD är det roliga? VAD fan har du ett FPS till din KONSOL för?

+ cred till WII som vågar sticka ut.

Gamereactor ringde och ville ha tillbaks darknshy.

DarkNshY ringde och han ville ha tillbaka Prehn på sitt favvo forum Gamereactor!


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av anon_38597:

Visst pcn drar kanske in pengar men hur många pc-exklusiva spel finns där eller är på väg som verkar bra?... Crysis? Det jag menar med att pcn är på väg att dö, konsolerna får alla grymma spel antingen exklusiva eller till pc också.

Stalker: Clear Sky? Far Cry 2? Operation Flashpoint 2? ARMA 2? Crysis: Warhead? Det är dom jag kommer på lite hastigt iaf. I princip alla fps som kommer till konsollerna kommer ju till PC'n också, så jag förstår inte hur du kan säga att PC'n är på väg att dö för att utvecklarna expanderar till fler plattformar. Personligen så ser jag inte något exklusivt konsoll-spel som särskillt grymt alls. Halo? Bad Company? Gears Of War 2? Hah, snälla.

Skrivet av Earth and Wind:

läs denna artikel http://www.pcgamer.se/nyhetsarkiv/?id=26747

Det är tragiskt att ni kan vara så inihelvete djävla duma i huvudet. Ni menar alltså att dessa 700 000 personer som väljer att ladda ner spelet utan att betala för sig gör detta för att det är FEL PÅ SPELET....

INSE att sålänge det ser ut såhär så kommer företag som vill tjäna pengar i allt större utsträkning strunta i PC marknaden .

Stå då för i helvete inte å whina om detta i d.v.s forum inse istället hur det ligger till och betala för er ...

alla spel på listan är onlinespel dessa är lättare för bliz och andra att se till att de är legala exemplar som används ..... duh

:evil:

p.s 10 seconds to meltdown ........

Vilken dum jämförelse Om ett spel läcker ut så långt innan release så är det väl klart som tusan att folk som ser fram emot spelet laddar ner det för att prova. Självklart är det många av dessa som sedan köper spelet. Och sen är ju ett sånt här spel guld värt för dom som jagar ratio på torrent-sidor, alltså folk som antagligen inte ens spelar det. Och till sist så hade ju typ halva världen redan lirat Assassins Creed på konsol och insåg där vilket skitspel det egentligen var. Dom hade ju inte precis mycket av sin otroliga hype kvar när det släpptes på PC. Till skillnad från tex GTA så är detta absolut inte ett spel värt att betala för två gånger.

Skrivet av Wartex:

Min senaste datoruppgradering gick på 7000:- (nytt moderkort,minnen och cpu) och ändå skaffade jag inte det bästa som fanns.

Wow, känn dig otroligt blåst Då får man ju skylla sig själv.
Jag lägger inte ut mer än 4000kr på datorn om året, och jag lirar då allt med maxad grafik utan problem. Som någon annan nämnde så är detta kämpigare när man är fattig student. Så fort du fixat ett jobb så är dessa årliga uppgraderingar en fis i oceanen.

Inaktiv
Skrivet av ElyziuM:
Skrivet av KlosterKatten:

Svikare..

Det är vi PC användare som är svikare som inte köper spelen utan laddar ner dom.

Haha!

Ja, det är därför de släpper gratisspel som Quake Live. För att de behöver så mycket pengar.

Inaktiv
Skrivet av ElyziuM:
Skrivet av KlosterKatten:

Svikare..

Det är vi PC användare som är svikare som inte köper spelen utan laddar ner dom.

behöver inte läsa mer kommentarer i den här tråden efter det här

true shit is true
pirater (yours truly) tog död på pc-marknaden

Medlem
Skrivet av Qrush:

Super Paper Mario och en eldriven sportbil. Manligt! (paper mario är faktist roligt dock. )

Din är väll skit bra att han gör något för miljön och kör en el bil skiter hur "manligt" det är, om alla slutade tänka hur manlig eller töntiga saker var kanske mina barn skulle vara vid liv om 40 år och inte ha 10tal sjukdomar pga smogg

jag tycket teslan är najs hade jag haft körkort och råd hade jag köpt en.

p.s finns massa som säger att "pirater" inte dödar något kanske bara är sämre spel?

Medlem

Läsa Darknshys inlägg: Waste of Life...

Jag gillar FPS bättre på konsol faktiskt!

Och till alla som säger att Wii sticker ut. Wii sticker inte ur mängden, Wii ÄR mängden. Casual gaming är framtiden, spel som vi känner till det och som många av er har sett utvecklats sedan mediet var ungt kommer att minska.

