Thailändska hälsoministeriet varnar för spel

Medlem

Klockrent. Nästa gång någon slår ner någon annan med nävarna på krogen kan de skylla på EA Sports NHL-serie. Nästa gång man kör för fort kan man skylla på Need for Speed. Nästa gång man slår huvudet i ett för lågt tak kan man skylla på Super Mario Bros. Nästa gång man äter knark kan man skylla på Kirby. Nästa gång man är för full kan man skylla på Rapport som visade ett inslag som handlade om utebliven lön för ryska gruvarbetare.

Personligt ansvar är förlegat.

Inaktiv

Så himla löjligt asså bodil

Medlem

Hum lite töntigt, men jag ser hellre att dom varnar för spel än att dom förbjuder dom, jag tycker det är ok att säga till att det här spelet innehåller våld etc etc, Spela på egen risk typ.

Men att förbjuda o liknande är dåligt.

Medlem

ja nu rä det fan i mig 7111 gävla gången den här diskussionen kommer upp så kan vi ta och komma fram till att CP:n är CP oavsätt tvspel och så kan vi sluta lägga upp sånna här skitnyheter, så slipper jag slösa min tid på att lyssna på allt jävla dravvel...

Iceman for president. städa undan lite här nu.


signatur

P.L.U.R

Medlem

ZZzzz detta får man höra år ut å år in kom med nått nytt nån gång, skyll på växthuseffekten den kan man skylla allt på nuförtiden

Medlem

*asgarvar*
Resident Evil 4 listat som farligt spel??? *lolar*
Ja,, det finns ju SÅÅÅÅ stor chans att vi som spelat spelet intensivt går ut och skjuter på zombier på kvällarna.
Jag var faktiskt ute häromkvällen och pangade lite zombies, när jag blev stoppad av en polis. Men han lät mig gå då jag förklarade att det var spelen som fick mig att skjuta monstren, och att jag inte var fullt frisk i huvudet
Vilken TUR att det finns så förstående människor som har översikt med mitt instabila psyke och låter mig fortsätta panga zombies på kvällarna

Sååå, tillbaka till verkligheten. Var skriver jag på en petition att få Thailand klassat som "vansinnigt land, med focus på barnsexhandel och sexturister"?
(Deras regering kanske skulle ägna sig åt de mer allvarliga problemen än att skylla ifrån sig på andra, i detta fall spelbranschen *muttrar*)

Medlem

Men herregud, psykisktsjuka människor som spelar våldsamma spel, det är väl klart som fan att det smäller till slut? Det är ju samma sak med allting! En normal och väluppfostrad person springer väl för fan inte ut och har ihjäl en Taxichaufför det första dem gör efter att ha spelat spelet...

Inaktiv

ysonayt says...
Mr. Jack Thompson, do you think these school skjutningar would have happened if you could not get hold of weapons as easily as you can today in the United States.

Maybe you should focus on removing weapons from the streets instead of games.

Hmm från Cnet kommentar-sidan, allvarligt ämne det här men jag kunde inte låta bli att flina åt " these school skjutningar":)

Medlem

haha school skjutningnar xD... tragiskt sen när man läser kommentarerna och ser vad mr. thompson har skrivit :S sen kan man ju kolla snubben på wikipedia. han verkar inte speciellt skoj :/.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jack_Thompson_(attorney)

Medlem
Skrivet av KoP:

Inget 'Commando Libya' på listan..

Jag saknar det med. Gillade giljotinen när man skulle skriva in sitt namn på highscorelistan.

Medlem

kan de någonsin sluta klaga på att spelen gör till att personer går ut å skjuter eller misshandlar folk..
finns alltid folk som mår psykiskt dåligt och kommer alltid att finnas,

Medlem

Dem kommer aldrig tröttna på att skylla på spelen, det är ju enklare än att förbjuda alla vapen :\

Men varför är alla länder så mesiga vad gäller spel ??
I Tyskland så censurerar dem alla Naziflaggor i WW2 spel som t.ex Call of Duty.
Det var ju precis att Crytek fick vara kvar i tyskland och tillverka Crysis.

I Thailand så förbjuder dem alla spel som är "för våldsamma" som t.ex Postal.

Jag tycker att det är bra med våldsamma spel, om inte jag skulle ha haft våldsamma spel att "lacka ur" i så hade jag nog slagit ihjäl nån (jag är allvarlig).

Mina föräldrar lät min brorsa spela Quake när han var 6år och jag såg på när han spelade (var 4 då).
Jag började spela CS och GTA när jag var ca 7, ingen brydde sig om det bara jag fattade att det var ett spel.

Förlåt om jag skriver så mkt men blir så lack när alla skyller på spelen, jag skyller på lagen ist !!

Men varför bannades Postal 2 i Sverige egentligen ?? Hoppas dem inte bannar Postal 3, ser så skoj ut :heart: Men det var tur att jag hann få tag i ett äkta Postal 2 precis innan dem bannade det i Sverige:P

"And I have one more thing to say :
Thailand, United States Of America and all other g*y countries.... F*ck you !! F*cking f*gs"

123
Skriv svar