Blizzard söker ny AD till Diablo III

Medlem
Skrivet av MINO7AURO:

Jag har skickat in mitt CV nu iaf

Lycka till!

Medlem

Alla klagar så mkt på texturerna, är inte det som är så hemskt. Tycker själva världen ser helt ok ut. Designen på karaktärer och dylikt är dock det som ser så illa ut. Barbaren ser verkligen ut som den är saxad rakt ifrån warcraft.

Hoppas bara inte spelet kommer nästa höst... lär ju inte kunna spela på flera månader då >.<


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag väntar mig inget men jag hoppas ändå på en råare och kargare miljö.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Hoppas de inte ändrar ett skit. Det ser asbra ut som det är. Och jag har svårt att tro att de ändrar det; de vet vad de gör.

Förutom färgpaletten ser jag inte så himla många paraleller till World of Warcraft. Och oavsett vad så är det ljusår vackrare än sagda MMORPG.

Medlem

Diablo III Art Director Quits, Game Remains The Same
http://kotaku.com/5034395/diablo-iii-art-director-quits-game-...

"Regarding Brian, he recently resigned to form a startup company "outside the game industry", which is why we posted about the open position. That change won't impact the game...we're really pleased with the look and feel that Brian helped create for Diablo III, and the new person we bring aboard will work with other artists on the team to maintain the art style moving forward."

Inaktiv

Hoppas de inte ändrar det så det blir mörkare. =/ De bilder/filmer man har sett ifrån spelet verkar ju riktigt lovande. Mörkare? Så man knappt ser något? O.o Nej tack helst inte. =/

Medlem

De hungrigaste fågelungarna piper högst. Man hör inget från alla de som är nöjda med hur det ser ut, men alla som vill ha grynig 2d-grafik i 800x600 där man måste maxa gamman på skärmen för att kunna spela kan då banne mig inte hålla käft.

Medlem

dom lyssnar på fansen, det är bra. !


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

WoW har alltid handlat om färgglada karikatyrer och skit medans Diablo har haft "verklig" grafik. Inga överdrivna färger eller karikatyrer alltså.
Kolla bara på screenshotsen, ser det verkligt ut eller ser det ut som WoW?
Precis.

Deras motor SUGER MEGAPUNG om det är sant att dom inte kan få sånt ljus som dom har photoshoppat fram på bilderna. Hur kommer det sig att t.ex Unreal 3-motorn skulle kunna rendera exakt samma scen fast med sånt där perfekt ljus utan problem? Och dessutom skulle man kunna få lite reflektioner, något som verkar saknas helt i det här. Marken nere i en grotta borde ju på sina ställen vara våt och slemmig, dessutom skulle man kunna få en del monster att se riktigt slemmiga och köttiga ut. Som det är nu är allt helt matt och tråkigt, precis som i WoW.
En fet armor i WoW har inga som helst reflektioner, trots att den är gjord av stål.

Diablo 3 ska vara mästaren på realistisk köttighet fan! En armor och en yxa ska glänsa vackert i solskenet och sen färgas rött av blod när man är nere och köttar. Utan karikatyrer nånstans.

Det här är ju knappast mer krävande dessutom:
http://www.diii.net/gallery/data/553/snapshot44.png
"Slight darker, less greens and blues, more red and greys, shadows and a little more contrast and sharpened edges + enhanced lights..."
(Observera avsaknaden av nån form av reflektion.)

Den här är perfekt:
http://www.diii.net/gallery/showphoto.php?photo=760&cat=553&s...

Och den här:
http://www.diii.net/gallery/showphoto.php?photo=759&cat=553&s...

Den här bilden prickar vad de flesta känner, inkl mig:
http://www.diii.net/gallery/data/553/palette11.jpg

Medlem
Skrivet av dosman:

Tvivlar på att de kommer välja att behålla samma stil från Diablo 1 & 2 när det är så mycket enklare att bara kopiera från World of Warcraft.

10 miljoner spelare kan inte ha fel eller hur?

Nä du såg ju hur de gick med nazismen

Hoppas verkligen inte att detta beror på att fansen tycker att Diablo 3 är för färgglatt

Medlem

Men folk vill ha det mörkare, gå in på options och dra ner på gamman. Så klart!

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Diablo 3 ska vara mästaren på realistisk köttighet fan! En armor och en yxa ska glänsa vackert i solskenet och sen färgas rött av blod när man är nere och köttar. Utan karikatyrer nånstans.

Det här är ju knappast mer krävande dessutom:
http://www.diii.net/gallery/data/553/snapshot44.png
"Slight darker, less greens and blues, more red and greys, shadows and a little more contrast and sharpened edges + enhanced lights..."
(Observera avsaknaden av nån form av reflektion.)

Den här är perfekt:
http://www.diii.net/gallery/showphoto.php?photo=760&cat=553&s...

Och den här:
http://www.diii.net/gallery/showphoto.php?photo=759&cat=553&s...

Den här bilden prickar vad de flesta känner, inkl mig:
http://www.diii.net/gallery/data/553/palette11.jpg

Medlem

En sak de skulle kunna göra för att göra spelet "mörkare" som inte tar någon så speciellt lång tid är att lägga in Kontrast, Gamma och Brightness med i Options. Ifall vi bara höjer Kontrasten och Gamman och sönker Brightness får vi ett mörkare Diablo! (Eller så var det andra hållet)

Medlem
Skrivet av dosman:

Tvivlar på att de kommer välja att behålla samma stil från Diablo 1 & 2 när det är så mycket enklare att bara kopiera från World of Warcraft.

