GTA IV till PC i november

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Reciverdude:

Vad skönt att vi PC-ägare oftast får konsollspelens "greatest hits" till slut, och då i bättre skick.

hur vet du det?

Read and weep ^^.
Grand Theft Auto IV will be arriving on the PC this November, bringing all of the rich, immersive narrative experience found in the console versions, along with newly expanded multiplayer just for the PC.
Sen om det betyder att multiplayern blir annorlunda från konsolversionerna är kanske osäkert, men jag tycker det låter så.
Muhahaha.
Newly expanded multiplayer JUST for the pc.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Tur för dig då att dom bandat bort alla coola fordon. So no tank for ya!

Säg inte det, antagligen kommer folk kunna modda in vad dom vill, som i de tidigare spelen.

Frågan är väl iof hur det blir på den fronten nu när det är MP också. Men det brukar alltid komma nån lösning.

Förstår inte varför de skulle skylla något på piratkopiering. Ett spel som inte piratkopieras säljer mindre.


signatur
Medlem

Nämen va f..... Vilken undersökning säger att det finns en koppling mellan PK, piratkopiering, och hur mycket spelet säljer. Ok att populära spel blir mer PK, men att det skulle sälja mer pga PK har jag svårt att tänka mig, snarare tvärt om.


signatur

[size="10"]"the Eight I'd Really Rather You Didn'ts"[/size]
[size="10"]Gamerpappan[/size] * * * * * Tidningsarkivet

Medlem

De som äger 360 eller ps3 + PC och får välja mellan att skaffa det på någon plattform skulle nog de flesta välja PC och där är det enklast att få tag på piratkopierade skivor vilket skulle innebära sämre försäljning till konsollerna osv.

Inaktiv

anledningen till fördröjningen är för att folk ska köpa spelet och konsoller...


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Inaktiv

man köper naturligtvis via steam

KoP
Medlem
Skrivet av igloo-:

ska bli kul! Har lånat en xbox-360 bara för o lira det, blev grymt besviken. Graffen suger och kameran när man kör bil blir man galen på, även kontrollen när man ska skjuta osv suger.
Kommer äga på PCn, där ska spelen spelas, sportspel o vanliga bilspel kan de ha på konsoler. Eller så kan d fixa så man kan koppla in t-bord o mus då kanske d skulle bli bra, fast då får man dras med kass grafik dock, vet inte hur det är med ps3:an.

Pröva att styra kameran med höger thumbstick samtidigt som du kör bilen.. brukar underlätta när man tar kurvor och annat.. lite simultankapacitet är på sin plats.

Skrivet av Thanatos:

Nämen va f..... Vilken undersökning säger att det finns en koppling mellan PK, piratkopiering, och hur mycket spelet säljer. Ok att populära spel blir mer PK, men att det skulle sälja mer pga PK har jag svårt att tänka mig, snarare tvärt om.

Tack vare PK så har många spelmakare kommit fram som inte varit lika synliga innan. Spel som man inte kände till i denna delen av världen som tack vare PK fått en större publik.

Detta gäller även musik och annan media.

Så jo piratkopiering är bra för mångfalden.


signatur
Medlem

Ok att obskyra och okända spelmakare får bättre spridning tack vara PK, men jag betvivlar att de etablerade företagen tjänar så värst mycket på PK.

EDIT: Tror bestämt att vi vandrat lite väl mycket OT. Kom gärna över till denna tråd och fortsätt diskussionen där.


signatur

[size="10"]"the Eight I'd Really Rather You Didn'ts"[/size]
[size="10"]Gamerpappan[/size] * * * * * Tidningsarkivet

Medlem

Tror att Multiplayer delen blir mycket mycket bättre på PC än på konsol. Jag hoppas verkligen på en massa nya "modes" än t ex tjuv och polis.

Detta skall köpas!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Tack vare PK så har många spelmakare kommit fram som inte varit lika synliga innan. Spel som man inte kände till i denna delen av världen som tack vare PK fått en större publik.

Detta gäller även musik och annan media.

Så jo piratkopiering är bra för mångfalden.

Njae...

Nu hjälper det ju tyvärr inte så mycket att många känner till ett spel om alla som fått upp ögonen för det gör det för att de laddat ner det. Att 5 miljoner pers spelar ett spel hjälper ju inte ett smack om 95 % av dem inte har betalat för det.

Medlem

Fan va gött!

Kom igen nu folket! Ni som vill ha det till PC, köp det! Så dom inser att dom kan lita på PC användarna!

Inaktiv

Ännu ett GrandTheftAuto förstört genom att släppas till PC
Visst vill jag inte att PC-spelarna ska missa detta fantastiska spel
som jag själv har upplevt framför mitt Xbox 360.

