Animationsdemo från Red Faction-skapare

Medlem

Jävligt snyggt! Det största problemet med dagens animationer tycker jag dock snarare är att dom är så sega och livlösa, inte just att dom inte är lika detaljerade. Men men, detta är ju klart ett stort steg i rätt riktning iaf

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Jag föredrar nog att spel inte ser så verkliga ut faktiskt.
Verkligare än Mass Effect vill jag inte ha det. Nöjer mig med Half-Life 2: Episode 2 faktiskt,
Visst synkning av läppar och utökade animationer men inte mer realistiskt.

varför?

Medlem

Ser riktigt snyggt ut.

Gen
Medlem

Okej, det där var episkt snyggt!

Medlem

fan vad ballt, sånna ansiktsuttryck vill jag ha i spel, inte sånna där de bara uttrycker sig med tex ögonen. Gubben ser ut som om att han är gjord med shader model 4.0, men de andra två på sidorna ser ut som 3.0:P


signatur

cags

Medlem
Skrivet av pazu:
Skrivet av MaXMC:

Jag föredrar nog att spel inte ser så verkliga ut faktiskt.
Verkligare än Mass Effect vill jag inte ha det. Nöjer mig med Half-Life 2: Episode 2 faktiskt,
Visst synkning av läppar och utökade animationer men inte mer realistiskt.

varför?

Kan du tänka dig typ Doom 4-5? Där alla människor ser helt verkliga ut, har 3D-modellerat inre och ser ut som vilken person som helst du skulle träffa dagligen. Sedan sätter du en hagelbössa till hakan på dem å ser hur hjärnsubstans etc sprutar över omgivningen... Nej tack, det slipper jag gärna. Snacka om att politiker/aktivister kommer att få något att förbjuda spelen för...

Så länge gubbarna ser någorlunda tecknade/artificiella så känns det ju fortfarande som ett spel.

Den kvalitet vi har på ansiktens utseende idag (eller när RAGE kommer ut) är fullt tillräckligt. Vad som behövs jobba på är ansiktsuttryck, kroppsspråk och generellt Artificiell Intelligens.

Medlem

Förlåt men jag måste säga att jag inte tyckte att det såg så bra ut med han längst till höger Kolla på honom hela tiden, speciellt när han pratar, så att ni inte bara förundras över detaljrikedomen på gamlingen:D

Inaktiv
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av pazu:
Skrivet av MaXMC:

Jag föredrar nog att spel inte ser så verkliga ut faktiskt.
Verkligare än Mass Effect vill jag inte ha det. Nöjer mig med Half-Life 2: Episode 2 faktiskt,
Visst synkning av läppar och utökade animationer men inte mer realistiskt.

varför?

Kan du tänka dig typ Doom 4-5? Där alla människor ser helt verkliga ut, har 3D-modellerat inre och ser ut som vilken person som helst du skulle träffa dagligen. Sedan sätter du en hagelbössa till hakan på dem å ser hur hjärnsubstans etc sprutar över omgivningen... Nej tack, det slipper jag gärna. Snacka om att politiker/aktivister kommer att få något att förbjuda spelen för...

Så länge gubbarna ser någorlunda tecknade/artificiella så känns det ju fortfarande som ett spel.

Den kvalitet vi har på ansiktens utseende idag (eller när RAGE kommer ut) är fullt tillräckligt. Vad som behövs jobba på är ansiktsuttryck, kroppsspråk och generellt Artificiell Intelligens.

Får lov att hålla med litegranna.. Vill inte gärna skjuta skallen av en liten unge som ser sådär verklig ut

Medlem

det finns ett problem med hyper realism på båda film och spel när det kommer till animerade figurer. så som tex final fantasy och spel kan ni komma på nåt bra själva.

Det är samma sak som när vi pratar med en person i verkligheten som har nån form av problem att inte kunna visa känslor, alls eller störningar. Vi blir "äcklade" av den här personen och hur den beteer sig och misstror denne som person.
det är inget vi gör ett direkt val av, det är en inbyggd och ytlig grej som vi alla har. vi får en bild av att det är nåt fel på personen och kanske inte kan förklara det eller direkt tänker på det. men det finns där.

att försöka sig på att göra hyper realism och misslyckas, är värre än att köra med mindre realism som folk lättare kan acceptera.

det finna artiklar om det i samband med just 3d animation på nätet. postar om jag hittar.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av pazu:
Skrivet av MaXMC:

Jag föredrar nog att spel inte ser så verkliga ut faktiskt.
Verkligare än Mass Effect vill jag inte ha det. Nöjer mig med Half-Life 2: Episode 2 faktiskt,
Visst synkning av läppar och utökade animationer men inte mer realistiskt.

varför?

Kan du tänka dig typ Doom 4-5? Där alla människor ser helt verkliga ut, har 3D-modellerat inre och ser ut som vilken person som helst du skulle träffa dagligen. Sedan sätter du en hagelbössa till hakan på dem å ser hur hjärnsubstans etc sprutar över omgivningen... Nej tack, det slipper jag gärna. Snacka om att politiker/aktivister kommer att få något att förbjuda spelen för...

