Call of Duty: World At War filmat

Medlem

Om ett FPS-spel någonsin ska lyckas med att ge en äkta krigkänsla, så måste de lägga av med CS-styrningen. De borde ta inspiration av vad mirrors edge gör för FPS-genren istället för att göra det så jävla enkelt. Det ska inte vara så lätt att sikta, och det ska vara svintungt, varmt och allmänt skitigt att gå genom det vattnet. Men istället så gled h an bara genom, med siktet helt stabilt.

Sen så måste de ge en ökad känsla av maktlöshet. Fatta vilka medaljer de två killarna skulle få för att de sprängde hela deras pansardivision. Men de andra soldaterna springer runt som nötter, de tror väl då fan inte att några cheesy lines i början av uppdragen kommer att skapa en relation till de andra? De måste ju också vara en del av kriget! Tills någon fattar det så blir det inget mer FPS för mig, förutom möjligtvis Brothers in Arms.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

vill inte ha mer ww2-spel ; /


signatur
Medlem
Skrivet av gnu:

cod4 var ju ett steg framåt för serien, men detta... Jag överdoserade på ww2 för längesen.

Fan är folks problem?

Ok jag pissar på modern combat då.. som om inte det blivit done 2 death minst lika mkt ... Nä de finns verkligen inget argument ni kan använda för att ww2 skulle vara en sämre era än mc att göra spel på.

Detta ser grymt ut hoppas bara att Pc versionen inte blir för konsolifierad. De har föresten arbetat med denna titel sedan COD3 så det har inget med 4rans framgång att göra, att denna titel släpps iår.

Call of duty spelen har alltid haft en utvecklings tid på 2 års tid oavsett om det varit Treyarch eller Infinityward bakom spakarna.

Cod 1 (2003)
Cod UO (2004)
Cod 2 (2005)
Cod 3 (2006)
Cod 4 (2007)
Cod 5 (2008)

Så nu sluta lipa och var glada.

Btw : Keifer Suderland äger , <3 24 serien 4 ever
Cod står mig alltid varmt om hjärtat det hör hemma i andra världskriget, dock ser jag fram emot Brothers in Arms Hell's Highway något enormt också då man väntat på det i 3 år.

Tills någon släpper ett WW2 FPS med en tysk kampanj kommer jag inte spela ww2 mer, med ett litet undantag BiA:HH.

Så det verkar som detta spelet kommer skippas av mig. Om jag inte får lust att modda det istället iofs.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Tills någon släpper ett WW2 FPS med en tysk kampanj kommer jag inte spela ww2 mer, med ett litet undantag BiA:HH.

Varför då? Tycker du inte att nazisterna porträtteras rättvist?

Detta ser ut precis som ett CoD-spel skall göra, verkar riktigt kul.

ww2, styrning, vilken sida man kan välja osv, osv - allt det gnället hör inte hit, som att klaga på att F1-spel körs på bana, som att kritisera färgerna på ett rymdskepp eller namnet på en potion i WoW - ingen bryr sig... passar det inte, spela något annat för all del men gör alla en tjänst och bespara oss ditt gnäll.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

en sak alla cod spel om WW II har lidit av är värdelös textur på marken ser ut som på 16-32bits consoller crysis sand såg ut som sand inte som nån plottrig teckning men annars såg spelet najs ut blir nog ett köp iaf. men dom borde lära sig göra marken realistisk också.

Medlem

Känns reabacksköp deluxe

Medlem

Ser lite segt och stelt ut.men det är ett kvar tag till släppet så det blir nog bra ändå.såg fint ut annars


signatur

<3

Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Tills någon släpper ett WW2 FPS med en tysk kampanj kommer jag inte spela ww2 mer, med ett litet undantag BiA:HH.

Varför då? Tycker du inte att nazisterna porträtteras rättvist?

Detta ser ut precis som ett CoD-spel skall göra, verkar riktigt kul.

ww2, styrning, vilken sida man kan välja osv, osv - allt det gnället hör inte hit, som att klaga på att F1-spel körs på bana, som att kritisera färgerna på ett rymdskepp eller namnet på en potion i WoW - ingen bryr sig... passar det inte, spela något annat för all del men gör alla en tjänst och bespara oss ditt gnäll.

Kanske för att man är en historia buff. Ett WW2 utan Tyskland går ju inte. Plus jag vill skjuta jänkare och limeys när de försöker krossa mitt Reich.


signatur
Inaktiv

Det här spelet kan vara riktigt kul med Co-Op :). Blir nog ett köp, plus man måste köpa det för ens clan består bara av CoD :).

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Tills någon släpper ett WW2 FPS med en tysk kampanj kommer jag inte spela ww2 mer, med ett litet undantag BiA:HH.

Varför då? Tycker du inte att nazisterna porträtteras rättvist?