10 miljoner spelare kan inte ha fel eller hur?

Och 100 miljarder flugor kan inte ha fel...bajs är gott.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Verkar som många inte förstår att det inte är så mycket mörkare ljus folk vill ha utan mörkare känsla. att göra spelet mörkare i dungeons etc , och låta spelaren bära en ljuskälla, och ha fiender som gömmer sig i skuggorna etc kan ju givetvis bidra med denna känsla men är inte nödvändigt. är just cartoony stilen i spelet som inte passar in i diablo universumet anser jag. diablo 1 hadde den bästa känslan någonsin som skapades av både grafiken och musiken, släng på tristam themet och njut :).

Medlem

Art Directorn lägger till lite mer färg och ljus från en föregångare som vara ganska platt och färglöst och (en viss del av) spelvärlden går i taket som om han var en belgisk pedofil som dunkar sönder kattungar i jutesäckar.

Att fixa en grafik där man inte ser ett skit på skärmen borde ju inte vara så svårt att fixa, om nu folk vill det. "SLIGHT darker"... haha. Den ser ut som någon som springer runt med solglasögon inomhus. Vill man ha realism är det ju bara att låta varenda katakomb vara totalt kolsvart samt låta det bli väldigt svårt att se något överhuvudtaget under natten, så får man springa runt och slåss i totalt beckmörker, eller glömma allt vad tvåhandsvapen heter och springa runt med en fackla som ger ett svagt, svagt sken i 30 minuter. Man kommer säkert få 300 fps och de kan lägga 100% energi på storyn och ljudet.

Förslagen är ju perfekta om man vill göra en nostalgitripp 10 år tillbaka i tiden, med grynig, färglös SVGA-grafik där man inte ser ett skit av detaljerna på skärmen. Vad är det som ökar realismen av att springa runt i en sliten rastermålning som samlat damm och tappat färg i 20 år?

Medlem

Diablo III kommer säkert vara hur bra som helst. Känns bra att de förnyar lite. Jag tror inte det kommer bli ett gull-i-gull-spel bara för det är lite ljus och färger.
Blizzard vet hur Diablo ska se ut.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jag tycker nya FPS ska kolla lite mer på Doom 1, det hade så skön känsla, grafiken var perfekt!


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

De kan ha vilken grafisk stil som helst enligt mig, är ändå likgiltig inför Diabloserien

Medlem

Håller med, skiter faktiskt i vilken stil spelet har, de filmer/bilder jag sett är strålande bra som de är. Det är snarare spelets karaktär som sätter färgen, dvs, humorn, musiken, stämningen mm.
Hoppas inte detta fördröjer spelet nämnvärt, vill ha det i min hand så snart det går.

Inaktiv
Skrivet av Schimpans:

Art Directorn lägger till lite mer färg och ljus från en föregångare som vara ganska platt och färglöst och (en viss del av) spelvärlden går i taket som om han var en belgisk pedofil som dunkar sönder kattungar i jutesäckar.

Att fixa en grafik där man inte ser ett skit på skärmen borde ju inte vara så svårt att fixa, om nu folk vill det. "SLIGHT darker"... haha. Den ser ut som någon som springer runt med solglasögon inomhus. Vill man ha realism är det ju bara att låta varenda katakomb vara totalt kolsvart samt låta det bli väldigt svårt att se något överhuvudtaget under natten, så får man springa runt och slåss i totalt beckmörker, eller glömma allt vad tvåhandsvapen heter och springa runt med en fackla som ger ett svagt, svagt sken i 30 minuter. Man kommer säkert få 300 fps och de kan lägga 100% energi på storyn och ljudet.

Förslagen är ju perfekta om man vill göra en nostalgitripp 10 år tillbaka i tiden, med grynig, färglös SVGA-grafik där man inte ser ett skit av detaljerna på skärmen. Vad är det som ökar realismen av att springa runt i en sliten rastermålning som samlat damm och tappat färg i 20 år?

Hehe jag är böjd att hålla med. Jag såg Diablo 2 för inte alls längesedan, och det är rätt grilligt. Det är typ snäppet bättre än 16 färger. Många utomhus-banor har någon slags "blixtljus" med, vilket ger en rätt ogästvänlig känsla, men att det inte skulle gå att förmedla mörker på något annat sätt tror jag inte på.

http://texasrugby.files.wordpress.com/2007/04/diablo2_screen0...

Tja vi får se vad folk säger när det väl kommer ut.... typ 2010 Q4. Själv hoppa jag att det blir härligt cooplir med polarna.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Det behövs nytt blod in som inte har fått den här wow skadan som dom andra som jobbar där. Det skall inte behöva vara så att allt det nya som dom gör eller tar i skall behöva vara wow stuck i. Det börjar bli jävligt tjötigt med allt som har att göra med wow.

Medlem

Problemet är ju att dom som gjorde diablo 2 inte finns kvar där längre utan dom har bara folket som har gjort WoW till hands. Ja vad får man då, ja samma barnsliga grafik. Screenshotsen som har redigerats av folk (där dom gjort väldigt små ändringar) visar att det GÅR att göra skiten med rätt känsla, bara att dom skitit i det totalt för dom inte fattar nått annat än just WoW.

12
Skriv svar