Så länge gubbarna ser någorlunda tecknade/artificiella så känns det ju fortfarande som ett spel.

Den kvalitet vi har på ansiktens utseende idag (eller när RAGE kommer ut) är fullt tillräckligt. Vad som behövs jobba på är ansiktsuttryck, kroppsspråk och generellt Artificiell Intelligens.

Får lov att hålla med litegranna.. Vill inte gärna skjuta skallen av en liten unge som ser sådär verklig ut

Men att ni ser det film är okey? Senaste Rambo-filmen är t.ex. något ni skulle få mardrömmar av? Och kom inte och säg att det är p.g.a. att ni styr karaktärerna i spel...


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Shit, hur snyggt som helst.

Medlem

Hahaha, fan vad coolt

Medlem
Skrivet av bleak:

Vill inte gärna skjuta skallen av en liten unge som ser sådär verklig ut

...och i exakt vilka spel skjuter man huvudet av ungar?

Dagisnivå på argumenten här.


signatur
Medlem

nice grafiken gör framsteg varje dag, rätt nice o se faktiskt, synd bara att det oftast betyder stora pengar på nya data delar också =P

Medlem

the uncanny valley strikes again :x

Medlem
Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Bara jag som tycker att karaktärernas falska leenden ser asläskiga ut?

Ser aningen överdrivet och "oäkta" ut. Precis som en dålig skådespelare. Det var inga äka känslor där.

Men hyffsat bra ändå, absolut.

Skrivet av tiger84:
Skrivet av MaXMC:

Jag föredrar nog att spel inte ser så verkliga ut faktiskt.
Verkligare än Mass Effect vill jag inte ha det. Nöjer mig med Half-Life 2: Episode 2 faktiskt,
Visst synkning av läppar och utökade animationer men inte mer realistiskt.

Öööh.. Varför inte?! Hur kan du säga så?

Exakt varför stanna i utvecklingen?


signatur
Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av slartibartfast:

Bara jag som tycker att karaktärernas falska leenden ser asläskiga ut?

Ser aningen överdrivet och "oäkta" ut. Precis som en dålig skådespelare.

Kan ju även bero på att skådisen de använde för animationerna knappast var i världsklass heller

Sen att man vet om att det är datoranimerat gör ju sitt, dvs man blir överanalytisk.

Gubben i mitten var iaf imponerande bra gjort, de andra 2 var sisådär.


signatur
Medlem

Håller med om Rambo argumentet, gud det är nästan så att jag kissar på mig när jag tänker på att pina någon stackare till döds om det ser så välgjort ut. Man kan låtsas att det är någon onding som mobbade en i plugget. *grr*


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Hmm, varför tänker jag på sims 2?

Medlem

Ju verkligare spel ser ut, dessto mer kommer moralkärringarna att kunna klaga på att spel ger en nidbild av verkligheten och kan förvränga våran verklighetsuppfattning etc... men vem fan bryr sig om dem?

Snyggt för övrigt, men det lär ta sin tid innan vi får se detta i spel (iaf i den skalan)

Medlem

Prophets ansikte i crysis ser fan bättre ut än de 2 på sidorna:P alldeles för plastiga, men prophets ansikte är nog en aning för blankt, ungefär som om att han har smörjt in sig med något, hah:D


signatur

cags

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av bleak:

Vill inte gärna skjuta skallen av en liten unge som ser sådär verklig ut

...och i exakt vilka spel skjuter man huvudet av ungar?

Dagisnivå på argumenten här.

Eum, han argumenterar ju inte... han säger ju bara vad han tycker, om han inte vill ha det så är det väl upp till honom?

Vem är det som har dagisnivå...

Inaktiv

Inte illa, inte illa alls!

Medlem

Angående att man inte vill ha för verklighetstrogna karaktärer och miljöer. Alltså, bara för att grafiken gör framsteg och exempelvis tillåter mer uttrycksfulla ansikten behöver inte det betyda att allt ser ut som på riktigt för det. Det är ju ett designbeslut. Man kan ju köra Shrekstuket på alla figurer och ändå använda en avancerad teknik för ansiktsuttryck.

Medlem
Skrivet av cags59:

Prophets ansikte i crysis ser fan bättre ut än de 2 på sidorna:P alldeles för plastiga, men prophets ansikte är nog en aning för blankt, ungefär som om att han har smörjt in sig med något, hah:D

Det är vapenfett förstår du väl

Medlem
Skrivet av noxi:

Eum, han argumenterar ju inte.

Jo det var hans argument till varför han inte vill ha verklighetstrogen grafik. Det var inte bara en neutral åsikt eftersom han även skrev sitt argument, och argumentet höll inte eftersom det var ett rent påhitt (finns inga spel där man skjuter huvudet av småbarn).


signatur
Medlem

Extremt coolt. Facegen, dags att börja oroa sig.

Medlem

Skrämmande...!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

123
Skriv svar