Men lets face it, konsol har mer social potential än en PC. Jag har svårt för att tycka att Wow är särskilt socialt, jag tror att det är otroligt svårt att få äkta vänner genom ett onlinespel. Att däremot ha en Tekken-turnering eller spela Guitar Hero med sina vänner är ju guld! Jo visst, jag skulle kunna skaffa GH till PC, installera skiten, skaffa en 10 meter lång USB-slabb och koppla in den i TVn. Men det vore som Darknshy så artikulärt uttryckte det: A waste of life. Under den tiden som jag gjorde det skulle jag faktiskt kunna spela 2 onlinespel och kolla på film på laptopen! ULTIMATE!!!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Pc:ns framtid ligger i mycket blåsväder nu. Jag tror inte den kommer dö, men konsol har på senare tiden för mig i alla fall varit en bättre plattform angående underhållning från spel. Men snart kommer ju starcraft 2 också och som en trogen nötare av wc3 spelar jag nog mer dator än konsol. Men skillnaden är kanske att på datorn spelar jag spel som jag köpte för 200 kr och tja konsolspelen behöver man kanske inte nämna priset på...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

det är som när det gick från C64/(Spectrum) -> Amiga/(Atari) -> PC .. dags för nästa paradigmskifte och samma sak har dödat varje plattform.

endless piracy ftw!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Citat:

Carmack borde pensionera sig och låta nya förmågor ta över. Han har ridigt på gamla meriter ett bra tag nu och nu börjar det bli riktigt pinsamt.

Det där får du allt vidareutveckla lite! På vilket sätt har han ridit på sina gamla meriter menar du? Och vad har han gjort som är pinsamt?


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Inaktiv

LOL, det ni tycker är roligt är jättetråkigt! Tacka vet jag det som jag tycker är kul, det är det enda som är objektivt roligt!

Fattar inte att ni kan slösa bort er tid med det där underlägsna dravlet, tyder bara på att ni är fjortisar.


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Medlem

Tycker det är mycket skitsnack om att kopieringen gör att de inte vågar släppa spel till pc.
Kopieringen är större för att det finns mer programsom folk använder till den,det är ju inte direkt att nån konsoltomte tar ner ett bildredigerings program och editerar eller redigerarr film mm, sen när det kommer till spel kopieras det till konsol mer än vad pc gör då det chipas om hit o dit med det ena eller andra chipet.


signatur

//Obs mina åsikter
Vengeance

Medlem
Skrivet av anon_38597:

Det jag menar med att pcn är på väg att dö, konsolerna får alla grymma spel antingen exklusiva eller till pc också.

Tror vi tänker likadant, bara lite olika vinkel på det.

Skrivet av F3D:

true shit is true
pirater (yours truly) tog död på pc-marknaden

Det enda piraterna dödar är företagen som inte kan anpassa sig, digital darwinism. De företag som kan hänga med i utvecklingen tjänar rätt bra med pengar, testa klicka på länkarna i mitt tidigare inlägg.

Medlem
Skrivet av Earth and Wind:

läs denna artikel http://www.pcgamer.se/nyhetsarkiv/?id=26747

Det är tragiskt att ni kan vara så inihelvete djävla duma i huvudet. Ni menar alltså att dessa 700 000 personer som väljer att ladda ner spelet utan att betala för sig gör detta för att det är FEL PÅ SPELET....

INSE att sålänge det ser ut såhär så kommer företag som vill tjäna pengar i allt större utsträkning strunta i PC marknaden .

Stå då för i helvete inte å whina om detta i d.v.s forum inse istället hur det ligger till och betala för er ...

alla spel på listan är onlinespel dessa är lättare för bliz och andra att se till att de är legala exemplar som används ..... duh

:evil:

p.s 10 seconds to meltdown ........

Spelet kom ut innan release. Ganska logiskt då att många fans valde att ladda ner det.

Sen 700 000 nerladdningar är inte samma sak som 700 000 personer och än mindre 700 000 potentiella köpare.

World of Warcraft går att spela nästintill perfekt på piratserver (vet en kille som har en), Battlefield 2 också och jag tror inte det är mycket annorlunda för de andra spelen. Sen finns virtuella närverk som hamashi där piratversioner fungerar perfekt. Sen The Sims 2 säljer fortfarande enormt bra och jag tror inte att det skulle vara speciellt svårt att kopiera.

Du verkar tro att jag brukar ladda ner spel. Jag betalar/har betalat för alla de spel jag sitter och spelar hemma just nu. Vilka är:

Battlefield 2 (med moddar)
Call of Duty 4
World of Warcraft

På detta kan jag tillägga att jag inte fullt spelat ut något singelplayerspel förutom Call of Duty, Half-life 2 och Halo/Halo 2 sedan Half-Life.

Många spel har en dålig och upprepande singelplayerdel. Då kan inte det helt enkelt mäta sig med de multiplayerspel som finns ovan. Man tröttnar en bit in i spelet.

40 timmars spelande motiverar inte mig till att lägga ut halva mitt studiebidrag när jag kan sitta i flera veckor och spela Call of Duty för samma summa.

Sen finns det vissa få singelplayerspel som man faktiskt kan spela i hundratals timmar i singelplayer och fortfarande ha kul. Exempel är Hearts of Iron 2, Half-life och Diablo 2.

På konsoler kan företagen ta ut mer pengar för sämre spel. På PC måste man lyckas för att få en plats ibland de andra stora titlarna.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Skriv svar