Detta ser ut precis som ett CoD-spel skall göra, verkar riktigt kul.

ww2, styrning, vilken sida man kan välja osv, osv - allt det gnället hör inte hit, som att klaga på att F1-spel körs på bana, som att kritisera färgerna på ett rymdskepp eller namnet på en potion i WoW - ingen bryr sig... passar det inte, spela något annat för all del men gör alla en tjänst och bespara oss ditt gnäll.

Kanske för att man är en historia buff. Ett WW2 utan Tyskland går ju inte. Plus jag vill skjuta jänkare och limeys när de försöker krossa mitt Reich.

Kommer säkert så småningom.
Strategispelen tillåter ju iaf tysk kampanj nuförtin.

Inaktiv

Call of Duty 1 hade spänningen...

Call of Duty 2 hade känslan...

Cal of Duty 4 har överdrivna vapen, äcklig känsla, stelt gameplay, kniv istället för att basha med vapen (eller både, vene men kniv känns p12 cs). JÄVLIGASTE SP delen ngnsin... rush, rush, rush, rush... Granat regn....

CoD 2 mp > allt


signatur

a"C"RED -

Medlem

ser mest oerhört rörigt ut :/

Skrivet av zauii89:

Kommer säkert så småningom.
Strategispelen tillåter ju iaf tysk kampanj nuförtin.

Ja sant men de enda WW2 strategi spelen man kan spela utan att tröttna är ju Hoi spelen.8)


signatur
Medlem

videon är en månad gammal...


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Frame rate verkar i alla fall stabilt. Alltid kul med co-op

Medlem

Varje gång jag ser en film som denna så frågar jag mig direkt, hur fan kan folk lägga pengar på att utveckla sån här skit?

Men tyvärr så lever det ju på namnet. Hade spelet hetat Men of Valor: Europe at war så hade de flesta här sågat spelet direkt, "jävla skit" "it hurt my eyes" o.s.v...

WWII är inte uttjatat, spelmekaniken är.
Att springa runt på scriptade banor, döda tyskar på löpande band och lyssna på klyschiga kommentarer hämtade ur en ännu töntigare handling löst baserad på verkliga händelser.

I princip har inget hänt sedan MoH tiden, då iaf Allied Assault bjöd oss på det första försöket att återskapa känslan från Saving Private Ryan.
Nu, efter flera MOHspel och flera CODspel så får vi fortfarande samma jävla skit serverat, lite snyggare grafik och nått nytt veklighetsbaserat trams, men o andra sidan ett spel som vilken idiot som helst kan spela igenom utan att tänka en enda seriös tanke under de 3.5 timmar skiten tar att varva. (oj, längesen jag använde ordet "varva")


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Känns väldigt mediokert och stelt. Far Cry 2 och mirrors ege har mer inlevelse där det känns som att du är i spelvärlden. Skippar detta.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

verkligen inget jag ska köpa iaf

Inaktiv
Skrivet av HinduTimes:

Om ett FPS-spel någonsin ska lyckas med att ge en äkta krigkänsla, så måste de lägga av med CS-styrningen. De borde ta inspiration av vad mirrors edge gör för FPS-genren istället för att göra det så jävla enkelt. Det ska inte vara så lätt att sikta, och det ska vara svintungt, varmt och allmänt skitigt att gå genom det vattnet. Men istället så gled h an bara genom, med siktet helt stabilt.

Sen så måste de ge en ökad känsla av maktlöshet. Fatta vilka medaljer de två killarna skulle få för att de sprängde hela deras pansardivision. Men de andra soldaterna springer runt som nötter, de tror väl då fan inte att några cheesy lines i början av uppdragen kommer att skapa en relation till de andra? De måste ju också vara en del av kriget! Tills någon fattar det så blir det inget mer FPS för mig, förutom möjligtvis Brothers in Arms.

Så sant!

Medlem
Skrivet av darknshy:

Call of Duty 1 hade spänningen...

Call of Duty 2 hade känslan...

Cal of Duty 4 har överdrivna vapen, äcklig känsla, stelt gameplay.

CoD 2 mp > allt

Så sant!

---------------------------------------------------------------
Förstår inte varför folk tjatar om att de är trötta på ww2-spel! Nutid är precis lika uttjatat som ww2... Jag föredrar personligen ett gevär i knävarna när jag lirar fps, än en ärtbössa som sprutar ut skott överallt...

Rifle > Assault rifles

Medlem

CoD4 är nog det bästa FPS jag spelat och överträffade t.o.m. Doom3, det som gjorde spelet bra var storyn och de olika perspektiven man fick se konflikten från vilket var något nytt. Tycker absolut att WW2 har blivit extremt uttjatat och de måste experimentera och göra något nytt, t.ex. att göra ett spel som tar tyskarnas sida eller något annat radikalt, annars känns konceptet uttömt.

