Demonstranter mot Ubisoft

Medlem
Demonstranter mot Ubisoft

men varför ens bry sig om detta? det är ett spel...


signatur

OORRYYEE!!

Wow visste inte ens om att det fanns på Konsol, spelade som f-n på pc för några år sedan..

Någon som har spelat: America's Army: True Soldiers?, ..är det bra?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Vad hände med America's Army 3? Har väntat på de ett tag nu.

Skrivet av Greeken:

men varför ens bry sig om detta? det är ett spel...

Tur att du är fjorton och inte besitter speciellt mycket makt.

Det är ett rekryteringsverktyg i form av ett spel.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Vad hände med America's Army 3? Har väntat på de ett tag nu.

Kommer till jul om jag kommer ihåg rätt.

Medlem

Fransoser ska alltid demonstrera. Även om det bara är ett franskt bolag så smittar det visst av sig.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av Greeken:

men varför ens bry sig om detta? det är ett spel...

Tur att du är fjorton och inte besitter speciellt mycket makt.

Det är ett rekryteringsverktyg i form av ett spel.

Men ärligt, vem går med i armén för att man pangat lite i ett spel?


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av skribb:
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av Greeken:

men varför ens bry sig om detta? det är ett spel...

Tur att du är fjorton och inte besitter speciellt mycket makt.

Det är ett rekryteringsverktyg i form av ett spel.

Men ärligt, vem går med i armén för att man pangat lite i ett spel?

Dumma jävla Amerikaner gör det.

Medlem

Eric Cartman: Hello, ma'am. I'm working to clean up the neighborhood from parasites. Do you mind if I take a quick look around your house? I'm afraid you may have hippies.

Elderly Woman: Hippies?

Eric Cartman: Yeah, they've been poppin' up all over the neighborhood lately. Ms. Nelson next door had seven hippies in her basement; they usually live in colonies. Hm, I don't like the sound of that. Could I take a look in your attic?

--------------

Skämt åsido - men ändå.
En demonstration för ett litet spel? Visst, det är väldigt överdrivet och smått patetiskt av amerikas armé att försöka rekrytera nördar via ett spel, men är man så dum att man blir så pass uppslukad av ett spel så man tror att det är samma sak som att vara i armén så får man faktiskt skylla sig själv.
När jag lirade Americas Army gjorde jag det för att spela spel, inte för att känna på hur det kändes i armén. Dessutom är all reklam i spelet bara irriterande.

Medlem
Citat:

Demonstranterna menade att spelserien är ett rekryteringsverktyg för den amerikanska armén och eftersom det riktar sig till ungdomar, inte borde finansieras av den federala regeringen.

Om de inte tycker att deras regering bör finansiera spel som rekryteringsverktyg så borde dem ta upp det med sina folkvalda representanter och inte med Ubisoft. AA finns ju framför allt att ladda ned gratis från nätet. Skulle tro att det är många fler ungdomar som spelat gratisversionen än några av dem som versioner som Ubisoft publicerat.

Som vanligt så ger sig amerikanarna på symptomen och inte orsaken...

Medlem

Whine Whine Whine. Det är frivilligt att spela det, och frivilligt att gå med armén.

Skrivet av Prehn:
Skrivet av skribb:
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av Greeken:

men varför ens bry sig om detta? det är ett spel...

Tur att du är fjorton och inte besitter speciellt mycket makt.

Det är ett rekryteringsverktyg i form av ett spel.

Men ärligt, vem går med i armén för att man pangat lite i ett spel?

Dumma jävla Amerikaner gör det.

Kände en snubbe som flyttade till USA och gick med i armén (lättare att bli US medborgare då), han är troligen i Irak nu eller nått sånt.

Han spelade också spelet.


signatur
Medlem

Vem ska finansiera rekryteringskampanjer till armén om inte just staten? McDonalds?

Jävla idioter.

Inaktiv
Medlem

hahaha lol, orka bry sig. fan ett spel kan väll inte påverka folk så mycket.. finns säkert fler anledningar till varför ungdomar söker sig till armén. typ lönen och att dem är garanterade en bra utbildning efteråt och så eftersom utbildning kostar och den får man gratis efter att man tjänstgjort tex.
Därför många soldater kommer från områden som har det svårt ekonomiskt.

Medlem

filmen Top Gun fick många unga att söka sig till flyget, det var nån som försökte stämma regissören till filmen för att ha "ljugit".

amerikan ofc.

Skrivet av TruB:

filmen Top Gun fick många unga att söka sig till flyget, det var nån som försökte stämma regissören till filmen för att ha "ljugit".

amerikan ofc.

lol man är ju inte förvånad precis


signatur
Inaktiv

såg en hel massa irak-veteraner som demonstrerade på nån mässa mot det där, så det är definitivt inte frågan om hippies.. de stod typ och spände sig och poseade framför ubi's bås, och ropade "war is not a game" lite lagom militäriskt..

ja, spelet är helt klart ett effektivt rekryteringsverktyg, eftersom de fortsätter bekosta version efter version av det.

