Thailändska hälsoministeriet varnar för spel

Medlem

har dom inte tröttnat på att skylla på spel än?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Har inget med spelen att göra, har med personen som gör dessa saker, borde nästan snart införa mental undersökning innan man låter folk spela


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

men nu får dom ge sig fattar dom inte detta är ungefär precis samma sak som när hårdrocken började bli populär tillexempel ? folk är bara rädda föra nya grejer...

Medlem

Jag som trodde att alla Happy Tree Friends spel skulle ligga på förstaplats

http://www.htfgames.com/

Medlem

Kunde inte de sätta en filmspel på försa plast för att dom är brottslig dåliga?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Kunde inte de sätta en filmspel på försa plast för att dom är brottslig dåliga?

300: The Video Game finns med på listan även om det inte ligger på första plats.

Inaktiv

Jack Thompson är en rolig kille.
"In every school shooting, we find that kids who pull the trigger are video gamers."
Ok?

Fail! Citat från hans olika fall (dataspel):
-dismissed for failing to present a legally recognizable claim
-the plaintiffs filed a Notice of Voluntary Dismissal, and the case was closed
-investigators found no evidence that video games were involved
-just didn't find it had any merit whatsoever (JT ville få en annan advokat att skylla på dataspel)
-The judge ultimately saw no reason to restrict sales and dismissed the complaint the next day

Bye bye!
"On July 10, 2008 Judge Dava Tunis recommended permanent disbarment and a $43,675.35 fine for Thompson to the Florida Supreme Court."
http://kotaku.com/5023506/inside-the-169+page-thompson-report...

MFC
Medlem

Hur trångsynta ska människor kunna få vara. Man skyller ondska på det som man själv inte förstår sig på (som vanligt). Personligen skulle jag vilja förbjuda all religion eftersom det är orsaken till de flesta krigen men det vore ju absurt, lika absurt är det att förbjuda spel. Om spelen är farliga så håll er borta från spelen istället.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

lol... herregud...


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Tror dom glömde Postal.

Och är GTA värre än Manhunt? Haha.

Vilken totalt skabbig lista. xD För att inte tala om hur skabbigt censur är.

Medlem

Stackars Jack Thompsons ungar...

Skulle vara ironiskt om de skulle finnas skyldiga till ett våldsbrott.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

på vilket sätt är mario crash bandicoot spyro mindre farliga man dödar i de spelen också även om det är "gulligare" så är karga sanningen att de är också våldsamma spel fast ingen tycker det pga deras framtoning.

nä ska man slippa våld död osv.

spela sport spel Hockey
tennis bordtennis fotboll
bilspel
rally fomrel1(rFator)
osv. då slippper man våldet men nu ser spelvärlden inte ut på detta sätt våld finns grovt som milt.

så är det tyvärr.

Men WTF?! Jag tycker det är lika korkat av er som tycker detta är korkat att tycka att det är korkat. Om vi blint accepterade allting skulle jorden för länge sedan gått under i kärnvapenskrig eller tidigare. Själv orkar jag inte bry mig, det gör ju alla andrai så bra åt mig ändå.

Rock and roll?! vad sägs om böcker? De var också förbjudna för folkmassan en gång i tiden.

Men jag håller med, vart tog postal vägen?


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Eh... byt ut 300 mot Postal 2 så kanske...

Medlem

Viva Pinãta då???


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Medlem
Skrivet av ASUSEN8800GTS:

spela sport spel Hockey
...
osv. då slippper man våldet

Brukar man inte kunna slåss i hockeyspel?

Medlem

LOL

undrar varför dom inte gör en lista på de farligaste religionerna istället!

Medlem

Var tog Carmageddon vägen på den listan?!

Det värsta spelet av alla, man får ju tvångstankar om att dra till stan och köra över folk direkt.

Medlem

tycker dom från thailand borde varna för något helt annat xD

Bomba thailand

Medlem

Att GTA ligger etta är inte så konstigt med tanke på alla skriverier, men va fan, Postal 2 är ju inte ens med på lista? Och det är väl kanske de sjukaste spelet någonsin.

Och ang rånmordet i Thailand. Han skyllde på att han ville testa om det gick att göra så i verkligenheten för de gick i spelet, ändå rånade han honom så han hade råd att köpa spelet, hur FAN kunde han då veta om de gick eller inte? Ganska uppenbart att han skyller ifrån sig på GTA för att få ett mildare straff.

Och varför ge sig på en taxichafför? Alla vet ju att dom som har mest cash på sig i spelet är ju hororna.

Medlem

Thailand? Who gives a flying fuck? Barnprostitution? Ähh far och flyg.

Medlem

Kandidat till en eventuell ny säsong av 100 Höjdare kanske

Medlem

Idioter. Ta bort hälsofarlig mat också, och cigaretter, och sprit, och.. ja allt som är "hälsofarligt".

Inaktiv

Det här är ju riktigt dåligt. Det känns ju som om dom går bakåt mot tider där man var ännu mer skeptisk mot spel istellet för framåt. Men håll ut om ca 20 till 30 år har dom flesta tråkmånsarna dött ut

Medlem

Lika bra att förbjuda livet också, alla som har fått det kommer ju att dö.

MFC
Medlem

undrar vad dom skyller pedofilproblematiken på.. Hollywood?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Ti.
Medlem

Shit! Man vill bara stoppa huvudet i sanden o låtsas att det inte händer - Att folk kan vara så förbannat dumma!

Medlem

Små människor med jälvligt små hjärnor! Dom kommer nog att förbjuda Toy Story spelen också XP


signatur

Life is short, Play more!

Inaktiv

Asså bara lägg av nu.

123
Skriv svar