Medlem

WW2 =

personligen tycker jag WW2 spel har bästa krigarkänslan i sig.

men jag saknar spel baserade på vietnamkriget.
jag vill ha bouncing betty och andra roliga saker!


signatur

Chooch it

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Om ett FPS-spel någonsin ska lyckas med att ge en äkta krigkänsla, så måste de lägga av med CS-styrningen. De borde ta inspiration av vad mirrors edge gör för FPS-genren istället för att göra det så jävla enkelt. Det ska inte vara så lätt att sikta, och det ska vara svintungt, varmt och allmänt skitigt att gå genom det vattnet. Men istället så gled h an bara genom, med siktet helt stabilt.

Sen så måste de ge en ökad känsla av maktlöshet. Fatta vilka medaljer de två killarna skulle få för att de sprängde hela deras pansardivision. Men de andra soldaterna springer runt som nötter, de tror väl då fan inte att några cheesy lines i början av uppdragen kommer att skapa en relation till de andra? De måste ju också vara en del av kriget! Tills någon fattar det så blir det inget mer FPS för mig, förutom möjligtvis Brothers in Arms.

Håller med till fullo. Mer Operation Flashpoint är vad FPS-genren behöver!

Kameran guppade mer i gamla Doom för sjutton!


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Medlem
Skrivet av Soulless:

Men tyvärr så lever det ju på namnet. Hade spelet hetat Men of Valor: Europe at war så hade de flesta här sågat spelet direkt, "jävla skit" "it hurt my eyes" o.s.v...

Du menar att de flesta kommentarer här är positiva? Du kanske bör läsa igenom dem igen. Spelet är ju sågat längs fotknölarna långt innan det ens har nått demo-stadiet. Löjligt. Om ett halvår kommer 90 % av alla som redan sågat det att sitta och spela det 24/7 och skriva kommentarer som "Grymt!" och "Bästa spelet någonsin!".

Medlem

Bara jag som tycker att cod har varit bra både ww2 och modernt :P? Tror detta blir bra oxå

Medlem

Det där låter som Jack Bauer i 24 ju! Fan det måste ju vara han.
Kiefen Sutherland eller vad han nu heter. Lite coolt.

Inaktiv

Fargo, det lönar sig att läsa tidigare kommentarer.

Jag håller inte med er som hyllar dynamiken i Mirrors Edge för fem öre, jag tycker att det ser otroligt stelt ut. Karaktären liksom "svävar fram" med en guppande kamera och händer som åker spikrakt fram och tillbaka.

Medlem

Som sagt, mycket hemsk konsol-styrning. Antar att det kommer vara lika hemskt på PC-versionen, typ som 4an. Eldkastaren var det enda som såg kul ut, så detta lär man trots allt skippa då man snart har en ännu häftigare eldkastare att roa sig med i Far Cry 2

Medlem
Skrivet av Soulless:

Varje gång jag ser en film som denna så frågar jag mig direkt, hur fan kan folk lägga pengar på att utveckla sån här skit?

Men tyvärr så lever det ju på namnet. Hade spelet hetat Men of Valor: Europe at war så hade de flesta här sågat spelet direkt, "jävla skit" "it hurt my eyes" o.s.v...

WWII är inte uttjatat, spelmekaniken är.
Att springa runt på scriptade banor, döda tyskar på löpande band och lyssna på klyschiga kommentarer hämtade ur en ännu töntigare handling löst baserad på verkliga händelser.

I princip har inget hänt sedan MoH tiden, då iaf Allied Assault bjöd oss på det första försöket att återskapa känslan från Saving Private Ryan.
Nu, efter flera MOHspel och flera CODspel så får vi fortfarande samma jävla skit serverat, lite snyggare grafik och nått nytt veklighetsbaserat trams, men o andra sidan ett spel som vilken idiot som helst kan spela igenom utan att tänka en enda seriös tanke under de 3.5 timmar skiten tar att varva. (oj, längesen jag använde ordet "varva")

Um , du säger det alltså?

Det är därför Cod är så otroligt framgångs rikt och säljer som smör redan från cod1 till cod4 och att det alltid varit kvalitets produkter som levererad.

Jaja din uppfattning men spelet säljer och det är av kvalitè, de må bibehålla samma känsla och dylikt gameplay men det är ju det som gör det till COD!.

Själv har jag alltid varit fantast av cod, cod4 var riktigt bra men jag föredrar ww2 då jag älskar det.
Detta kommer säkert bli jätte skojj :P, scriptade sekvensker osv bla bla.. ja så har de alltid varit i cod och de funkar.. det är ett sätt att berätta en story även om Cod's starkhet ligger i Multiplayer.

Men det man ser fram emot mest måste ändå vara Brothers in Arms Hell's Highway , det kommer bli otroligt realistiskt / taktiskt i jämnförelse.

123
Skriv svar