Medlem
Skrivet av Pirazy:

Vem ska finansiera rekryteringskampanjer till armén om inte just staten? McDonalds?

Jävla idioter.

Ja inte fan UBI iallafall.

Jävla idiot.

Inaktiv

Riktigt dåligt, att bara ge ut spelen i USA men ännu dåligare att finansieras av den federala regeringen


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Alla stätt att rekrytera folk för att döda är fel.

Medlem
Skrivet av Smedjeback:

Alla stätt att rekrytera folk för att döda är fel.

Ja fy fan för militära sanktioner. Jävla svin som försöker upprätthålla fred, skapa demokrati och sånt trams!

Wait a minute....!

Medlem

Om man går med i armen för att man tycker att det verkar häftigt att döda så blir det ju av helt fel anledningar. I spelet borde man få göra riktiga soldatgöror. Som att dela ut mat och kläder, stå och patrullera någon vecka åt gången och, istället för att döda allt man ser, faktiskt ta några krigsfångar också.

De som går med i armen pga spelet lär ju bli en stor belastning i armen, och det har jag inget emot. Men jag har något emot att såna snorungar ska skjuta någon oskyldig pga hans dumhet.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Skrivet av HinduTimes:

Om man går med i armen för att man tycker att det verkar häftigt att döda så blir det ju av helt fel anledningar. I spelet borde man få göra riktiga soldatgöror. Som att dela ut mat och kläder, stå och patrullera någon vecka åt gången och, istället för att döda allt man ser, faktiskt ta några krigsfångar också.

De som går med i armen pga spelet lär ju bli en stor belastning i armen, och det har jag inget emot. Men jag har något emot att såna snorungar ska skjuta någon oskyldig pga hans dumhet.

lol säg det till Vikingarna. De reste ut och plundrade för att få lite äventyr. Jag hade säkert gjort detsamma. Idag ska alla vara passifister och demokrater usch vad tråkigt.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av HinduTimes:

Om man går med i armen för att man tycker att det verkar häftigt att döda så blir det ju av helt fel anledningar. I spelet borde man få göra riktiga soldatgöror. Som att dela ut mat och kläder, stå och patrullera någon vecka åt gången och, istället för att döda allt man ser, faktiskt ta några krigsfångar också.

De som går med i armen pga spelet lär ju bli en stor belastning i armen, och det har jag inget emot. Men jag har något emot att såna snorungar ska skjuta någon oskyldig pga hans dumhet.

lol säg det till Vikingarna. De reste ut och plundrade för att få lite äventyr. Jag hade säkert gjort detsamma. Idag ska alla vara passifister och demokrater usch vad tråkigt.

Jaa, jättetråkigt! Du kan ju bli en indisk kustpirat och råna och halshugga turister som ger sig ut på ett nattbad om det är så du känner. Men andra ska inte behöva bli drabbade av andras våldskåthet.

Eller så skämtade du kanske, men isåfall behöver du en punchline, annars kan man bli missförstådd


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av HinduTimes:

Om man går med i armen för att man tycker att det verkar häftigt att döda så blir det ju av helt fel anledningar. I spelet borde man få göra riktiga soldatgöror. Som att dela ut mat och kläder, stå och patrullera någon vecka åt gången och, istället för att döda allt man ser, faktiskt ta några krigsfångar också.

De som går med i armen pga spelet lär ju bli en stor belastning i armen, och det har jag inget emot. Men jag har något emot att såna snorungar ska skjuta någon oskyldig pga hans dumhet.

lol säg det till Vikingarna. De reste ut och plundrade för att få lite äventyr. Jag hade säkert gjort detsamma. Idag ska alla vara passifister och demokrater usch vad tråkigt.

Jaa, jättetråkigt! Du kan ju bli en indisk kustpirat och råna och halshugga turister som ger sig ut på ett nattbad om det är så du känner. Men andra ska inte behöva bli drabbade av andras våldskåthet.

Eller så skämtade du kanske, men isåfall behöver du en punchline, annars kan man bli missförstådd

Ingen punchline är bara trött på alla fredsälskare och knarkare. Sverige har verkligen problem idag. Världen verkar behöva ett nytt världskrig.


signatur
Medlem

Hur förbättrar det saken? En av världens största konflikter idag (Israel vs Muslimska världen) beror ju på andra världskriget. Sånt ökar bara nationalism och tar död på folk.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Krig är ibland nyttigt, ett världskrig lite då och då skadar inte.


signatur
Inaktiv
Skrivet av HinduTimes:

I spelet borde man få göra riktiga soldatgöror. Som att dela ut mat och kläder, stå och patrullera någon vecka åt gången och, istället för att döda allt man ser, faktiskt ta några krigsfångar också.

Ja, absolut, och lida av psykiska besvär resten av sitt liv och bli missbrukare på grund av alla hemska minnen man har och sluta som hemlös. Blir man skadad ska en robotarm komma ut ur chassit och slita ut innandömet och/eller knipsa av några lemmar på en.

Misstänker dock att spelarantalet skulle kunna störtdyka med dessa features...

1
Skriv svar