Dagen kunde ha börjat bättre...

Skägg.
10 Chambers
Dagen kunde ha börjat bättre...

Klockan ringde 04:00 men en varm dusch och lite nyhetssurf fick mig i ett tillstånd som skulle kunna klassas som vaket. Jag skulle ta första tunnelbanan till centralen för att hinna med en flygbuss så att jag var vid Arlanda senast 06:00. Det blev inte riktigt så. På väg till tunnelbanan inser jag att bilhelvetet står på en städgata och jag måste flytta den. Visst, jag hade marginal till att tunnelbanan skulle gå men jag fick inte missa den. Stressad börjar jag leta efter en ersättningparkering men efter två varv var det kört och minutvisaren var inte nådig. Till slut hittar jag en plats men då är klockan 04:56, då tunnelbanan ska åka. Jag börhar springa men med två hundra meter kvar ser jag den lämna perrongen . Fanfanfan!

Det blev att ta en taxi istället, en investering jag tänkt spara till att jag landar klockan 00:30 inatt. Nu blir det kommunalt nattbussåkande då istället.

#blogg


signatur
Medlem
Dagen kunde ha börjat bättre...

Stockholms städgator är oförlåtande.

Medlem

Stressigt värre kan jag tänka mig. Städgator är ett gissel även här i obygden utanför hufvudstaden. En och annan bot har det blivit för att man glömt flytta bilen.

Medlem

Jag har gjort ungefär samma sak. Fast jag kom på påväg till tuben att jag glömt ta med en sak. Det vara bara att ringa en taxi, tanken var att ta taxin till centralen för att hoppa på Arlanda express där. Men nej, taxin fastnar i kö så det vara bara åka hela vägen till Arlanda, 600 spänn gick slarvet på.

Medlem

Hur dyrt hade det varit att ta bilen och parkera på Arlanda? <.<


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Skägg.
10 Chambers

Så här i efterhand så hade det, som Shimo påpekar varit billigast och smidigast att ta bilen till flyget men så långt tänkte jag inte klockan 04:55


signatur
1
Skriv svar