Men vissa spel passar inte till PC och vissa passar inte till Konsoll (Strategi t.ex, Command and Conquer 3 till 360 är en katastrof)

GTA passar inte till PC enligt mig.
Fast enligt mig passar inget längre till PC, som jag i princip helt gett upp.

På konsollerna är allt mycket mer lätttillgängligt och mycket mer bekvämt.

Det är mycket bekvämare att ligga i en Soffa framför en 42" LCD och Spela GTA i HD än det är att sitta framför en 20" dataskärm i en obekväm datastol.

Sen på tangentbordet har man massor med onödiga knappar som spelen inte behöver
och man måste flytta händerna över tangenbordet för att byta vapen (inte så jobbigt men ändå) medan man på konsoll bara trycker på en knapp som man lätt når genom att flytta på ena fingret.

Jag förstår att Rockstar behöver pengar (det har tydligen inte gått så bra på senare år) men att släppa spelet som så exklusivt enbart kom till PS3 och XBox 360 är, nej det går helt enkelt inte. Tänk på alla dessa som spenderat tusentals kronor på att köpa ett PS3 / Xbox 360 för att kunna njuta av GTA och så släpps spelet till PC, vad besvikna de måste vara.

GTA är inte gjort för PC och bör inte släppas på PC

Medlem

Jag hänger inte riktigt med... Varför skulle spelet förstöras genom att släppas till PC? På vilket sätt stör det dig som spelar det på konsol?

Jag menar, jag spelar i stort sett bara på PC, och inte sjutton stör det mig att World in Conflict ska släppas till 360 och PS3.

Och om man köper en konsol bara för att spela ett enda spel har man nog prioriterat rätt konstigt, PC-version eller inte...

Medlem

Det blir nog rätt intressant det här.
Alltså har spelet till 360 men gillar det verkligen inte då kontrollerna är bedrövliga och grafiken är grymt Blurrig och bara allmänt irriterande.

*Är en hardcore PC gamer*

Inaktiv

Tror att det är en blandning av icke parallel omkodning och att man faktiskt varit lite rädd för piraterna som gör att det tagit ett tag.

Medlem
Skrivet av UltraSquirrel:

på alla dessa som spenderat tusentals kronor på att köpa ett PS3 / Xbox 360 för att kunna njuta av GTA och så släpps spelet till PC, vad besvikna de måste vara.

GTA är inte gjort för PC och bör inte släppas på PC

Min dator kostade flera tusen, jag vill ha GTA 4, hur tror du jag kände mig när GTA 4 först inte kom till pc.


signatur

Officiell gnällig surfitta med grammatiska svårigheter

Inaktiv
Skrivet av UltraSquirrel:

Ännu ett GrandTheftAuto förstört genom att släppas till PC
Visst vill jag inte att PC-spelarna ska missa detta fantastiska spel
som jag själv har upplevt framför mitt Xbox 360.

Men vissa spel passar inte till PC och vissa passar inte till Konsoll (Strategi t.ex, Command and Conquer 3 till 360 är en katastrof)

GTA passar inte till PC enligt mig.
Fast enligt mig passar inget längre till PC, som jag i princip helt gett upp.

På konsollerna är allt mycket mer lätttillgängligt och mycket mer bekvämt.

Det är mycket bekvämare att ligga i en Soffa framför en 42" LCD och Spela GTA i HD än det är att sitta framför en 20" dataskärm i en obekväm datastol.

Sen på tangentbordet har man massor med onödiga knappar som spelen inte behöver
och man måste flytta händerna över tangenbordet för att byta vapen (inte så jobbigt men ändå) medan man på konsoll bara trycker på en knapp som man lätt når genom att flytta på ena fingret.

Jag förstår att Rockstar behöver pengar (det har tydligen inte gått så bra på senare år) men att släppa spelet som så exklusivt enbart kom till PS3 och XBox 360 är, nej det går helt enkelt inte. Tänk på alla dessa som spenderat tusentals kronor på att köpa ett PS3 / Xbox 360 för att kunna njuta av GTA och så släpps spelet till PC, vad besvikna de måste vara.

GTA är inte gjort för PC och bör inte släppas på PC

Man kan koppla in sin dator till en TV, man kan använda en Xbox 360-handkontroll till datorn, och man kan släpa fram soffjäveln framför datorn. Problemlösaren Smexy.

Inaktiv

Måste se om det flyter bra på många datorer. Kommer ju säkert vara väldigt krävande.

Medlem

Vi kan ju ta resten av GTA-diskussionen i den vanliga tråden, då diskussionen här inte handlar om nyheten längre. Det handlar om GTA, ja, men det räcker med en tråd.

http://www.pcgamer.se/forum/thread.php?id=38328

Skriv svar